Ga naar inhoud

pc wil voor geen goud booten :(


Aanbevolen berichten

Nou ik wou vanmorgen mijn pc aan doen en het eerste wat ik merkte was het geluid. Het wou niet booten! Geen 'piep'! Eerst ging ik ff kijken als mijn videokaart goed was aangsloten, want ik had het de avond ervoor even verwijderd om te kijken als ik het naar een quadro kon converteren . Maar dat zou veels te ingewikkeld zijn voor mij.. Nou mijn pc boot dus niet en ik dacht dat het aan de videokaart laag omdat die dus als eerste opstart (denk ik ). Ik ben hier komen zoeken etc en heb het ook geprobeerd.. Even voor de duidelijkheid. Ik heb een : -Abit Kt7A (1.1) -Athlon 1.2 GHz -512 mb SDram -Asus V7100 Geforce 2MX 400 met 32mb -2x Maxtor HDD (eentje 30gb en eentje 40) - DVDrom + CDrw drive Wat ik eerst gedaan heb was dus de bios resetten (Cmos toch? ) Daarna haalde ik alles eruit en liet alleen het volgende erin: proc, 1 stikkie ram en de videokaart. Ook geen boot Wat ik me nog kan herinneren is dat de mobo ook zou moeten booten zonder ram, proc ec. Je zult tenminste die 'piep' moeten horen. Wel ik haalde dus alles weg, behalve proc omdat ik geen pasta heb om het terug te zetten.. Nog steeds geen boot... Ik veranderde ff de videokaart met die van een andere pc (zelfde specs,, maar andere videokaart nl een geforce 2 mx200). Ook geen boot. Mijn eigen videokaart werkt wel in de andere pc dus daar zal het niet aan liggen.. Weet iemand iets te doen? I'm desperate......
Link naar reactie
het klinkt als een probleem met de ide aansluiting, probeer onderstaand stappen plan eens 1. kaal mobo + voeding (alles eraf, pci kaarten, agp, cpu, ram, ide, floppy alles eraf) 2. mobo+voeding+cpu 3. mobo+voeding+cpu+ram 4. mobo+voeding+cpu+ram+agp 5. mobo+voeding+cpu+ram+agp+floppy 6. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide 7. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide+pci (een voor een pci kaarten plaatsten en na iedere nieuwe kaart weer testen) 8. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide+pci+cdrom (een voor een) Na deze stappen weet je echt wel waar het probleem zit.
Link naar reactie
[quote:9fa19177e8="turbulence"]maar waarom geeft het mobo geen foutmelding dmv piepjes dan??? de meeste mobos doen dat altijd, dan is het een stuk makkelijker om te zien waar je probleem ligt...[/quote:9fa19177e8] goeie vraag, ik zit nu ook met zo'n ding (pc van m'n zus) ding doet dus helemaal nix meer, geen piep, geen beeld, etc....... en het leukste is dit, als je de ide kabel weer aan de cd-rom speler hangt krijgt ie geen stroom meer :o :o erruug vaag we beginnen maar weer bij stap 1 :( ok, harddisk start ook niet op :evil:
Link naar reactie
[quote:52fd8516f6="Suk"]en het leukste is dit, als je de ide kabel weer aan de cd-rom speler hangt krijgt ie geen stroom meer[/quote:52fd8516f6] huh, weet je zeker dat de voeding dan wel goed is???? zou eens met je systeempje naar een PCboer gaan en er ff een andere voeding in hangen... btw; in je eerste post had je het over converteren naar een GF quattro..... heb ik ook eens gedaan met mn GF 3 ti-200, maar maakt niet veel uit hoor, paar puntjes verschil in 3dmark maar....
Link naar reactie
[quote:19dfeaab2b="Suk"]het klinkt als een probleem met de ide aansluiting, probeer onderstaand stappen plan eens 1. kaal mobo + voeding (alles eraf, pci kaarten, agp, cpu, ram, ide, floppy alles eraf) 2. mobo+voeding+cpu 3. mobo+voeding+cpu+ram 4. mobo+voeding+cpu+ram+agp 5. mobo+voeding+cpu+ram+agp+floppy 6. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide 7. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide+pci (een voor een pci kaarten plaatsten en na iedere nieuwe kaart weer testen) 8. mobo+voeding+cpu+ram+agp+ide+pci+cdrom (een voor een) Na deze stappen weet je echt wel waar het probleem zit.[/quote:19dfeaab2b] Dit helpt niet :( Stap 1: Er begint iets te branden op de mobo :o Net onder het batterijtje begint er iets te branden... Als ik weer de cpu erin zet gebeurt dat niet. Maar er gebeurd nog steeds niks. Het piept niet!!
Link naar reactie
[quote:6d82492e4d="jaffa_sinas"] Dit helpt niet :( Stap 1: Er begint iets te branden op de mobo :o Net onder het batterijtje begint er iets te branden... Als ik weer de cpu erin zet gebeurt dat niet. Maar er gebeurd nog steeds niks. Het piept niet!![/quote:6d82492e4d] er brand iets ??? hoe bedoel je, begint er iets te stinken ofzo ???
Link naar reactie
hmm, dat ruikt dan naar een brak mobo...... :wink: zonder cpu erin stinkt ie , maar met cpu erin ruik je niks... :roll: vreemd, misschien toch eens proberen een andere voeding erin te drukken... misschien is de voeding niet meer goed, en zijn de V lijnen niet goed meer, en geeft ie misschien teveel Volt, waardoor er overspanning op het mobo komt....
Link naar reactie
(Hmmm, je hebt toch wel na het kloten de powerknop geconnect met t moederbord?!) Ik heb weleens meegemaakt dat ik bij een vriend van me een PC ging bouwen. Alleen wilde hij zijn oude cd-rom speler erin van een pentium 120mhz. De PC startte toen niet meer op, als ik de CD-rom loshaalde deed ie het wel weer. Er kunnen dus heel veel oorzaken zijn. Het kan ook zijn dat je moederbord contact maakt met je kast. Probeer eens om het systeem zonder kast te starten, Als dat niet werkt weet ik bijna wel zeker dat het aan je moederbord (of misschien CPU)ligt. iig veel Succes!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...