Ga naar inhoud

Gaat DDR SDRAM Samen met de normale SDRAM??


Aanbevolen berichten

hallo, Ik wil graag wat weten over de geheugenmodules, Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht met 512 DDR SDRAM. Ik weet dit is in principe gelijk aan 1024 SDRAM. Nu heb ik in mijn oude computer een 512 SDRAM module zitten. Nou is mijn vraag, kan ik mijn 512 SDRAM module bij de 512 DDR SDRAM module zetten? Werkt dit samen of is dit aan te raden van niet?? Grtz madman16
Link naar reactie
DDR 512 is geen 1024 SDRAM. DDR staat voor double data rate, wate betekend dat per kloktik 2X data kan worden verzonden. Theoretisch haalt DDR dus de dubbele snelheid van SDRAM, niet de dubbele hoeveelheid. En idd gaan DDR en gewoon SDRAM niet samen, omdat ze: A) Een verschillende voet gebruiken (de een past niet in de ander) B) Ze qua techniek simpelweg niet compatible zijn.
Link naar reactie
[quote:c09a94886b="Li'l compuguy"]die fout hebben ze bij alternate ook gemaakt een GF3 ti200 met 64MB DDR SDRAM maar bij de korte omschrijving zeggen ze 128MB RAM[/quote:c09a94886b] nog al logisch toch... DDR is double data rate ofzo iets.... dus dat betekend dat als er 128 mb staat het DDR 64 MB is, want 64x2=... juist 128 MB
Link naar reactie
Dat klopt dus idd niet. Het aantal mb van geheugen is de opslagcapaciteit die de module heeft. Hoeveel chippies er dus opzitten en van welke grote. Deze zijn vaak 64, 256, 512 en 1024mb. Behalve dat de chippies een opslagcapaciteit hebben, hebben ze ook nog een snelheid, waarmee ze kunnen lezen/schrijven en dat geef je in mhz. Bij DDR ram is dat dus bij hetzelfde aantal mhz het dubbele. Een DDR module PC2100 is dan ook eigenlijk maar 133mhz, maar effectief tov PC133 (SDR) is hij 266mhz en dat zeggen mensen voor het gemak, je haalt dus wat dingen door elkaar. Verder kun je dan misschien ook wel begrijpen waarom ze niet tegelijk kunnen werken, de DDR modules gebruiken een andere techniek waardoor ze 2 keer per kloktik data kunnen versturen en dat is niet compatible met de oude techniek van SDR SDRAM.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...