Ga naar inhoud

eindelijk nieuwe pc budget +/- 2200 euro


Aanbevolen berichten

:lol: [color=green:fb8ec505bb][/color:fb8ec505bb] Mijn eerste vraag hier is meer een verzoek om me te helpen met het samenstellen van een pc. Meestal is wat ik in een kast wil hebben niet in een normale configuratie te vinden dus wordt het onderdelen rapen en bouwen maar. Nu heb ik wel eens een systeem omgebouwd in een tower maar nog nooit heb ik er 1 van scratch opgebouwd. Ik heb er zin in maar spannend is het wel want het is een hoop geld en gaat het ook gewoon in 1 keer goed. En het grootste nadeel vind ik nog altijd dat je geen standaard besturingsysteem er op hebt staan. Hoe doen jullie dat meestal? Wat ik ermee wil?: Spellen spelen, muziek componeren (o.a. mbt keyboard dus midi), mogelijk website(s) bouwen, netwerkje maken DVD's afspelen. En de minder boeiende dingen als een chat, tekstverwerken en veel surfen. Ik wil graag een tijdje vooruit kunnen en voorlopig niet meer aan upgraden denken maar evt wel die mogelijkheid hebben. Bij tweakers heb ik een beetje dit systeem gevonden: 1 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) € 170,- 1 Asus P4S8X Audio + LAN + SATA RAID + Firewire € 149,- 1 Chieftec DX-01SL-D 340W € 112,- 1 Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128Mb Tv-Out, € 414,- 1 Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed) € 299,- 1 Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19" € 420,- 1 Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB) +/-€ 143 1 Lite-On 48x12x48 (Retail) € 68,- 1 Floppy Drive 1,44MB Samsung WebXplorer € 10,- 1 Pioneer DVD-A06S 16/40 Slot In € 58,- 1 Terratec SoundSystem DMX 6Fire € 141,- 1 Logitech Internet Navigator Keyboard (PS/2, USB) € 32,- 1 Logitech MX500 Optical Mouse USB PS2 € 47,- 1 Logitech Z 560 Rax Nederland (speakerset) € 221,- +/-Totaal € 2300,- Op de prijzen let ik hier maar even niet deze zijn veroudert: Ik lees ook veel over Athlon 2400+ wat ook scheelt weer in de prijs. En liever wil ik een plextor plexwriter 48/24/48a € 177,50 In mijn vorige sysyteem had ik een SB32 zitten en ook nu denk ik eerder aan een: Creative SB audigy Platinum Ex Pci En over het speakersysteem: ach het is niet de eerste must en kan ook later aangeschaft worden misschien moet ik voor dat soort extra's nog even rondkijken maar ideen zijn heel welkom. Met dit lijstje en een pricewatch onder de arm wil ik naar de hcc an hoop ik maar dat het allemaal gaat lukken. Ik hoop dat ik nog even een blik kan werpen op reakties voor dat ik er naar toe ga. heel erg bedankt vast en misschien tot morgen op de HCC! -fastlane-
Link naar reactie
2200 euro is een heel ruim budget ja, ik zou het volgende doen: (ik ben wel AMD fan dus......) Deze prijzen komen van www.alternate.nl (deze is vrij duur maar voor goedkopere prijzen kun je eff op tweakers kijken) Chieftec Matrix Series: MX-01BD €139 Athlon XP PR2200+ €199 ASUS A7V8X €189 Corsair DIMM 512 MB (CL2) €254 Maxtor DiamondMax Plus 9 €145 1,44 MB floppydrive €20 Lite ON DVD LTD-165 (U-133) €55 Lito ON CDRWLTR48125W €69 3D Prophet 9700 Pro (TV-Out, DVI) €450 SoundBlaster Audigy Platinum eX €250 Creative Inspire 5.1 5100 €95 Simpel Netwerk kaartje (indien nodig) €20 Cordless Desktop Optical €109 Philips 19 inch 109B40 €359 Dan kom je d8 ik uit op zo'n 2100 euro. Dan heb je echt een systeem van deze tijd en alles erop en eraan. (Je moet zo wel een vrachtwagen huren op de HCC dagen :lol: )
Link naar reactie
