Ga naar inhoud

Pentium 1 > Pentium 2?


Aanbevolen berichten

Weet iemand waar ik een pentium 2 kan kopen? (losse processor) [b:e027c76948]Ik heb nu een Pentium 1 op 75 MHz. [/b:e027c76948] [b:e027c76948][u:e027c76948]Diezelfde computer[/u:e027c76948][/b:e027c76948] heeft 16 MB Ram. Weet iemand misschien waar ik deze geheugenmodules kan kopen en hoe duur kost dat? :D B.v.d. :D
Link naar reactie
Ik copieer dit maar even van die andere post (die dubbele): Een nieuwe processor zul je voor 99% zeker niet meer kunnen vinden. 2e hands nog wel (zie Vraag & Aanbod onderaan het computertotaalforum). Alleen zal een PII niet passen. Of je moet er ook een ander moederbord bij gaan kopen... En dat is niet de moeite, kun je beter 2e hands een andere pc halen (want je videokaart is waarschijnlijk uit verhouding t.o.v. een PII). Geheugen kun je het beste ook 2e hands zoeken. Nieuw is het bij sommige zaken nog wel te vinden, maar het is echt enorm duur (vaak nog duurder dan standaard sd-ram). Kijk in het boekje van je mobo wat voor geheugen je precies hebt (het zal wel EDO-ram zijn).
Link naar reactie
[quote:01764fbfc1="ProblemPc"]Kom op zeg, waarom nu nog een P2? :D Of wil je hem als sleutelhanger?[/quote:01764fbfc1] Het is inderdaad zo dat je tegenwoordig voor een paar honderd Euro een budgetsysteem kunt maken dat veel sneller is. Het is ook zo dat een dergelijk systeem voor mensen die alleen tekstverwerken en soms internetten via 56k overkill is. In een dergelijk geval is een PII systeem ook geschikt, maar kan een stuk goedkoper uitkomen. Waarom zou je € 100 extra uitgeven als je de extra prestaties niet nodig hebt? Overigens is PII een beetje ongeschikt als sleutelhanger vanwege het formaat. :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...