Ga naar inhoud

Iemand ervaring met de VIA C3 processor?


Aanbevolen berichten

Op zich zijn de prestaties helemaal niet zo slecht, uitgaande van wat je koopt. Deze cpu is niet in de markt gezet om een duel aan te gaan met AMD of Intel. Ik heb hem een poosje in een Celeron bord gehad en mijn dochter heeft nooit geklaagd en het ding kost geen drol... Ik ben zelfs van mening dat wanneer je een computer voor alleen een briefie en internet gebruikt je een heel mooi (ongeblazen en dus still) systeem kan maken voor erg weinig geld. Ik krijg terwijl ik dit tik het idee inderdaad er eentje in het netwerk te hangen en daarmee het net op te gaan ipv het huidige systeem wat ik ervoor gebruik.. maar waar is waar spelletjes moeten niet te veel willen maar daar hebben ze tenslotte ook speciale aparaten voor...... een computer is gereedschap geen speelgoed vind ikke zij de gek
Link naar reactie
[quote:e18ce55cfb="Long John"]Ik krijg terwijl ik dit tik het idee inderdaad er eentje in het netwerk te hangen en daarmee het net op te gaan ipv het huidige systeem wat ik ervoor gebruik..[/quote:e18ce55cfb] Best aardig idee he? :wink: Voor spellen ga ik het natuurlijk niet gebruiken. Een goedkoop mobo met onboard video is daar toch al niet geschikt voor...
Link naar reactie
386 was al 32 bits, maar het hangt er helemaal vanaf waar je de server voor wilt gebruiken en met welk OS. Je kunt alleen internet verdelen met een 10Mbits netwerkkaartje, maar als het ook een fileserver is dan wordt een 100Mbits kaartje toch wel handig. Eventueel kun je er ook een printer op aansluiten e.d.
Link naar reactie
Dat bedoel ik.Stond op de homepage van C!T bij netwerken.Maar ik snap niet hoe dat kan met een floppy zonder HDD,het moet toch gelezen worden door een OS of niet soms?Ik weet dat floppy's geen autorun hebben,dus hoe kan dat? Oja,waarom heten sommige kaarten 10/100 mbit/s,dat heeft toch te maken met dat aansluitingkje op de kaart(voor ADSL ofzo)waar je de ADSL kaart op aansluit,of niet?
Link naar reactie
Wanneer je opstart met een opstartdiskette dan laadt je een OS, namelijk DOS. In plaats van DOS kun je op dezelfde manier ook een ander OS opstarten, bijvoorbeeld Linux. Het aantal Mbits geeft de theoretische maximumsnelheid van de verbinding aan. Je hebt 10, 100 en tegenwoordig zelfs 1000Mbits netwerkverbindingen. Die zijn compattible met elkaar, met uitzondering van de COAX kabels/aansluitingen die alleen op 10Mbits werken. Voor alle verbindingen kun je CAT5 kabels gebruiken.
Link naar reactie
[quote:7bdf8db779="Li'l compuguy"]Je kan toch al een 386 met 8MB RAM nemen?Waarom een CPU met 866MHZ?[/quote:7bdf8db779] Ja, maar ik gebruik nu een Pentium233MMX en die vind ik vrij langzaam (en er kan maar 256MB in). Dus een 386 is geen verbetering dan... Ik gebruik 'm niet alleen als routertje. De 933MHz versie was even duur als de 866MHz versie, dus heb ik die gekozen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...