[quote:d15f4ef5a0] 1 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) € 170,- 1 Asus P4S8X Audio + LAN + SATA RAID + Firewire € 149,- 1 Chieftec DX-01SL-D 340W € 112,- 1 Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128Mb Tv-Out, € 414,- 1 Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed) € 299,- 1 Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19" € 420,- 1 Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB) +/-€ 143 1 Lite-On 48x12x48 (Retail) € 68,- 1 Floppy Drive 1,44MB Samsung WebXplorer € 10,- 1 Pioneer DVD-A06S 16/40 Slot In € 58,- 1 Terratec SoundSystem DMX 6Fire € 141,- 1 Logitech Internet Navigator Keyboard (PS/2, USB) € 32,- 1 Logitech MX500 Optical Mouse USB PS2 € 47,- 1 Logitech Z 560 Rax Nederland (speakerset) € 221,- +/-Totaal € 2300,- [/quote:d15f4ef5a0] OK, daar gaan we. * Ga liever voor de Hercules Radeon 9700, deze is goed en overklokt ook erg fijn. * Logitech Cordless Desktop ipv 2x los * AMD Athlon 2400+ ipv Pentium 4 * Asus A7V8X deluxe (min of meer zelfde bord in AMD uitvoering) * 2x 40GB WD Caviar schijven ipv 1 80GB en deze in een RAID0 array zetten * Creative Audigy 2 OEM ipv Terratec. * Zalman CNPS6000Cu (CPU koeler) * 2x Papst 8412N/2GML (casefans) Verder is ie prima. Met deze config ben je sneller en nog goedkoper ook. Komt door de RAID0 setup en de Athlon die net zo snel is als die P4 op DDR maar flink goedkoper. BTW geen voorgeïnstalleerd OS is juist een groot voordeel
Link naar reactie
[quote:8e81a4a88e="De Geest Van Oirlo"]och ja, ben wat dingen vergeten, voor die €100 die je over hebt kun je koolers kopen. Dat systeem van Marcel is idd ook zeer netjes, dat van dat RAID is idd een erg goed idee.[/quote:8e81a4a88e] Ik zou 2x 80 Gb nemen, die Gb lijken altijd vol te komen en voor weinig meer 2x zo veel ruimte. Denk idd aan je koeling, ik ben heel tevreden over de Papst fans omdat ze zo weinig herrie maken voor het cool effect. En toch heb ik liever een P4 is overigens ook verder te oc'en met gewoon wat case coolers.
Link naar reactie
:roll: Daar ben ik weer even: De tweede dag op de [color=red:31daa77d85]HCC[/color:31daa77d85] heb ik het volgende bij elkaar gepuzzeld: Even uit mijn hoofd 1 x 512MB PC2700 DDR SDRAM (door ‘n foutje geen Samsung maar winmos) Asus A7V8X Audio + LAN + SATA RAID + Firewire Chieftec kast 350 W (model weet ik ff niet uit hoofd) Hercules ATi Radeon 9700 Pro 128Mb AMD Athlon 2400+ Western Digital 80GB (7200rpm, 8MB) Plextor Pioneer DVD Logitech Cordless Desktop Creative Audigy 2 (ex) Zalman Cpu cooler De kast is werelds al was ik even bezig met het ontdekken van het inbouwen van de dvd/audigy 2/writer. Het bleek dat er onder in de kast ‘strips’ vastzaten die ik aan de onderdelen moest schroven waarna ik ze al een slede in het systeem kon schuiven en vastklikken. De rest gaat redelijk voorspoedig. Een Floppy Drive 1,44MB had ik nog liggen (hopelijk werkt ie) Nu alleen nog een goede monitor en boxen en ik ben klaar voor de titanen strijd. Uit uiterlijk van de Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19" vond ik niet overtuigend maar moet ik misschien overwegen als het gaat om de beeldkwaliteit. Ook de tft schermen overtuigden zeer op de beurs. Het ruimte aspect is het belangrijkste voordeel van deze ultra flat screens. Maar ho emaak je daar een betaalbare keuze in. Ik heb de neiging toch nog voor een CRT te gaan. Maar nu: Ik heb het eerst bij 1 x 80 gig gelaten: Deze wil ik (als alles werkt) partitioneren in dualboot Win98 en Win2000. De tips die ik kreeg: Win98 5 a 6 Gig Fat32 Win2000 5 a 6 Gig op NTFS De rest in mooie hapklare brokken partitioneren zodat er bv een E: spel F: Muziek g:Programma’s Waar moet ik precies op letten? Ik moet alles tweemaal installeren (onder98 en 2000)? Wat kan ik niet als ik NTFS gebruik en moet ik derest gewoon FAT32 houden op WIN2000 na? Soon on the Fast Lane
Link naar reactie
Zo dat is mooi :o Echt een lekker knalsysteempje. Waarom wil je BTW een dual boot Windows-Windows? :roll: Ik heb zelf BTW de Philips 109S dat is een 19inch die goedkoop is maar met een bolscherm en dat is niet echt supergeweldig. Ik zou liever kijken voor zo'n Diamantron scherm en LCD schijnt een stuk beter te zijn dan TFT.
