Ga naar inhoud

Probleem ram


Aanbevolen berichten

Hey, Probleem: ik heb PC A en PC B. PC A: is lager in processor, maar 48MB edoram PC B: is hoger in processor, maar 40mb edoram Nu gebruik ik alleen pc B meer. Ik wil dus wat ram versteken en zo wat hogere ram verkomen bij pc B. Ik heb de latjes op verschillende manieren verstoken maar hij heeft telkens volgende problemen: 1. geen beeld als ik bv. maar een latje insteek of een latje, geen latje, een latje etc... 2. Als hij beeld geeft dan telt hij meestal 8mb, soms 640kb en 1 keer ook 16 mb Weet jij wat ik fout doet? Is er iets met de volgorde? Ik heb al alles geprobeerd:s Het zou mij enorm helpen! TNX op voorhand! Arne
Link naar reactie
Je zegt er niet bij welke processoren deze PC's hebben en of de 'latjes' SIMM-etjes of DIMM-etjes zijn. Maar omdat het EDO is zullen het wel SIMM-etjes zijn. Bij Pentium PC's is het zo dat de geheugenbus 64 bits breed is en de SIMM-etjes zijn 32 bits. Dus moet je telkens twee modules van dezelfde grootte in een bank stoppen om het geheel te laten functioneren. Bij sommige moederborden heb je eerst twee geheugensloten van bank 0 en dan twee van bank 1 en andere moederborden hebben de geheugensloten om-en-om zitten, dus eerst SIMM1 van bank 0, dan SIMM1 van bank 1, dan SIMM2 van bank 0 enz... Moet je ff opzoeken in de handleidinkjes van de moederborden. Succes ermee!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...