Ga naar inhoud

dringende cpu keuze


Aanbevolen berichten

ik moet deze namiddag nog beslissen welke AMD cpu ik neem dit in verband met een tijdige levering voor het weekend neem ik nu een 2000 xp een 2200 xp een 2400 xp of een 2600 xp er zit namelijk een groot prijsverschil tussen de 2000 en de 2600 de 2700 en de 2800 zijn gezien de enorme prijs geen alternatief de bedoeling is dat ik met de nieuwe pcu toch een jaartje of twee zou kunnen meedraaien dit zou op een Chaintech 7VJL Deluxe mobo moeten komen daar mijn huidige cpu nl. een 1,9 AMD Palamino niet als dusdanig herkent word en maar een cpu van 1200 aangeeft deze cpu kan ik overplaatsen naar mijn tweede pc dus mensen welke zou ik nu nemen , spuw uw mening eruit groeten grijze wolf :x
Link naar reactie
Je hebt een Radeon9700 en speelt bijna geen spellen :roll: Maar over je keuze. Als je geen spellen speelt is een 2000+ echt voldoende hoor. Ik werk op school ook met Autocad en daar doen we het met Celerons van 533Mhz. Voor fotobewerking heb je ook geen 2600+ nodig. Maar als je het kunt betalen zou ik toch voor de 2600+ gaan. Hier kun je langer mee vooruit.
Link naar reactie
Beste mensen ik leef en werk in Belgie en de BTW is hier een stuk duurder dan in Nederland. Heb vroeger nog spullen gekocht van Alternate Nl maar dat is ook een gedoe als je koopt in Belgie moet je namelijk vooruitbetalen per overschrijving en dan pas worden je spullen geleverd , op een overschrijving van een Belgische bank naar een Nederlanse moeten wij bv. op een bedrag van 50€ al bankheffing van12,50€ betalen. Levertijd loopt dan in het geval dat alles vlot verloopt toch op 2 a 3 weken Jullie zijn bofkonten op dat gebied er zijn in Nederland zoveel webwinkels en kan je meer prijsbewust kopen , bij ons is de spoeling veel dunner hoor vadertje staat is hier o zo gulzig. Ziezo dat verklaart het prijsverschil van circa 60€. mvgr:grijze wolf :o
Link naar reactie
uhmm... ik wil je niet een sneu gevoel geven, maar je XP1900 draait op MP 12x133 mhz FSB= 1600 mhz.. nu zal ie in je mobo wel op 100 mhz nog staan... en dus: 12x100 mhz= 1200 mhz.... mocht je die XP2400 niet nodig zijn, annuleer em dan maar gauw, want met een paar veranderingen in je bios is alles weer goed :D
Link naar reactie
Daar heeft hij al een topic over gehad. Hierin zegt hij dat de CPU dan 1150Mhz is en BA had gereageert dat het dan een 1800+ moest zijn: verkeerde cpu aanduiding weet iemand hier raad mee net een nieuwe mobo geplaatst een Chaintech 7VJL Deluxe Apogee met een athlon cpu van 1900 als ik nu de pc opstart komt er maar een AMD 1152 te voorschijn dit met de default setting voer ik de waarde in de bios op van 100 naar 128 bv dan is de cpu aanduiding juist maar de pc is dan bijzonder instabiel jumpers op het mobo staan ingesteld op 133 ik gebruik DDR ram net gebeld met de computer boer die doodleuk beweerde een nieuwe bios te plaatsen toch effe gaan kijken maar geen nieuwe bios beschikbaar kan er iemand mij verder helpen aub , had dit bordje gekocht na lang beraadslagen en omdat het een goede prijs kwaliteit had groeten; grijze wolf Beetje een raar verhaal. Als je bij een 1900+ de FSB op 100 Mhz laat staan, dan moet je op 1200 MHz uitkomen (12x100) De juiste instelwijze is 12x133 = 1600 MHz. Als joue op 1150 MHz uitkomt bij een FSB van 100 MHz, dan is het waarschijnlijk ook nog eens een 1800+ ipv een 1900+. Daar zou ik dus even achteraan gaan. Er staat alleen maar www.computertotaal.nl in mijn adresbalk anders had ik jullie URL gegeven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...