Ga naar inhoud

Toch nog problemen met AMD 1800+


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Ik hou ondanks de 'sticky' message in het forum toch problemen om mijn amd athlon 1800+ op 1533 Mhz te draaien. Hij staat nu nog op die 1150 Mhz. Echter wanneer ik in mijn bios FSB clock op 133 Mhz zet, dan start mijn systeem vervolgens helemaal niet meer op. geheugen: 256 Mb DDR/333 PC2700 CAS 2,5 moederbord: MSI 745 Ultra Socket A (Duron/Athlon) CPU: AMD Athlon XP 1800+ box In mijn bios ziet de frequency setup er als volgt uit: Spread Spectrum - Disabled Unused PCI/DIMM Clock - action CPU FSB Clock - 100 Mhz CPU:DRAM clock ratio - 3:4 DRAM frequency - 266 CPU Ratio - By H/W CPU Vcore Adjustment - auto DDR voltage Adjust - 2,6 Kan iemand mij helpen mij CPU op de juiste snelheid te krijgen, zonde van de ongebruikte capaciteit namelijk? Weet iemand hoe ik kan testen of ik inderdaad 256 Mb DDR/333 PC2700 geheugen heb geinstalleerd? Ik twijfel daar namelijk aan. Memtest gaf de volgende snelheden aan: L1cache: 7054 MB/s L2cache: 2341 MB/s memory: 541 MB/s Alvast bedankt voor eventuele reacties!!!
Link naar reactie
Ha de goede oude SiS chipset 735/745. Weet je hoeveel cold boot problemen er zijn met de ECS K7S5A ? Deze is gebaseerd op de SiS 735. Het zelfde geld voor de ECS K7S6A.....gebaseerd op de SiS 745, net zoals de MSI 745 Ultra. [url=http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37]Dit[/url] forum, is HET forum als het gaat over SiS 735/745 planken. Ok op dat forum wordt dan wel gesproken over de ECS moederborden, maar bijna alles is ook van toepassing op moederborden van een ander merk met deze SiS chipsets. De bekende problemen: - Soms onverklaarbaar kieskeurig over geheugen (ander blokje = no probs !).... komt minder vaak voor trouwens. - Voeding vervangen, lost het probleem soms zo maar op (ook al is de voeding eigenlijk "zwaar genoeg.....vooral de TCO= Total Combined Ouput schijnt hier van belang te zijn) - BIOS problemen. Zo is er voor de K7S5A een BIOS die bij de meeste mensen het 133/133 boot probleem verhelpt (BIOS 0429), de meeste andere BIOSsen falen (ook nieuwere). Misschien is er zo'n "wonder'" BIOS voor de MSI 745 Ultra Ik zou zeggen: Flash het nieuwste BIOS....... zet je geheugen timings zo langzaam mogelijk. En probeer ! Snuffel ook eens rond in dat forum, veel tips zijn ook van toepassing op jou bord.
Link naar reactie
Het is gelukt, misschien dat iemand anders er wat aan heeft! Ik heb het laatste AMI-bios gedownload en geflashed. vervolgens aangepast: FREQUENCY SETUP Spread Spectrum - Disabled Unused PCI/DIMM Clock - stop(ped) CPU FSB Clock - 133 Mhz CPU:DRAM clock ratio - 1:1 DRAM frequency - 266 CPU Ratio - By H/W CPU Vcore Adjustment - auto DDR voltage Adjust - 2,6 Bedankt voor alle tips!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...