Ga naar inhoud

Is een moederbord + onboard geluid voldoende?


Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een nieuwe pc; goed voor de nieuwste spellen en toch niet al te duur (dat wordt meestal wel duur, maar toch). Het budget gaat tot de 1000 Euro. Het probleem heb ik met het uitzoeken van een moederbord: er word tegenwoordig veel aangeboden met 6-kanaals onboard geluid. Is dit voldoende om een behoorlijk geluid te produceren en kan ik daarop een subwoofer aansluiten met 5 boxjes erbij? Of moet ik daarvoor apart een geluidskaart aanschaffen, zo ja; welke? En wat de videokaart betrefd, wat is een betere keus: de gforce ti 4200 of de ATI Radeon 9000 Pro (beiden met 128 mb ddr)? Alle suggesties zijn welkom! Groeten, Wim
Link naar reactie
Die 1000 euro wordt krap, al moet daar met een goedkope kast en niet al te dure monitor etc. iets van te maken zijn. Ja, onboard geluid is voldoende (afhankelijk van wat je eisen zijn natuurlijk). De Ti 4200 is sneller, de Radeon 9000 is voordeliger. Kijk anders eens naar een Radeon 8500, die is sneller dan de 9000, voor ongeveer dezelfde prijs. Kijk hier eens voor een systeem van rond de €1000,- : http://www.hardwareinfo.net/pcadvies.php?type=l
Link naar reactie
[quote:2d7f54281f="robindeurloo"]Heb ik ook op die manier gedaan, scheelt een hoop geld en of je nou een 40x of een 52x cd-rom speler hebt maakt ook niet uit. Ook geld voor al die dingen als het werkt en je bent er tevreden mee, waarom dan nieuwe kopen, je hebt toch geen snellere muizen :wink:[/quote:2d7f54281f] Misschien geen snellere maar wel Betere muizen emt een hogere preziesie (of hoe je het ook schrijft :P ) En natuurlijk draadloze muizen is wel handig (maar niet echt super vind ik). Een optical met draad vind ik altijd nog het beste.
Link naar reactie
Ik gebruik bij mijn 2000+ systeem een 486 Compaq/Logitech muis, met 2 knoppen en verder niets, gaat prima hoor :D Onboard sound is meestal kwalitatief niet zo geweldig hoor, ik zou liever gewoon een Creative Audigy OEM kopen als je echt mooi geluid wilt. Verder zou ik voor de Radeon 8500 gaan, die heeft een goede prijs/kwaliteit en pas beter in het budget. Wat had je verder in gedachte? Een AMD Athlon XP 2000+ oid en wat voor mobo?
Link naar reactie
[quote:e707e91155="wim1232000"]Het probleem heb ik met het uitzoeken van een moederbord: er word tegenwoordig veel aangeboden met 6-kanaals onboard geluid. Is dit voldoende om een behoorlijk geluid te produceren en kan ik daarop een subwoofer aansluiten met 5 boxjes erbij? Of moet ik daarvoor apart een geluidskaart aanschaffen, zo ja; welke?[/quote:e707e91155] NEEE! BAHHH! Onboard 5.1 ZUIGT! Echt, bah. Het is alleen voldoende als alles wat je met je 5.1 geluid wilt doen DVD's kijk is, maar dat lijkt me niet ;) Ik heb ook onboard 6-channel geluid, maar ik heb er gewoon een SoundBlaster Live 5.1 player in hangen, die dingen kosten OEM/ BULK echt geen drol en het geluid en vooral de drivers (instelopties) zijn zoveel beter 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...