Ga naar inhoud

Toch weer een overklok vraag.


Aanbevolen berichten

Ik wil proberen wat te overklokken,maar heb toch een paar vragen :oops: . Ik heb een msi-6198 [url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=122&MODEL=MS-6198[/url] moederbord en een pentium3 733 mhz processor. Ik heb BA's guide gelezen en die is ook wel duidelijk. Maar als ik in m'n bios kijk kan ik dram frequency veranderen van 100 naar 133. Dit is toch de fsb, of zit ik fout. In de guide stond dat je die langzaam kunt opvoeren. Ik heb echter maar 2 keuzes. Als ik vervolgens m'n comp opnieuw opstart staat er nog gewoon pIII 733 mhz linksboven vlak na het begin van het opstarten. Moet dit getal veranderen als de overclock gelukt is?? Ook is het in m'n bios niet mogelijk om de Vcore eventueel te verhogen. Hoop dat iemand me kan helpen. En nogmaals sorry dat ik weer zo'n OC-topic start :roll:
Link naar reactie
Nu ken ik de guide van BA niet zo goed maar daar zal toch vast wel instaan dat je in het cpu soft menu (of iets dergelijks geheten) moet zijn. Daar stel je een eigen waarde voor de FSB in i.p.v. de autoselect. Die FSB kun je dus langzaam opvoeren. Die DRAM selectie is een waarde voor het geheugen. Die kan onafhankelijk van de FSB worden ingesteld. Normaal gesproken is de geheugensnelheid gelijk aan de FSB. Bij dit mobo (en meerdere van MSI) is dit dus in te stellen. Als de overclock gelukt is zie je bij de meeste mobo's inderdaad een hogere cpu klokfrequentie bij de start. De VCore verander je ook in het cpusoftmenu. Die hoef je niet te veranderen als de pc nog stabiel is. succes!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...