Ga naar inhoud

Bios upgrade: foute processor


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik had gisteravond een bios upgrade gedaan, maar toen ik em had geflashed en opstarte gaf hij de verkeerde processor weer. Het gaat om een MSI K7T266 Pro2-RU (VIA chipset) en een Athlon XP 1800+. Maar als de computer opstart staat er links boven: AMD Athlon Proc 1150 Mhz terwijl voor de bios upgrade gewoon 'AMD Athlon XP 1800+' stond. Verder zijn de prestatie niet verder erop teruggeaan maar ik maak wel een beetje zorgen... Terwijl dit wel de nieuwste bios upgrade is en de goede: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=28&MODEL=MS-6380%20Ver2.0 Ik heb ook geprobeerd het allereerste versie van de bios te flashen maar toen stond precies hetzelfde als voorheen. Dus een heb ik weer de nieuwste geflashed en dus een bios recovery zit er dus niet meer in. Heeft iemand hetzelfde probleem en hoe kan het opgelost worden? grtz, wwizzkidd
Link naar reactie
Kun je wel in het BIOS komen? Zo ja, dan moet je toch daar de oplossing zoeken. Je moet inderdaad het hele Bios-menu even nalopen om de juiste instellingen weer in te schakelen. Zowiezo voor het flashen alle niet-standaard instellingen even noteren zodat je weet hoe het voor de flash stond. Als je niet in het bios kunt komen en alle vier de LED-jes gaan uit dan heb je een ander probleem, maar als hiervoor alles goed was lijkt dat me niet waarschijnlijk. O ja, stomme vraag: heb je wel de juiste bios-upgrade geinstalleerd?(Klinkt stom, maar gebeurt vaker dan je denkt en de meeste bios-sen hebben onuitsprekelijke file-namen dus veel hulp heb je daar niet van).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...