Ga naar inhoud

PC te warm!?


Aanbevolen berichten

Mensen ik van het volgende last....nou last, tis niet echt bevordelijk denk ik :D Mijn CPU is bij normaal internet gebruik 51/52 graden en de case is ongeveer 32/33 graden. Speel ik games dan komt ie toch al mooi bij de 60 graden. Ik las dus dat je CPU het beste niet boven de 60 kan komen. Ik heb een standaard koeler op me AMD zitten. Ik heb harde schijf koeler en 1 case fan. Ik dacht dat dit wel genoeg was, maar wat kan ik het beste doen? Mijn systeem: AMD Athlon XP 1600+ 256 MB Ram 60 GB HD 7200 rpm GeForce 2 32 MB MX 400(gaat er binnenkort uit...gelukkig :D) Ik heb een standaard miditower met voldoende tochtgaten erin voor het afvoeren van de warme lucht. Wat voor koeler(s) kan ik er het beste bij kopen. En zijn er ook koelers te krijgen voor je moederbord chippie?..want die krijgt het ook behoorlijk warm. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. En of dit ook echt een probleem is.
Link naar reactie
Ben ik op zich met je eens maar je hoort ze altijd en warom zou je extra fan's plaatsen als het niet nodig is. Vergeet ook niet dat de levensduur van de componenten op zich wel verkort wordt door een warme omgeving mar dat is zo gering dat je daar geen last van heb gezien de redelijk korte tijd dat er gebruik gemaakt wordt van een onderdeel (een jaar of drie) Het lijkt af en toe wel een sport zo veel mogelikl fans in een kast te stoppen. ik heb alleen een extra fan aan de voorzijde en dat werkt prima en stil. En ik heb een aardige voorraad schijven in het systeem (4x7200 rpm) en het is niet warmer dan 33 graden in de kast. Moet wel zeggen dat het een servercase is dus vrij ruim wat de circulatie ten goede komt.
Link naar reactie
Ik zou in een dergelijk geval eens gaan kijken waarom word alles zo warm! Veel mensen hebben bv hun harddisk(s) onderin de kast zitten, alle warmte die ze afgeven wordt nu door de hele kast geleid op weg naar de voeding die afzuigt. Ik heb ze bovenin zitten tegenover de voeding dus de warmte wordt direct naar buiten afgevoerd. Dit scheelt enorm veel warmte en maakt het overbodig extra te koelen. Wel is het een beetje zoeken naar een goede kast waar alles in past maar dezze kast was niet veel duurder dan een normale bigtower en ik heb zelfs nog ruimte over terwijl er toch drie drives ingebouwd zitten buiten de 4 HD's om.... Ook een (dunne) aluminum plaat lang de zijkant van de hd's helpt de warmte af tevoeren maar ook dan is bovenin de kast de beste plek...
Link naar reactie
Het is voor mij geen sport om zoveel mogelijk koelers in mijn kast te doen :D Maar bij extreem lang spellen spelen denk ik dat het toch maar beter is om 1 casefan erbij te doen en ik heb op freezinghardware.nl (via dit forum gevonden, Zalman bijvoorbeeld) ook gezien dat er heel grote koelers zijn voor de AMD. Die zullen wel degelijk helpen maar de prijs is er ook na. Ik ga toch nog naar de HCC dagen en kijk dan wel eens ff rond.
Link naar reactie
[quote:fa3c768f32="Martijn8v"] Mijn CPU is bij normaal internet gebruik 51/52 graden en de case is ongeveer 32/33 graden. [/quote:fa3c768f32] Met zo'n casetemp zou ik eeder naar een ander cpucooler uitkijken. Om die casetemp te verlagen moet je al een redelijke airflow hebben. Maar zoals Long John al eerder zei zijn de waarden die je opgegeven hebt normaal.
Link naar reactie
Ik ga dus nu dus echt voor een andere CPU koeler. Want ik heb net ff op spire coolers gekeken (die heb ik) en daar staat de mijne op en die kan gebruikt worden tot ongeveer 1.2 a 1.3 Ghz. Nu is een AMD 1600 in principe ook een 1,4 Ghz maar denk dan te kleinere koeler. Mensen bedankt, ik koop gewoon een andere CPU koeler :D Let the HCC dagen begin! 8)
Link naar reactie
Mensen, ik heb de Zalman6000Cu koeler gekocht op de HCC dagen. Nou dat scheelt me ff zeg. Nu wordt me CPU met normaal internetgebruik +/- 40 graden en dat was ongeveer 55. De case temp is ook aantal graden gedaald naar +/- 25 graden. Dus ik ben weer helemaal tevreden :D HCC dagen waren trouwens niet echt wat, niet echt goedkoper dan de internetwinkels vond ik. Scheelde soms misschien 3 euro, maar meer niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...