Ga naar inhoud

82 GRADEN!?!?!?!?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:980adce13e="Ochem@n"]alle gekheid op een stokje :lol: blijft mijn verbazing over die hoge temp hoor, een 2100+ draait idd maar een fractie harder immers dan een 1800+ dus mag geen verklaring zijn voor een temp verschil van 50 graden CELSIUS toch?[/quote:980adce13e] Op hoeveel GHz draait die 1800+ dan?
Link naar reactie
Heb je al een bios update gedaan sins je het mobo heb?? zo nee, snel doen en check je temps het is een bekend probleem dat de Asus A7V333 en A7V8X de temps standaart te hoog uitlezen (vandaar oa de bios update) waarschijnlijk zal je cool blok van je cpu niet gloeiend heet zijn (neem ik aan) ik heb het probleem ook gehad, en vele met mij. als ik het zo zie gebruik ik op dit moment bijna dezelfde cooler als jij en zit met een 2100+ op 37C (normaal), voor de bios update op de 65C.
Link naar reactie
[quote:882177841a="Geomatrix"]Heb je al een bios update gedaan sins je het mobo heb?? zo nee, snel doen en check je temps het is een bekend probleem dat de Asus A7V333 en A7V8X de temps standaart te hoog uitlezen (vandaar oa de bios update) waarschijnlijk zal je cool blok van je cpu niet gloeiend heet zijn (neem ik aan) ik heb het probleem ook gehad, en vele met mij. als ik het zo zie gebruik ik op dit moment bijna dezelfde cooler als jij en zit met een 2100+ op 37C (normaal), voor de bios update op de 65C.[/quote:882177841a] Heb idd geen bios update gedaan nee en het koelblok is ook vrij koel... Maar hoe verklaar je dan die crashes als de kast dicht is en die verdwijnen zodra ie open gaat... Denk niet dat dat veel met bios te maken heeft... :o
Link naar reactie
Ach die 2100+ wordt echt stukken warmer dan de 1800+, dat is geen fractie. Bovendien leest Asus af via de interne diode en dat bord van Ochem@n waarschijnlijk via een socker sensor wat ook behoorlijk wat scheelt. Idd doordat je hem al ff hebt en omdat hij zo heet wordt, kan nooit een Tbred zijn. Die wordt nog geen eens de helft :)
Link naar reactie
[quote:e5a90b770d="Ochem@n"]o ja, een 2100+ draait op 1,73 Ghz en een 1800+ op 1,53 Ghz levert natuurlijk wel een zeer belanrijke performance winst doch relatieve snelheidsverhoging op zich valt wel mee toch?[/quote:e5a90b770d] ik weet wel hoe snel de verschillende XP's lopen hoor en de preformence winst is nihil tussen een 1800+ en een 2100+, de 2100+ wordt gewoon zo warm omdat daar echt het max uit de Palomino core wordt geperst.
Link naar reactie
Uhm.. als je het als 'gewone gebruiker' ziet is de prijs/kwaliteits verhouding van de 1800+ echt beter dan de 2100+. Marcel heeft gelijk over wat hij zegt dan de temp: de 2100+ is zo'n beetje het heethoofd van de Athlon XP lijn. Tenzij je een nieuwe T-Bred hebt, maar daar hebben we het in dit geval niet over. Daarnaast is een 1800+ juist interessanter om over te klokken omdat de 2100+ al aan de max zit.. EN.. Marcel is een beetje over zijn overclock-gekte heen :P ---BTW--- Ooit het knopje 'wijzig' opgemerkt, rechtsboven? Dat scheelt 2 posts ;)
Link naar reactie
[quote:1de396be21="Ochem@n"]MARCEL// btw: performancewinst nihil? bewering is eigenlijk niks voor jou, als "overclock-guru" :wink:[/quote:1de396be21] Ik OC niet meer hoor, lol is daar wel van af. En idd de preformence winst is nihil, in reallife zul je echt geen verschil merken, in een bechmark misschien een paar honderd puntjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...