Ga naar inhoud

Raid problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Epox 8K3A+ mobo met Highpoint RAID. Heb nu 2 hd'en aangesloten op de primaire RAID controller. Had Win XP prof op mijn oude hd staan,die ik gewoon op een ide controller aan had gesloten. met behulp van Ghost heb ik de hele inhoud van de C schijf overgezet op de RAID opstelling. Eerst,toen ik de boel nog niet over had gezet,en de RAID schijven dus nog totaal leeg waren gaf XP aan dat er maar 20 GB totale schijfruimte was op de D schijf(RAID dus) Toen ik de boel dus overgezet had gaf ie opeens wel 40GB totale schijfruimte aan. Alleen,als ik nu mijn gewone C schijf verwijder,en dus op wil starten met die RAID schijven lukt dat niet. Ik krijg telkens een foutmelding dat Windows geen pad kan vinden naar een bootable schijf. Heb net heel de boel losgehaald en de bootable RAID schijf gewoon op een normale Ide controller aangesloten,maar toen startte hij ook niet op. Zit al een hele dag te klooien,maar het schiet niet echt op zo. Heb Xp prof dus.Heb het spul wel een keer werkend gehad vanmiddag,maar toen kon ik Xp niet meer activeren,omdat ik dat al te vaak gedaan had,kreeg ik een melding van. Heb toen heel de boel dus weer geformatteerd,toen weer op mijn ene schijf geinstalleerd met ghost weer overgezet op een van de RAID schijven(Na eerst geactiveerd te hebben,en sp1 geinstalleerd te hebben,activeren lukte zonder RAID trouwens weer wel,ook vreemd) Maar nu krijg ik hem dus niet opgestart met die RAID configuratie. Wie wie heeft er een idee waar het probleem kan zitten? Alvast bedankt.
Link naar reactie
De manier waarop je WindowsXP instaleerd op je RAID is heel anders dan hoe ik het altijd doe. Ik heb al een aantal keer Windows Geinstaleerd op een RAID 0 arrey. (Zowel Promise als Highpoint) Probeer het eens op mijn manier: Dowload de nieuwste RAID drivers van de site van je moederbord of van de site van je Raid controler merk (Promise, Highpoint e.d.) Zorg ervoor dat je een lege diskette heb en zet daar de WinXP drivers voor de Raid controller op. Zorg dat in je BIOS je Raid Boot sequence op Raid / Scsi staat en niet andersom. Start de Bootable WindowsXP cd. en stop de Raid driver diskette direct in je drive! Als er onderin het beeld komt te staan dat je op F6 kan drukken voor SCIS of RAID drivers druk je Druk nu op F6 Er verschijnt dan vanzelf een scherm dat er drivers op de diskette zijn gevonden, druk dan op "e" ("s" als je een engelse versie van winXP heb) nu instaleert hij de RAID drivers. druk op enter en ga verder. Als er een opmerking komt te staan dat de drivers niet voldoen aan het WindowsXP logo test doe je gewoon "toch doorgaan" Als je alles goed heb gedaan ziet de WinXP instalatie dat je een RAID arrey heb. instaleer nu verder WindowsXP zoals je dat altijd doet. zorg na de instalatie dat er op alle NON-Raid drivers geen Windows of zo staat omdat Windows dan van een andere schijf word gestart ipv van je RAID. suc6
Link naar reactie
[quote:0227e2e355="Red Dragon"]De manier waarop je WindowsXP instaleerd op je RAID is heel anders dan hoe ik het altijd doe. Ik heb al een aantal keer Windows Geinstaleerd op een RAID 0 arrey. (Zowel Promise als Highpoint) Probeer het eens op mijn manier: Dowload de nieuwste RAID drivers van de site van je moederbord of van de site van je Raid controler merk (Promise, Highpoint e.d.) Zorg ervoor dat je een lege diskette heb en zet daar de WinXP drivers voor de Raid controller op. Zorg dat in je BIOS je Raid Boot sequence op Raid / Scsi staat en niet andersom. Start de Bootable WindowsXP cd. en stop de Raid driver diskette direct in je drive! Als er onderin het beeld komt te staan dat je op F6 kan drukken voor SCIS of RAID drivers druk je Druk nu op F6 Er verschijnt dan vanzelf een scherm dat er drivers op de diskette zijn gevonden, druk dan op "e" [b:0227e2e355] ("s" als je een engelse versie van winXP heb)[/b:0227e2e355] nu instaleert hij de RAID drivers. Da's mooi kl##te ja! Ik heb de NL versie van Xp prof,en er staat gewoon dat ik de s in moet drukken,terwijl je de E in moet drukken.Stom!! druk op enter en ga verder. Als er een opmerking komt te staan dat de drivers niet voldoen aan het WindowsXP logo test doe je gewoon "toch doorgaan" Als je alles goed heb gedaan ziet de WinXP instalatie dat je een RAID arrey heb. instaleer nu verder WindowsXP zoals je dat altijd doet. zorg na de instalatie dat er op alle NON-Raid drivers geen Windows of zo staat omdat Windows dan van een andere schijf word gestart ipv van je RAID. suc6[/quote:0227e2e355] Ik ga het iig is even proberen allemaal. Ik moet mi gewoon met de schijf die ik met behulp van Ghost gemaakt heb kunnen booten. Zit net in Msconfig te kijken,en probeer daar wat te veranderen. Misschien dat ik hem dan ook bootable kan maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...