Ga naar inhoud

CPU is onworkable or ha been changed


Aanbevolen berichten

Ik heb dit bericht al eens eerder geplaatst maar wil toch nog een keer jullie mening horen; Sinds een tijd krijg ik bij het opstarten nadat hij de brander en cd-rom gedetecteerd heeft deze melding: CPU is unworkable or has been changed. Pleas check CPU soft menu. Vervolgens kan ik op F1 drukken om verder te gaan en alles verloopt zonder problemen. We hebben een dual processor systeem. En Windows 98 SE draait erop. Nu zou je zeggen da's makkelijk want Windows 98 ondersteunt geen twee processoren. Maar Windows NT wel. Deze melding verschijn ook wanneer alleen Windows NT is geinstalleerd. Deze melding is gekomen sindien ik de BIOs password gecrackt heb. Omdat de leverancier er een password op gezet had heb ik deze gekrackt. Daarna heb ik de opstartvolgorde veranderd en even verder rond geneusd in de BIOS. Load default settings werkt ook niet. En de BIOS flashen lijkt me erg link omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb. Wie weet een oplossing??
Link naar reactie
Je zal dan toch voor een van de cpu's een instelling hebben veranderd. En je had denk ik ook beter even aan de leverancier kunnen vragen om een wachtwoord hoewel ik me afvraag welke leverancier een wachtwoord op een BIOS zet dit gebeurt meestal alleen wanneer een systeem ook het onderhoud bij de leverancier heeft en dan heb je nu een probleem. ik mag het niet zeggen maar is hij soms van een vrachtwagen gevallen?
Link naar reactie
De garantie voor onderhoud en dergelijke waren al verlopen (pentium 3 heb ik al +/- 2,5 jaar, contract voor 1 jaar) en het bedrijf is falliet. Dus kon ik onmogelijk aan een password komen. Dus hij is niet van de vrachtwagen gevallen :D Voor het volgende bericht: Nadat ik die jumper omgewisseld of verplaatst heb en stel dat het werkt , moet dik het zaakje dan zo laten zoals het is of moet alles weer terug gezet worden?
Link naar reactie
Als je het bios reset zal alles in de meest veilige staat staan. Je heb kans dat er zelfs in dit geval maar een cpu zal werken je zult de hele bios dan door moeten lopennom alle instellingen weer optimaal te zetten. ik denk dat je op zoek moet gaan naar een handleiding van het mb. als je bij je verhaal een type had gegeven wat het ok wat makkelijker geweest een goed antwoord te geven nu word het een heel algemeen verhaal. en sorry voor de suggestie :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...