Ga naar inhoud

AGP 2x kaart in een AGP 4x/8x slot, kan dit??


Aanbevolen berichten

Beste forum gebruikers. Zoals jullie al in een ander topic hebben kunnen lezen heb ik een nieuw moederbord gekocht omdat mijn oude er spontaan mee ophield. Gisteren was het grootte moment daar dat ik hem op kon halen. Het is een MSI KT400 Ultra compleet met AGP 8x, USB2, SATA, Bluetooth en RAID. Verder heb ik er een Athlon XP 2000+ en 256Mb PC2700 DDR bij gekocht. Lijkt me wel een O.K. systeempje dacht ik zo. Mijn probleem is de volgende: Wanneer is mijn oude videokaart in het AGP slot doe, doet de hele computer niets meer. Heb gister de hele computer geinstalleerd met een 5 jaar oud, 2Mb, PCI videokaartje en dat werkte goed. Heb even die videokaart in een ander systeem getest en die doet het gewoon. Nu denk ik dat er het volgende aan de hand is. Die video kaart is een Hercules 3D Prophet 4500 64MB en volgens de handleiding is het 2x AGP. Nu is het AGP slot in mij mobo volgens de handleiding 4x/8x AGP. Zou het kunnen zijn dat mijn videokaart hierdoor niet wordt herkent.
Link naar reactie
[quote:9672c1ca1c="robindeurloo"]Beste forum gebruikers. Zoals jullie al in een ander topic hebben kunnen lezen heb ik een nieuw moederbord gekocht omdat mijn oude er spontaan mee ophield. Gisteren was het grootte moment daar dat ik hem op kon halen. Het is een MSI KT400 Ultra compleet met AGP 8x, USB2, SATA, Bluetooth en RAID. Verder heb ik er een Athlon XP 2000+ en 256Mb PC2700 DDR bij gekocht. Lijkt me wel een O.K. systeempje dacht ik zo. Mijn probleem is de volgende: Wanneer is mijn oude videokaart in het AGP slot doe, doet de hele computer niets meer. Heb gister de hele computer geinstalleerd met een 5 jaar oud, 2Mb, PCI videokaartje en dat werkte goed. Heb even die videokaart in een ander systeem getest en die doet het gewoon. Nu denk ik dat er het volgende aan de hand is. Die video kaart is een Hercules 3D Prophet 4500 64MB en volgens de handleiding is het 2x AGP. Nu is het AGP slot in mij mobo volgens de handleiding 4x/8x AGP. Zou het kunnen zijn dat mijn videokaart hierdoor niet wordt herkent.[/quote:9672c1ca1c] In principe zou die AGP poort downwards compatible moeten zijn met 2x agp videokaarten. Maar ik denk dat je ergens een 4x agp moet proberen te lenen. Of ga met je pc naar een computer winkel en vraag of ze daar met een 4x agp videokaart erin willen testen. Sommige mobo's hebben een uitsteeksel in het agp slot dat sommige videokaarten forceert een 4x agp te hebben. Ik denk dat jouw videokaart er dus wel in past, dus die uitsteeksel zal het moederbord dus niet hebben. Hier hebben we een pc staan die niet werkt met een 2x videokaart, want er zit zo'n speciaal uitsteeksel waar alleen een 4x AGP of hoger in past. Succes
Link naar reactie
Ik val er weer wel midden in maar hebben de agp karten geen nokjes die zorgen dat een verkeerde kaart niet in het slot past? Er staat mij iets bij dat sommige PIV borden door het ontbreken van die beveiliging de oudere agp kaarten roosterden door de te hoge spaning ergens in een blad (zal de CT wel geweest zijn) stond een lijst met kaarten die wel en niet gebruikt konden worden.
Link naar reactie
[quote:e9fb22d5bc="Long John"]Ik val er weer wel midden in maar hebben de agp karten geen nokjes die zorgen dat een verkeerde kaart niet in het slot past? Er staat mij iets bij dat sommige PIV borden door het ontbreken van die beveiliging de oudere agp kaarten roosterden door de te hoge spaning ergens in een blad (zal de CT wel geweest zijn) stond een lijst met kaarten die wel en niet gebruikt konden worden.[/quote:e9fb22d5bc] Mij kaartje past er wel in maar ik weet niet zeker of dat MSI mobo wel 2x AGP ondersteunt, als dit wel het geval is dan is er iets mis met het mobo
Link naar reactie
nou jah, als je gaat gamen, en zeker als je al met GTA3 aankomt, dan zou ik die kaart zeker vervangen... ik weet niet wat je nog over hebt in je budget... maar als het niet teveel meer mag kosten, dan zou ik eens op zoek gaan naar een leuke Gf 3 ti-200 ofzo... als je het nog 1x goed wil doen, koop dan een leuke GF4 ti-4200, alleen dan zit je meestal wel rond de 200 euro
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...