Ga naar inhoud

Extra koeler teovoegen die is aangelsloten op speedcontrol


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe pc. Het is een p4 2,53 met 512 mb ddr333 een gf4-ti en 2 hd in raid 0. Mijn moederbord is een abit be7. Als ik bij de hardware doctorkijk (zo heet de monitor utility) zie ik dat de pc vrij warm is en dat de de cpu koeler regelbaar is en eigenlijk altijd op maximum snelheid draait (3000 toeren). De pc is na een tijdje dan 46,5 graden op cpu en 40 graden systeem. Ik wil dus graag een extra koeler. Hoe kan ik deze aansluiten op de speedcontrol want bij chassis staat nu n/a.
Link naar reactie
[quote:6baa5a3477="sdk"]Ik heb net een nieuwe pc. Het is een p4 2,53 met 512 mb ddr333 een gf4-ti en 2 hd in raid 0. Mijn moederbord is een abit be7. Als ik bij de hardware doctorkijk (zo heet de monitor utility) zie ik dat de pc vrij warm is en dat de de cpu koeler regelbaar is en eigenlijk altijd op maximum snelheid draait (3000 toeren). De pc is na een tijdje dan 46,5 graden op cpu en 40 graden systeem. Ik wil dus graag een extra koeler. Hoe kan ik deze aansluiten op de speedcontrol want bij chassis staat nu n/a.[/quote:6baa5a3477] Hoe is je systeem gekoeld, denk dat daar wel wat verbetering in zit, mijn hardware doctor van Abit geeft maar 28 gr aan voor het systeem en dat met heel weinig geluid van een aantal Papst fans. :)
Link naar reactie
[quote:f77d497066="Marcel de Reus"]Je moet gewoon een normale fan hebben, sommige brute en zware fans hebben een gewone molex aansluiting en die moet je dus niet hebben[/quote:f77d497066] Hoe kun je een molex-aansluiting ombouwen tot zo''n 3-pins. Zowel mijn mobo en mijn fan regulator (Thermaltake Hardcano) gebruiken 3-pins en ik geen zin om weer nieuwe fans te moeten kopen....
Link naar reactie
[quote:1e4c98b829="lykele"][quote:1e4c98b829="Marcel de Reus"]Je moet gewoon een normale fan hebben, sommige brute en zware fans hebben een gewone molex aansluiting en die moet je dus niet hebben[/quote:1e4c98b829] Hoe kun je een molex-aansluiting ombouwen tot zo''n 3-pins. Zowel mijn mobo en mijn fan regulator (Thermaltake Hardcano) gebruiken 3-pins en ik geen zin om weer nieuwe fans te moeten kopen....[/quote:1e4c98b829] ??? Je wilt van molex naar 3pin of andersom? Ik snap je prob namelijk niet helemaal. Het is beide erg simpel hoor maar ik snap dus niet waarom je van molex naar 3 pin zou willen
Link naar reactie
[quote:a7d3fbed77="Marcel de Reus"][quote:a7d3fbed77="lykele"][quote:a7d3fbed77="Marcel de Reus"]Je moet gewoon een normale fan hebben, sommige brute en zware fans hebben een gewone molex aansluiting en die moet je dus niet hebben[/quote:a7d3fbed77] Hoe kun je een molex-aansluiting ombouwen tot zo''n 3-pins. Zowel mijn mobo en mijn fan regulator (Thermaltake Hardcano) gebruiken 3-pins en ik geen zin om weer nieuwe fans te moeten kopen....[/quote:a7d3fbed77] ??? Je wilt van molex naar 3pin of andersom? Ik snap je prob namelijk niet helemaal. Het is beide erg simpel hoor maar ik snap dus niet waarom je van molex naar 3 pin zou willen[/quote:a7d3fbed77] Nu, mijn mobo heeft tempgeregelde aansluitingen en ik heb alleen molex-koelers, dus die wil ik graag ombouwen: Van molex naar 3-Pins (andersom is de omgekeerde weg...)
Link naar reactie
[quote:a9bb4a65dd="lykele"][quote:a9bb4a65dd="Marcel de Reus"][quote:a9bb4a65dd="lykele"][quote:a9bb4a65dd="Marcel de Reus"]Je moet gewoon een normale fan hebben, sommige brute en zware fans hebben een gewone molex aansluiting en die moet je dus niet hebben[/quote:a9bb4a65dd] Hoe kun je een molex-aansluiting ombouwen tot zo''n 3-pins. Zowel mijn mobo en mijn fan regulator (Thermaltake Hardcano) gebruiken 3-pins en ik geen zin om weer nieuwe fans te moeten kopen....[/quote:a9bb4a65dd] ??? Je wilt van molex naar 3pin of andersom? Ik snap je prob namelijk niet helemaal. Het is beide erg simpel hoor maar ik snap dus niet waarom je van molex naar 3 pin zou willen[/quote:a9bb4a65dd] Nu, mijn mobo heeft tempgeregelde aansluitingen en ik heb alleen molex-koelers, dus die wil ik graag ombouwen: Van molex naar 3-Pins (andersom is de omgekeerde weg...)[/quote:a9bb4a65dd] Stekker met de "stekels" naar boven is de volgorde vlnr wit-rood-blauw En geel is volgens mij de 12 V 2x zw de nul en rode de 5V van je molex. dus als je de gele en rode met de resp rode en blauwe verbind draait je fan op 7V
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...