Ga naar inhoud

Veel geheugen geplaatst, slechts de helft is zichtbaar


Aanbevolen berichten

Ik heb [b:2531706dfc]twee [/b:2531706dfc]modules van [b:2531706dfc]256 [/b:2531706dfc]SDRAM in mijn AMD Athlon XP 1600 pc zitten. Vanuit de bios worden deze prima herkend, maar [b:2531706dfc]windows ziet maar de helft[/b:2531706dfc]. En inderdaad ben ik niet bepaald te spreken over de snelheid van mijn pc. Iemand een idee? Het systeem draait op win xp.
Link naar reactie
Het wil wel eens gebeuren dat als je in een huidige installatie geheugen toevoegd Xp alleen het geheugen ziet wat er was bij installatie. Gewoon even opnieuwe instaleren en dan de optie huidige versie repareren dan bloijft alles het ouden en worden alleen de installatie bestanden vernieuwd dan zal het gegeheugen ook vast worden herkend. Als het BIOS alles netjes ziet dan heeft verwisselen vaak geen zin aangezien bij fouten het bios dit meld.
Link naar reactie
[quote:a5f9ba06df="Long John"]Het wil wel eens gebeuren dat als je in een huidige installatie geheugen toevoegd Xp alleen het geheugen ziet wat er was bij installatie. Gewoon even opnieuwe instaleren en dan de optie huidige versie repareren dan bloijft alles het ouden en worden alleen de installatie bestanden vernieuwd dan zal het gegeheugen ook vast worden herkend. Als het BIOS alles netjes ziet dan heeft verwisselen vaak geen zin aangezien bij fouten het bios dit meld.[/quote:a5f9ba06df] Eens met Lange Jan
Link naar reactie
Beste Long John, Je schrijft: "Gewoon even opnieuwe instaleren en dan de optie huidige versie repareren dan bloijft alles het ouden en worden alleen de installatie bestanden vernieuwd dan zal het gegeheugen ook vast worden herkend". Wat bedoel je met opnieuw installeren? De Hardware (het geheugen) eruit en er weer in? En wat bedoel je met "de optie huidige versie repareren"? Gaat windows mij een meerkeuze vraag stellen ofzo? En wanneer doet ie dat dan? Ik stel je antwoord erg op prijs, maar het toch echt iets meer uitleg nodig om te begrijpen wat je bedoelt. bvd.
Link naar reactie
Als je opnieuw instaleerd (en kiest voor herstel)worden alleen alle bestanden van Windows overschreven en de hardware opnieuwe van de windowsdrivers voorzien. (wel de ouden dan weghalen maar in jouw geval is dat niet nodig) Alle koppelingen naar je programma's worden dan gewoon overgenomen dus je hoeft in dit geval niet je hele computer opnieuw te instaleren. Alleen als het en probleem is met de vorige installatie zal het niet helpen maar de module was niet goed dan heeft dit ook geen zin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...