Ga naar inhoud

Uitbreiden werkgeheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pentium III 500 mhz met 64 mb sdram. Ik zit er over te denken om het geheugen uit te breiden. Van mijn computerfabrikant krijg ik de volgende upgrade mogeliijkheden. [i:fac93ee1d5]Cachegeheugen : 512K in processor Aantal sloten : 3 banken / DIMM SDRAM / 4 CLOCK Type geheugen : 100MHz SDRAM Maximum geheugen : 3 x 256Mb = 768Mb SDRAM[/i:fac93ee1d5] Waar moet ik op letten als ik geheugen ga kopen? Kan ik bijvoorbeeld 128 mb naast die 64mb van nu erin zetten of moet ik de 64 mb verwijderen en dan een geheel nieuwe erin zetten. Wat is de meeste moeite waard? Op de meeste sites zie ik dat al het geheugen 133 mhz is en ik heb 100mhz. is dit nog te krijgen?
Link naar reactie
Als je besluit 1x256MB te kopen dan zou ik in de winkel vragen of je eventueel mag ruilen als de module niet (volledig) werkt. In de manual staat wel dat 256 MB reepjes gebruikt kunnen worden. Nu heb ik pas geleden nog meegemaakt dat dat toch niet altijd jofel werkt (niet volledige herkenning). Ook is de combinatie 133 met 100 MHz niet altijd geweldig waardoor het misschien beter is om de oude 64 MB module te vervangen door de nieuwe.
Link naar reactie
En let bij een BX moederbord op de chipstacking. 8x16mbit of 4x32mbit werken prima. 2x64 of 8x32 (single sided 256MB DIMM) werken NIET. Meestal is dubbelzijdig altijd wel goed. En ja, moet het registered od unregistered DIMM zijn? Staat bijna altijd in de handleiding. PS: 256 MB met ECC kun je permanent vergeten.
Link naar reactie
[quote:9ec0b4d447="Jimmy"]En let bij een BX moederbord op de chipstacking. 8x16mbit of 4x32mbit werken prima. 2x64 of 8x32 (single sided 256MB DIMM) werken NIET. Meestal is dubbelzijdig altijd wel goed. En ja, moet het registered od unregistered DIMM zijn? Staat bijna altijd in de handleiding. PS: 256 MB met ECC kun je permanent vergeten.[/quote:9ec0b4d447] ECC is meestal vel duurder en het gaat hier volgens mij om een goedkope upgrage dus zonder ECC
Link naar reactie
Kingston geheugen is goed, maar maak geen combi van PC100 met PC133. Ondanks dat het Backstep compatible is, loop je het risico dat je 128MB reepje maar voor 64MB werkt, ook na BIOS-update om de geheugencompatibiliteit te verbeteren. Gewoon lekker simpel doen: Indien je mobo voor 100MHz gemaakt is, koop je gewoon 100MHz geheugen. Kijk eens op de website van completer, die jonges hebben nog wel 100MHz geheugen in alle soorten en maten. En nee, het is niet duurder dan 133MHz. www.completer.nl Succes!
Link naar reactie
Dit is vermoeiend, zo vaak is het al langsgekomen; er is geen reden waarom PC133 samen met PC100 problemen zou geven. BIOS updates hebben zelden iets met geheugencompatibiliteit te maken. PC133 is beter verkrijgbaar en vaak goedkoper, bovendien kun je het later eventueel nog op 133MHz gebruiken (in een ander systeem) Bij completer zie ik overigens geen PC100 staan, wel een hele hoop PC133.
Link naar reactie
) Bij completer zie ik overigens geen PC100 staan, wel een hele hoop PC133.[/quote] Je hebt he-le-maal gelijk ! :oops: Voor de rest heb ik zelf dik problemen met PC100/PC133; beiden 128MB, singlesided en Kingston. De 133 versie geeft maar 64MB, terwijl hij in een ander systeem gewoon 128MB geeft. BIOS-update (specifiek voor compatibiliteit) had geen effect, vandaar mijn advies om ze niet bij elkaar te zetten. Mobo: Abit BF6, zou 133MHZ aan moeten kunnen (maar vertikt-ie dus...) Greeettzzz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...