Link naar reactie
[quote:44d62b1871="S0epkip"]TFT is inderdaad een type LCD scherm en zo'n beetje het nieuwste ook. Met een TFT scherm hoef je er niet per se recht voor te zitten, zoals dat bij de oude laptop schermen (ook LCD uiteraard) wel moest.[/quote:44d62b1871] Dit zijn de drie basis technieken die gebuikt worden bij LCD monitoren. Hieronder een overzicht van de eigenschappen: TN: Deze techniek wordt vooral toegepast bij 15" en 17" LCD monitoren. De inkijkhoek bij de TN techniek wordt bepaald door de gebruikte film op de voorzijde van het panel. IPS: De IPS techniek wordt vooral toegepast bij de grotere LCD monitoren. De IPS techniek garandeert een zeer hoge inkijkhoek van 170 graden zowel horizontaal als verticaal. De reactiesnelheid is voldoende voor alledaagse werkzaamheden. MVA: Deze techniek kenmerkt zich door zijn snelle reactietijd en grote inkijkhoek zonder gebruik te maken van een speciale film. nou weet je alles van LCD schermen
Link naar reactie
[quote:40868083e9="Marcel de Reus"]ok, thnx en welke techniek gebruikt TFT dan?[/quote:40868083e9] zie onderstaande uitleg :D Zoals eerder gezegd, TFT staat voor Thin Film Transistor. En van die laatste, transistoren, zitten er net als in een processor zeer veel in één zo’n TFT scherm. De principiële werking van een TFT beeldscherm is gelijk aan die van de CRT monitor. Het beeld wordt opgebouwd uit heel kleine puntjes, pixels genaamd. Iedere pixel kan een bepaalde kleur aannemen doordat hij is opgebouwd uit drie subpixels: een rode, een groene en een blauwe subpixel. Deze pixels zitten zo dicht op elkaar dat het menselijke oog ze niet meer van elkaar onderscheiden kan en het lijkt alsof er slechts één pixel op die plaats zit. Bij een CRT monitor kan de helderheid van een kleur eenvoudig worden geregeld door de elektronenbundel die de verschillende fosforpunten treft. Bij een TFT scherm is echter geen elektronenkanon, zodat op die manier ook geen helderheid geregeld kan worden. Er wordt licht geproduceerd door een achtergrondverlichting die bestaat uit kleine lichtstaafjes en een folie die het licht gelijkmatig over de oppervlakte verdeeld. Dit licht wordt door meerdere miljoenen vloeibare kristalcellen (ook wel Liquid Crystals genaamd, vandaar de naam LCD – Liquid Crystal Display) gestuurd. Iedere cel is een subpixel. De hoeveelheid licht die zo’n cel kan passeren wordt geregeld door middel van een transistor (waar er dus zoals gezegd velen van in een TFT scherm zitten). Ieder beeldpunt is weer opgebouwd uit drie subpixels ieder met een andere kleur. Op iedere subpixel zit een kleine transistor (soort schakelaar) welke zorgt voor het in- en uitschakelen van de subpixel. Al deze transistoren zitten op een dunne film samen met de kleuren. Vandaar de naam TFT… thin (dunne) film(laag) transistor. Voor en na de transistor zitten twee polarisatiefilters die 90 graden ten opzichte van elkaar verdraaid staan. Door een bepaalde spanning aan te brengen op de transistor wordt de verdraaiing van de polarisatiefilters ten opzichte van elkaar minder en wordt er licht doorgelaten. Om de maximale helderheid te verkrijgen moet de verdraaiing van 90 graden compleet worden opgeheven. Indien een transistor het licht (of een deel ervan) laat passeren, valt het op een kleurenfilter (per cel één kleur) waardoor één gekleurde subpixel ontstaat. Drie van deze verschillend gekleurde subpixels vormen dan samen een pixel. De onderstaande afbeelding maakt de voorgaande uitleg wat duidelijker.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...