Ga naar inhoud

Hoe bouw ik een Athlon XP PC (mobo, cpu en cpu-koeler)?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn 2e pc te upgraden naar een Athlon XP PC (voor +/- 400/500 euro: kast, mobo, cpu, ethernetkaart, 256mb DDR 2700 geheugen en cdrom speler 52 speed, de rest...videokaart, geluidskaart en HD heb ik nog). Ik dacht hierbij aan een AMD Athlon XP 2000+ processor vanwege de goede prijs/prestatie verhouding. Ik heb echter nog nooit zelf een volledige PC gebouwd. Mijn [u:785c703682]hoofdvraag[/u:785c703682] is dus: "Hoe bouw ik een Athlon XP PC? Ik doel hier met name op het plaatsen van het [b:785c703682]moederboord[/b:785c703682] in de kast, [b:785c703682]de processor[/b:785c703682] op het moederboord en [b:785c703682]de koeler [/b:785c703682]op de processor (de rest van de componenten geheugen, HD, kaarten, cdrom, best.software kan ik al wel installeren). Ik hoorde dat dit alles een zeer precies werkje was, dus waar moet ik op letten om beschadiging, kortsluiting of ander ongemak te voorkomen. En zijn er verder nog zaken waar je op moet letten bij een AMD Athlon PC (bios instellingen?). Verder las ik ook ergens dat de koeler bij de AMD Athlon XP boxed processoren niet zo heel goed zouden koelen. Is het soms beter om een tray versie te kopen met losse koeler met heatsinc en welke koeler is dan de beste? Ow ja, welk, niet te duur moederboord Asus of EPoX (100-130 euro) kan ik het beste erbij kopen? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
kijk eerst of het mobo mooi past in de kast>. zo ja leg het mobo op een zachte ondergrond>. plaatst de cpu en cooler ook de aansluiting van de wan en het geheugen op het mobo>. zet het dan in de kast> kijk of het plaatje achter in de kast goed over de usb>com>geluid poorten past. plaatst dan de steeker van de voeding op het mobo>. etc etc etc >.
Link naar reactie
[quote:b489b4d19b="Marcel de Reus"]Niet nodig hoor, een PC bouwen is een fluitje van een cent. Alleen bij het plaatsen van de koeler ff opletten en ff die eynstein manual lezen. Als je dan gewoon rustig de tijd neemt en voorzichtig doet kan er haast niets misgaan[/quote:b489b4d19b] Ik heb hem gelezen, is inderdaad goed te doen. Wat ik mij alleen afvroeg is: "Hoe zit dat nu met die warmtegeleiding bij een koeler?" Ze zeggen in die walktrough dat een koeler met koelerpasta beter werkt als een koeler met een warmtegeleidende pleister, is dat echt zo? En moet je die koeler pasta dan niet steeds opnieuw er tussen gaan doen? Ow ja, welke koeler is het het beste voor een Athlon XP 2000+?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...