Ga naar inhoud

nieuw systeem


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:82f5d3e90e="Marcel de Reus"][quote:82f5d3e90e="kereldebom"]ik heb een amd athlon thunderbird 1200mhz en een asus a7a266mhz motherboard gekocht vorig jaar op de HCC en nu wil ik daar de rest bij hebben dus : - videokaart - geluidskaart - hoeveelheid ddr of sdr (kan beiden) - netwerkkaart en ik heb thuis windows 2000 pro liggen en kan ik die daar op installeren??? :cry: :o :-?[/quote:82f5d3e90e] Hercules Radeon 9000 Creative Audigy OEM 512MB PC2100 DDR Sitecom PCI Fast Ethernetcard[/quote:82f5d3e90e] HA-LO-HOOOO !!!!!! Hij wil internetten en een beetje textverwerken..... niet UT met de buuv spelen! Een 16mb videokaart is dus al ruim voldoende, Creative Live! value kost iets van 20 euro en PC2100 DDR is leuk voor GTA 3 en 4 maar voor Word ietswat overdreven... Toch??????????
Link naar reactie
1. hij heeft zijn spullen allang gekocht 2. wat ik noemde is een prima config voor inet en word De Radeon 9000 is helemaal niet duur en biedt goede beeldkwaliteit en TV-out en kan ook nog eens een game draaien als het een keertje moet. Of je nu gamed of inet je kunt altijd een geluidsliefhebber zijn dus de Audigy was een prima kaart geweest. PC2100 DDR, wat wil jij er anders instoppen?
Link naar reactie
[quote:b85e484446="kereldebom"]alles werkt nu naar behoren maar nu wil ik een hubje kopen om me internet te delen en ik weet niet welke hub/merk prijsklasse ik aan moet denken. en heb ik dan vanuit die hub utp kabels of cross-kables nodig? tja ik ben nou eenmaal niet zo ervaren in die zaakjes dus sorry voor het ongemak!!!!!![/quote:b85e484446] Ervaring doe je op :D Tussen hoeveel PC's moet er gedeeld worden en met wat voor modem zit je aan internet? ethernet, usb, analoge modem? Het makkelijkste is gewoon een Sitecom Router + 4pswitch voor 80 euro. Daar hang je de ethernet modem aan en kun je ook nog eens 4 computers op aansluiten. Dit werkt als een switch dus alle PC's hebben beschikken over ene max bandbreedte van 100mbit ipv bij een hub waar de bandbreedte gedeeld wordt.
Link naar reactie
// €80,- Leuke prijs :wink: Je hebt dus een ADSL verbinding. Je kunt het beste gewoon een Router met 5 poortjes kopen. Je kunt ook een gewone switch halen maar dan zit je nog met je ICS. Een router geef je namelijk zelf 1 IP en je kunt elke poort apart een IP geven. Deze deelt het inkomen IP op in 4 andere. Bij een switch deelt hij het signaal op en krijg je dus IP conflicten tussen de PC's.
Link naar reactie
de eerste reeks cijfers is het niet goed overgekomen euroteken, er staat dus gewoon 80 euro Met een USB modem moet je dus niet die Sitecom hebben want daar kunnen alleen ethernet routers aan. Er zijn ook routers voor USB modems dus die moet je ff opzoeken want daar ben ik niet van op de hoogte verder. Anders moet je dus idd een switch kopen en het internet software matig sharen.
Link naar reactie
Je kunt natuurlijk ook eff een NT servertje opzette. Voordelen: Je krijgt er een nieuwe hobby bij :wink: Als je nog een oude 486 hebt staan kost het bijna niks (alleen veel moeite) Het is (volgens mij) best leuk om te doen. Heb er ook al een keer mee geplaart. Dit is inprincipe het zelfde als een router, alleen dat software matig en omslachtiger.
Link naar reactie
tuurlijk niet, dat is nutteloos werk allemaal download dan gewoon freesco, das een linux distro op flop geen hd nodig gewoon booten en draaien maar nadeel dat die comp altijd aan moet staan ik zou BTW een P1 nemen en geen 486, in een P1 zitten namelijk PCI sloten en USB en in een 486 meestal niet, ISA netwerken kaarten zijn slecht te krijgen en vaak maar 10mbit
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...