Ga naar inhoud

82 GRADEN!?!?!?!?


Aanbevolen berichten

:o Ja, zo heet wordt mijn processor idd... Hmm, Ik zal het hele verhaaltje er maar bij vertellen... 8) Ik heb een Asus A7V8X moederbord met een AMD Athlon XP 2100+. Niet overgeklokt of zo. Als ik met de kast dicht werk wordt de processor onder Windows XP iets van 73 graden. Zodra ik games ga spelen (Onder Win98) met de kast dicht, wordt ie wel 82!!!! :o En ik denk niet dat dit goed is. Zodra ik de kast openzet is ie onder Windows 68 graden. Vind ik redelijk normaal. En als ik games ga spelen met open kast wordt ie maar 72. Met andere woorden: de processor wordt warmer onder windows met de kast dicht, dan zware 3d games met de kast open... Er zit gewoon een standaard AMD koeler op de processor en 1 fan in de voeding. Mijn vraag: Hoe krijg ik dat ding kouder en dat de kast dan [u:e5aeb8f4aa][b:e5aeb8f4aa]DICHT[/b:e5aeb8f4aa][/u:e5aeb8f4aa] is? Ik heb 2 extra case fans (voor- en achterkant). Ook plaats voor een extra koeler in een van de 2 vrije drive-in bays. Of moet ik er meteen een hele nieuwe CPU koeler opgooien? En het belangrijkste: wat kost dat wel niet? ;)
Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als het goed is zat er op de koeler een soor plakker, doe moet je even helemaal verwijderen tot er niets meer op het koelblok zit. Ook even kijken of de bovenkant van de CPU schoon is. Dan een heel klein beetje pasta (ter grootte van een rijstkorrel) in het midden van de CPU aanbrengen en dan weer voorzichtig de koeler monteren. Voorzicht even voelen of de klem ok echt goed zit en let ook op dat de koeler goed om zit want er zijn koeler die je verkeerd om kan monteren. dan moet er zeker een verschil van een graad of tien te merken zijn. En controleer eens of de fan van de koeler wel draaid....
Link naar reactie
[quote:f51fbbc0d8="Chef"]Maybe ook een oplossing....en bij mij werkt ut super ! Bouw 2 fans opelkaar op de koeler. De mijne zijn hetzelfde en normaal draaien ze 5000 rmp nu maarliefst 1000 meer. 6000 dus ! Koelt als een tiet ![/quote:f51fbbc0d8] :-? verder alles wel goed???? 2 op elkaar.... hmm, en ze maken ook nog meer toeren ook nog... nou ik weet niet of je het weet, maar een temp. controlled fan gaat juist minder toeren draaien als het koeler wordt, ik denk dat dit elkaar een beetje erg tegenwerkt.. ik zou het zeker niet aanraden.... //Cmdr Chakotay; die spire is niet een supercooler, zoek maar eens naar een review: [url=http://www.overclockers.com/articles637/]spire 5F263B1M3[/url] daarwordt dus ook al aangegeven; low noise--- low performance.... ik zou eerder eens gaan denken om er een andere cooler op te plaatsen, want deze temps vindt ik niet fijn..... je zit nog niet aan de limiet, maar ik neem aan dat je ook niet van plan bent die te gaan zoeken of wel?? :wink:
Link naar reactie
[quote:916e10444e="turbulence"]//Cmdr Chakotay; die spire is niet een supercooler, zoek maar eens naar een review: [url=http://www.overclockers.com/articles637/]spire 5F263B1M3[/url] daarwordt dus ook al aangegeven; low noise--- low performance.... [/quote:916e10444e] Hij zat er ook standaard bij :) [quote:916e10444e] ik zou eerder eens gaan denken om er een andere cooler op te plaatsen, want deze temps vindt ik niet fijn..... je zit nog niet aan de limiet, maar ik neem aan dat je ook niet van plan bent die te gaan zoeken of wel?? :wink:[/quote:916e10444e] Nee, niet echt :P Maar welke is goed en is niet al te duur (30 EUR) of is dat een beetje lowbudget? En dan zou ik idd met een nieuwe koeler er ook koelpasta opgooien :)
Link naar reactie
[quote:4a97e6ec90="turbulence"][quote:4a97e6ec90="Chef"]Maybe ook een oplossing....en bij mij werkt ut super ! Bouw 2 fans opelkaar op de koeler. De mijne zijn hetzelfde en normaal draaien ze 5000 rmp nu maarliefst 1000 meer. 6000 dus ! Koelt als een tiet ![/quote:4a97e6ec90] :-? verder alles wel goed???? 2 op elkaar.... hmm, en ze maken ook nog meer toeren ook nog... nou ik weet niet of je het weet, maar een temp. controlled fan gaat juist minder toeren draaien als het koeler wordt, ik denk dat dit elkaar een beetje erg tegenwerkt.. ik zou het zeker niet aanraden.... //Cmdr Chakotay; die spire is niet een supercooler, zoek maar eens naar een review: [url=http://www.overclockers.com/articles637/]spire 5F263B1M3[/url] daarwordt dus ook al aangegeven; low noise--- low performance.... ik zou eerder eens gaan denken om er een andere cooler op te plaatsen, want deze temps vindt ik niet fijn..... je zit nog niet aan de limiet, maar ik neem aan dat je ook niet van plan bent die te gaan zoeken of wel?? :wink:[/quote:4a97e6ec90] Ohw dat wist ik niet. Voor heen had ik zo'n 68 graden nu nog maar 57 graden.....dus ik ben er eingelijk alleen maar op vooruit gegaan.....
Link naar reactie
dat misschien wel, maar ze maken wel meer RPM, en dat doen ze normaal alleen maar als het warmer wordt..... ik denk dat ze ook een beetje van slag raken ook omdat ze opelkaar blazen... doordat ze de airflow van de andere fan ook nog eens mee krijgen, draaien ze veel sneller dan ze horen, zal de levensduur ook nog eens verkorten, want daardoor slijten ze sneller
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...