Ga naar inhoud

trage pc


Aanbevolen berichten

Heb weer eens een probleem. heb een pentium3 733 mhz, de laatste tijd is die erg sloom. Zowel met opstarten van programma's als het surfen op internet. Nu heb ik laatst de boel weer eens geformateerd, maar dit heeft niet geholpen. Hij is nu mogelijk nog trager dan eerst. Mijn vermoedens gaan uit naar het geheugen, maar weet het niet zeker. Ik heb er 2 strips van 128 inzitten. Windows en het bios geven gewoon 256 aan. Zou natuurlijk ook een andere oorzaak kunnen hebben maar zou zo snel niet weten wat. Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft. Vast bedankt.
Link naar reactie
Gebruik altijd de standaard windows frutsels :oops: Gebruik wel de originele drivers voor geluis- en videokaart. Maar voor de rest installeer ik geen drivers. Maar zelfs zonder dat is ie trager dan hiervoor, terwijl ik toen ook regelmatig de schijf formateerde. Die drivers voor mobo zal ik er op cd wel bijgekregen hebben zeker??? Maar die zullen wel niet met xp werken want de comp is al 3 jaar oud.
Link naar reactie
[quote:a67b9fec52="thijs1981"]Gebruik altijd de standaard windows frutsels :oops: Gebruik wel de originele drivers voor geluis- en videokaart. Maar voor de rest installeer ik geen drivers. Maar zelfs zonder dat is ie trager dan hiervoor, terwijl ik toen ook regelmatig de schijf formateerde. Die drivers voor mobo zal ik er op cd wel bijgekregen hebben zeker??? Maar die zullen wel niet met xp werken want de comp is al 3 jaar oud.[/quote:a67b9fec52] dan ligt het aan de mobo drivers, maarrre wat voor mobo heb je eigenlijk? XP heeft namelijk voor een aantal chipsets de drivers al aan boord.
Link naar reactie
Zo bedankt voor alle reacties. Heb een msi 6198 micro atx mobo. Nou wil ik toch tijdelijk maar weer terug naar me, nou heb ik alleen de 2e schijf, waar al m'n documenten, mp3 etc opstaan als ntfs staan. Al ik dus me erop zet ziet ie die dus niet. Partition magic geeft geen optie om de schijf weer terug te zetten naar fat32. Verder zit ik er aan te denken om een systeem zelf in elkaar te zetten. Ik dacht daarbij aan: AMD 2100+ XP, vanwege het prijsverschil met p4, of is de pentium4 met fsb 533 nu echt stukken sneller dan de amd??? minimaal 256mb ddram pc2700 van samsung ofzo asus a7v8x, en dan de goedkoopste versie omdat ik geen behoefte heb aan firewire enzo en daar altijd een pci oplossing voor kan kopen. En hoe belangrijk is de kast??? Vind de thermaltake wel mooi maar ook erg prijzig. Verdere onderdelen haal ik uit m'n oude systeem. Heb een geforce 2mx maar omdat ik toch geen 3d spellen speel, laat ik die er voorlopig inzitten. Worden nu wel veel vragen in een topic, maar hoop toch op een antwoord. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:e58457f998="instal"]mischien een stomme overbodige vraag maar heb je wel eens gescand op een virus, je zal niet de eerste zijn met een of ander virus en dat hij daarom sloom wordt.[/quote:e58457f998] Heb jij wel gescanned? je hebt denk ik laast van een herhaalvirus ;) Ik zou idd een Athlon Xp nemen en ook de rest wat je neemt is prima, kast is erg belangrijk. Thermaltake is nogal duur, Chieftec is hetzelfde model zonder al die franjes, net als Antec. Beide erg goede kasten. Ik zou wel voor 512mb ram gaan en idd van Samsung.
Link naar reactie
Ok erg bedankt voor je advies, zal het binnekort bestellen. Vind eynstein wel goede prijzen hebben. En wordt hier veel over gesproken dus zal wel goed zijn. Toch zou ik het ook fijn vinden als deze pc het ook weer goed zou doen. heb net ME erop gezet. Gaat al wel stukken beter dan ervoor met xp. Maar toch blijf ik het merkwaardig vinden omdat xp altijd goed deed. Toch misschien geheugen wat deels of 1 strip defect is of het deels laat afweten???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...