Ga naar inhoud

Pentium 4 2,4 Ghz wordt 3.2 Ghz en blijft toch draaien


Aanbevolen berichten

Als ik de FSB van m'n 2,4 Ghz P4 aanpas van 400 (4*100 mhz) naar de 532 (4*133) mhz FSB die het ding ondersteund gaat de CPU freq omhoog naar 3.2 Gig, Ik vind dit wel erg hoog. De multiplier kan ik niet in het bios aanpassen, deze staat op 24* alleen de frequentie is aan te passen (100 of 133 mhz). Het betreft een MSI moederbord in een Medion PC board type is ms6533 of md 6533 zoals medion hem noemt. Weet iemand of de CPU enigzins overlevingkansen heeft op 3.2 Ghz :roll: en zo nee heeft iemand een oplossing om hem een ietsie minder te overklokken, zoals gezegd de multiplier is blanked out in de Award Bios, een bios update kan ik niet vinden, ook niet bij Medion.
Link naar reactie
[quote:23dcd3a56f="pcJos"]Als ik de FSB van m'n 2,4 Ghz P4 aanpas van 400 (4*100 mhz) naar de 532 (4*133) mhz FSB die het ding ondersteund gaat de CPU freq omhoog naar 3.2 Gig, Ik vind dit wel erg hoog. De multiplier kan ik niet in het bios aanpassen, deze staat op 24* alleen de frequentie is aan te passen (100 of 133 mhz). Het betreft een MSI moederbord in een Medion PC board type is ms6533 of md 6533 zoals medion hem noemt. Weet iemand of de CPU enigzins overlevingkansen heeft op 3.2 Ghz :roll: en zo nee heeft iemand een oplossing om hem een ietsie minder te overklokken, zoals gezegd de multiplier is blanked out in de Award Bios, een bios update kan ik niet vinden, ook niet bij Medion.[/quote:23dcd3a56f] ja uitkijken met temp's bij mijn draait mijn P4 2,26 heel stabiel op 165 MHz dan wordt het dus een soort 2,8 GHz en 172 draait ok nog maar daarboven wordt de mijne instabiel. Maar als je niet goed koelt dan draait de boel in de soep succes ermee
Link naar reactie
[quote:f47e9ccd48="Marcel de Reus"]Er zijn exemplaren die de 3.2ghz wel halen dus het zou kunnen hoor. Iets minder overklokken wordt dan softwarematig aangezien je BIOS geen nauwkeurigere opties biedt. Download dan CPUcool van www.podien.de en kies het juiste moederbord en dan kan je via de software de FSB in kleine stappen verhogen[/quote:f47e9ccd48] Hij draait kennelijk al op 133, dus aanpassen hoeft niet meer. Kijken met CPU cool of tmep niet te hoog worden anders heeft hij morgenochtend een gebraden CPU :cry:
Link naar reactie
[quote:703f6bd8cd="Marcel de Reus"]van een OC fikt je CPU niet door hoor, zolang je het voltage niet verhoogd gaat hij heus niet fikken en misschien draait ie dus niet helemaal stabiel op 133mhz en dan kun je met CPUcool wat minder extreem beginnen[/quote:703f6bd8cd] nee maar hij crasht wel en als je hem echt te hard laat lopen wordt hij toch wel iets warmer en daardoor crasht hij dan. Maar fikken gelukkig zal het nog niet zo erg worden :wink:
Link naar reactie
Ja, geweldig de P4 op 3.2MHz laten draaien. Maareh... met welke doel?? Je harde schijf (bijvoorbeeld) gaat er niet sneller van, en op dit moment zijn de snellere (en zeker Intel based systemen die met het OS van meneer Gaatjes draaien) systemen niet echt bekend om hun stabiliteit. Maar goed, als je inderdaad al een CPU wil overklokken, is Intel wel de beste optie. Maar echt, ik persoonlijk zie het doel er niet zo van in. Kan iemand me overtuigen van het tegendeel??? Greeetttzzz
Link naar reactie
Met zulke OC merk je echt wel verschil hoor, ga maar eens ff de bash compilen op 2.4ghz en op 3.2ghz daar zit een wereld van tijdverschil tussen. En ja systeempjes van Gates zijn vaak instabiel maar dat zijn velen gewoon gewend, ze zijn het gewend om om de zoveel tijd een fresh install te doen en elke dag op de resetknop te drukken :) Linux the solution zal ik maar zeggen.
Link naar reactie
Is idd een flinke overklok! De P4 2400 B (533 MHz) van een kennis van me komt niet veel verder dan 159 Mhz FSB = 2862 Mhz, oke dat is ook een nette overklok met standaard voltage.. Gister met die cpu mijn 3dmark score wat verbeterd met mijn nieuwe P4PE mobo en corsair PC3000 @ 422 Mhz CAS2 8) :lol: [color=blue:be4f31f3d9][b:be4f31f3d9]14.295[/b:be4f31f3d9][/color:be4f31f3d9] http://service.madonion.com/compare?2k1=5175763 Trouwens, wat haal jij voor 3dmark score met je P4 @ 3.2 GHz? In het bios kan je je temps zien of met software zoals asus probe etc. Als die onder de 60 graden blijftan zit je wel goed :) Al verder dan 133 Mhz FSB geprobeerd? Wat heb je nog meer in je systeem zitten? grtz, 2FAST
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...