Ga naar inhoud

Celeron met Socket370???


Aanbevolen berichten

Ik heb nog gekeken met de mem test (waar je de BIOS kun opstarten) wat het was, dit stond er: Intel (R) CELERON (TM)-MMX CPU AT 450Mhz Het moederbord dat ik wil gebruiken is de Solteck SL-65kv2-t. Ik weet 100% zeker dat het een niet overgeclockte Celeron 450 is. Dit staat er bij SISoft Sande 2002 SP1: Model: intel Celeron Speed: 450Mhz Verklaar dit maar eens maar. Vrij knap als hij niet eens es bestaat :wink:
Link naar reactie
[quote:7d8fd82290="De Geest Van Oirlo"]Nog iets raars: Rated speed: 402Mhz/1x67Mhz FC-PPGA Socket 370 Zo te zien past hij dus[/quote:7d8fd82290] Rated: 400 MHz ?? maar je ziet 450 ?? Is ie echt niet overgeklokt ? Het is dus een PPGA voet en die passen niet altijd in een FCPGA socket dus een kwestie van proberen.
Link naar reactie
Als de informatie uit SISoft Sandra komt is het hele verhaal verklaard.. Die geeft vaker een verkeerde opgaaf van de gebruikte hardware op. Ik heb volgens het programma bv 512 Mb geheugen maar wel vier banken van 128...... terwijl er twee dubbleside dimm's van 512 in zitten (de banken kloppen dus wel maar ze vergeet te tellen) Ook heeft mijn C Athlon een hele poos Duron op 1000 Mhz geheten. Boven op de cardridge staan netjes beschreven wat er in zit, je zou het ook aan de snelheid van de Cache kunnen aflezen en de hoeveelheid, want als ik me niet vergis draait het Cache geheugen van een Celeron op full speed en van een PII op minder en is de hoeveelheid in een Celeron ook kleiner. Zo zouden we er toch uit moeten komen dacht ik..
Link naar reactie
Ik heb net een mailtje van gistron gekregen, zij bevestigen mijn vermoeden, er bestaat wel degelijk een Celeron 450Mhz: Hallo, Ja dit bestaat. Mvg, Gistron On Mon, 18 Nov 2002 08:16:34 +0100 p.verhaeg@hccnet.nl wrote: >*This message was transferred with a trial version of >CommuniGate(tm) Pro* >Beste............ > >Bestaat een Celeron 450Mhz??? > >mvg > >Mario Verhaeg > >Afz: p.verhaeg@hccnet.nl Met vriendelijke groet, Gijs Ingeveldt Gistron BV
Link naar reactie
Maar je zal hem maar zo gekocht hebben :wink: Ik snap ook niet dat hij niet even vemelde hoe het zat met de cache en de snelheid darvan want dan waren we er eerder uit geweest. Ik begrijp ook niet goed waarom naar winkels te mailen als je gewoon Intel kan faxen of bellen... Maar goed ook in maart 1999 was er een gat in de reeks celerons bij Alternate waar de 450 zou moeten zitten dus.... In elk geval heb ik een leuke middag eraan overgehouden en nu een stapel oude tijdschriften op mijn bureau dus vermaak ik me er nog wel even mee. (ik ga nog eens een stukje lezen over de beroemde Spindel kaart :P :P )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...