Ga naar inhoud

Moederbord piept


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een hd verwijderd uit mijn systeem, maar als ik nu opstart begint mijn moederbord te piepen. 3 keer kort achter elkaar, dan even een pauze en dan weer 3 keer kort en ga zo maar door. Het zal jullie gezien de vele postings hierover niet verbazen dat ik een MSI moederbord heb en dan wel een MSI K7T266 Pro2. :cry: Ik heb de afgelopen 3 uur zitten zoeken op het forum, de site van MSI en nog een paar andere sites. Maar ik heb niets kunnen vinden over mijn probleem (3 x kort), wel over een heleboel piepende moederborden. Het grappige is dat ik volgens de handleiding ook nog van die D-leds moet hebben, maar ik zie niks branden op mijn mobo. :roll: Ik heb ook al alles van mijn mobo afgehaald, behalve de processor want daarvoor moet ik mijn mobo uit de kast halen en daar heb ik geen tijd of de ruimte voor. Maar met welke hardware combinatie ik ook probeer, hij blijft piepen en wijgert op te starten. Ook opstarten in dos (bootdisk) werkt niet. Ik ben dus bang dat mijn moederbord of mijn processor (of beide) stuk is. Gezien alle negatieve reacties over MSI mobo's, en dan vooral de K7T266, gok ik op mijn mobo. Gelukkig heb ik nog wel garantie. Maar weet iemand misschien nog een oplossing of een manier om te testen of mijn mobo idd kapot is? Anders ga ik voor niets naar de winkel. Ik hoop het toch voor morgen zeker te weten, want mocht het niet onder garantie vallen dan kan ik op de HCC dagen een nieuwe kopen :lol: . Alvast bedankt. O ja, mijn config: MSI K7T266 Pro2 Athlon XP 1700+ 2x 256MB DDR PC2100 Leadtek WinFast A250 (GF 4 Ti 4400) IBM 40 GB hd Creative DVD speler Samsung CD-RW
Link naar reactie
[quote:40c762f4c8="elloco"] Het grappige is dat ik volgens de handleiding ook nog van die D-leds moet hebben, maar ik zie niks branden op mijn mobo. :roll: [/quote:40c762f4c8] bedoel je dat je de led's opzich niet ziet, of zie je nix branden?? kneem aan dat je de led's niet ziet branden idg denk ik probleem met je mobo. PS mog je de leds niet zien, volgens mij zit die bij msi boven de printerpoort (achtekant kast) of/en met een los bracket
Link naar reactie
Om eerst even terug te komen op het verhaal van de leds, ik kan ze gewoon helemaal niet vinden. Maar misschien zitten ze er wel maar zie ik ze in iedergeval niet. Als ze er al zijn branden ze zeker weten niet. Verder heb ik idd de master hd verwijderd, maar de andere hd is nu master dus dat mag niet uitmaken. En zelfs als er geen hd in zit zou je bios nog moeten opstarten. Maar dat doet ie dus ook niet. Ik krijg geen beeld en hoor ook geen hd draaien (Ja, de stekker zit er in en de stoppen zijn niet doorgeslagen :wink: ). Alleen de fans draaien wel. Volgens mij is mijn mobo gewoon echt kapot... misschien esd toen ik de hd er uit haalde. bedankt, elloco
Link naar reactie
Zo moeilijk zichtbaar zijn die LED's niet. Ze moeten altijd branden. Het zijn er 4, en als alles OK is branden ze allemaal groen. Bij fouten gaan er 1 of meer op rood... Wat er dan precies aan de hand is kun je idd in het boekje zien staan. Maar als je ze nog niet gezien hebt zul je wel geen D-leds hebben :p
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties allemaal. Maar ik denk dat ik zometeen maar even langs de winkel loop, als ik geen nieuw mobo krijg dan koop ik er een op de HCC beurs. Die leds kan ik trouwens nog steeds niet vinden. Op mijn andere mobo zitten ze wel en branden ook. Maar op dit board zie ik ze niet. Volgens mijn handleiding moet ik ze wel hebben, maar ik zie ze niet. Zal wel aan mij liggen. :-? Een vriendin van me rade me trouwens aan om het batterijtje op het mobo te vervangen, al denk ik niet dat dat zal werken in mijn geval. Hij deed het eerst wel en 5 minuten later niet meer... Maar misschien een tip voor iemand met dezelfde problemen? Groeten, elloco
Link naar reactie
[quote:0f8c775b92]Om eerst even terug te komen op het verhaal van de leds, ik kan ze gewoon helemaal niet vinden. Maar misschien zitten ze er wel maar zie ik ze in iedergeval niet. Als ze er al zijn branden ze zeker weten niet.[/quote:0f8c775b92] Nee, dat klopt, want bij dit moederbord krijg je namelijk een D-Bracket.... ofwel:kijk even tussen de bij het mobo geleverde spullen. En daar vind je een USB bracket waarin ook die 4 lampjes zitten. [img:0f8c775b92]http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_msi_k7n420_pro/d-bracket_small.jpg[/img:0f8c775b92] [img:0f8c775b92]http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/k7t266_pro2_ru/images/bracket.jpg[/img:0f8c775b92]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...