Ga naar inhoud

continu stroom op cd-speler


Aanbevolen berichten

Hoi Gister mooie kast gekocht, MOBO (MSI 6167) ingezet, processor(athlon 500) erop, cooler er op, alle draadjes aangesloten. En toen. Stroom er op. Dan gaat het lichtje van de cd-speler continu branden, de cooler draait, en that's all. Kan hem niet aan of uit doen, gewoon niks. Al geprobeerd om de draadjes van de powerknop enz om te draaien, maar nog niks. rara :-? Manon
Link naar reactie
De 80 aderige kabels hebben net als de 40 een pin 1 aan de gekleurde draad. Meesstal zit pin 1 bij de drive aan de kant van de voeding maar dat hoeft niet!!! Vaak kan een goede kabel maar op een manier op zowel het mb als op de drive worden aangesloten maar met een beetje duwen kun je ook dat teniet doen. Als de speler alleen op een drive zit is de kabel denk ik de boosdoener als er meerder apparaten op die kabel zitten en de ander doet het wel is de kabel goed aangesloten want een verkeerde aansluiting zorgt ervoor dat ook de ander niet meer werkt.
Link naar reactie
alles zit echt goed wat bekabeling betreft Als ik de ide kabel van de cd-speler haalt brand lampje niet meer, deze zelfde kabel en de andere geprobeerd op de harde schijf, om te kijken of hij opstart zonder cd-speler, noppes Maar ik begrijp ook niet waarom de coolers meteen aan gaan, dat doet mijn andere kast(precies zelfde model) namelijk niet. en nu?
Link naar reactie
Dan weet ik het ook niet meer, Maar wees blij dat de koelers meteen aangaan die moeten juist gelijk starten dan koelen ze ook meteen beter dan een koelr die na een poosje nog eens aan de gang gaat lijkt me niet dat het daar wat mee te maken heeft. Je zou nog eens kunnen proberen een anders apparaat aan te sluiten op die kabel en de cd speler helemaal niet dan zou kunnen blijken dat de speler een beetje dood is...
Link naar reactie
Dan rest maar een ding denk ik. even alles eruit halen en dan ook nog eens de clr cmas jumper gebruiken (of batterij er even uit halen) Mocht het bord dan nog niet met alleen de videokaart willen starten is er een groot probleem. Volgens mij heb je een slot A bord dus kijk ook nog eens heel erg goed op de CPU wel goed in het slot gedrukt zit bij een verbouwing kan hij wel eens losgeraakt zijn.....
Link naar reactie
[quote:c2d9eca656="_Lynette_"] ten tweede hoe kan ik weten of iets kortsluiting maakt op het bord, alle kabels die ik niet nodig heb heb ik bij mekaar gebonden.[/quote:c2d9eca656] dat bedoelde ik niet, is het mogelijk dat je moederbord contact maakt met je kast (gevolg kortsluiting) zijn de koperen schroeven (of pluggen van plastic) hoog genoeg wat voor voeding zit er in die kast van je ??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...