Ga naar inhoud

Bios met wachtwoord


Aanbevolen berichten

Ten eerste goedemorgen....... Ik heb een probleempje......Ik heb een oud moederbord gehad, hij doet het oké, maar ik kan niet in het BIOS komen omdat het beveiligd is. Ik moet nog proberen Windows of Linux te installeren, want mijn diskettestation is niet helemaal meer in orde. :x Maar nou to the point: Is er een mogelijkheid om in het BIOS te komen zonder dat ik het wachtwoord weet? :roll: Bvd
Link naar reactie
weet het niet zeker maar zou eens proberen om de batterij eruit te halen (uit het noederbord) de stekker eruit te trekken en even een kwartiertje wachten ofzo en dan nog eens proberen. Je hebt dan de bios gereset. Weet niet of dan ook het wachtwoord eraf gaat, maar het kan zeker geen kwaat. Laat even weten of het geholpen heeft.
Link naar reactie
Nu komt ervaring uit het verleden te pas...... AMI: AMI, A.M.I, AMI_SW, aammii, AMIISW, AMI.KEY, ami.key, AMIAMI, AMIDECOD, AMIPSWD, amipswd, AMISETUP, BIOSPASS Dit zijn masterwachtwoorden en moeten de toegang verschaffen tot het BIOS. Als het een merkcomputer is dan zijn er vaak andere toeganscodes maar dan blijf ik tikken ook voor AWARD heb ik de codes mar dat zijn er nog meer en aangezien het om een AMI bios gaat denk ik dat je hiermee wel een eind kan komen. Natuurlijk kan je ook gewoon eerst proberen de eerder gegeven tip van de biosreset uit te voeren vaak is dat al voldoende maar soms kan de kast niet open en moet je met een wachtwoord het BIOS in....
Link naar reactie
[quote:a528147d76="Long John"]een clear password jumper? [/quote:a528147d76] ja, dit zit tegenwoordig op de meeste moederborden. Staat meestal ook wel in het boekje van je moederbord. Je kunt volgens mij ook met een clear CMOS jumper je CMOS leeggooien en dan ben je volgens mij je password ook kwijt. (D8 ik, ik heb gigantisch koppijn dus ik weet het niet meer zeker)
Link naar reactie
ALs je het wachtwoord voor de BIOS insteld is meestal dit niet te wisse3n met een jumper, het zou dan ook niet al te veel nut hebben er een wachtwoord in te zetten. Ik had nog niet eerder gehoord van en clearpassword jumper maar het is best mogelijk dat een aantal borden dit hebben. De cmos jumper zet alleen de instellingen weer op standaard en soms ook wel het wachtwoord maar heel vaak niet.. en sterkte met het hoofd :wink:
Link naar reactie
jah wel hoor.. Dit is zeer makkelijk. Als je in een bedijrf werkt en er staan pc's en iedereen kan in het BIOS, dan kan werken ze na 2 dagen al niet meer ;) ;). Een normale medewerker gaat niet zijn of haar case openhalen om een jumpertje te verzetten om in het BIOS te komen. Ik heb op school een keer een hele lading pc's van bedrijven (ouwe rommel) weer werkend moeten maken en heb dus van al die dingen BIOS w8woord moeten omzeilen. Jammer genoeg waren ze oud en kon ik dus niet gewoon een jumpertje omzetten... Dus sindsdien heb ik wel wat ervaring met BIOS clearen... BTW thanks..
Link naar reactie
Heb even gezocht naar zo'n "clear password jumper" en hier wel wat op gevonden op verschillende sites. Ze bedoelen hier alleen steeds de "clear CMOS jumper". Bij een aantal sites wordt wel vermeld dat de hele BIOS gereset word maar bij ander niet. Is dus best lastig als je dacht alleen het pasword te hebben gewist en je computer gaat ineens weer van flop opstarten en vind weer allerlei hardware die je in je BIOS had uitgeschakeld (onboard geluidskaart enzo). Of je FSB en Multiplier staan weer op default en je computer is weer de helft zo snel. :D :D
Link naar reactie
sommige borden kon je idd alleen het wachtwoord wissen. Deze hadden dan ook de mogelijkheid om het wachtwoord doormiddel van een jumper te enablen of disablen. Dit was een functie die [u:9307e94d05]los[/u:9307e94d05] van de bios stond. Ik ben ze onder andere bij NS en gemeentes wel tegen gekomen. [vraag me toch af modus]wat was het merk[/vraag me toch af modus]
Link naar reactie
[quote:06ff78e952]Password Clear (Jumper J7F1) Allows system password to be cleared by jumpering pins 5-6 in J7F1 and turning the system on. The system should then be turned off and the jumper should be returned to 4-5 in J7F1 to restore normal operation. [b:06ff78e952]This procedure should only be done if the user password has been forgotten.[/b:06ff78e952] :P [/quote:06ff78e952] http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedas/as_confg.htm#8 ?? Wie anders? :lol:
Link naar reactie
user pasword is slechts een van de wachtwoorden die je in het bios kunt zetten! Mijn Bios (Award) kan ook een "master" wachtwoord krijgen en dat is niet te wissen met een reset alleen door het wachtwoord in te tikken en daarna te vervangen door geen wachtwoord. Je kunt dan ook niet in het bios komen ook niet na een reset. Wel kun je met de bekende wachtwoorden van Award dat wachtwoord "overrulen".. Maar er zijn natuurlijk zo veel borden op de markt dat ik niet uitsluit dat ze er tussen zitten die wel met een jumper het masterwachtwoord kunnen wissen al blijf ik het wat onwaarschijnlijk vinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...