Ga naar inhoud

PC loopt vast ...


Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken gedraagd mijn PC zich vreemd. Als ik een worddocument wil openen loopt hij helemaal vast, zelfs Ctrl+Alt+Del helpt dan niet meer. Het enige dat ik dan nog kan doen het is de resetknop gebruiken om mijn pc geheel te restarten. Ik dacht er is iets mis was met een van mijn programma's (Office XP), dus heb ik een andere versie hiervan (Office XP (engels)) geïnstalleerd. Echter het probleem is hierdoor niet verholpen. Het PC loopt ook vast als ik een map met DivX films wil openen of nieuwe (andere) programma’s wil installeren. Heb reeds geprobeerd Win XP opnieuw te installeren … zonder verbeterd resultaat. Heeft iemand enige idee wat de oorzaak en mogelijke oplossong voor mijn probleem kan zijn ? Zou het kunnen dat het aan mijn CPU (Intel 1000Mhz) ligt , misschien dat er een of andere instructies wordt gegeven die deze niet aankan? P.S. Geheugen test = O.K. BIOS update = O.K. :x :x :x
Link naar reactie
Kan er geen probleem zijn met de kabel van de HD? Het wil wel eens gebeuren dat een losse kabel wel verbinding maakt maar geen storingsvrije doorvoer van data meer kan geven. Het is in elk geval snel nagekeken. Als je een geheugentest gedaan heb probeer dan nog eens een test met een ander programma, soms vinden bepaalde programma's niet alle fouten. of even een Linux kernel compileren als dat goed gaat heb je geen geheugen probleem...
Link naar reactie
Yeah, ik was wel eigenlijk van plan op deze PC Linux te gaan installeren (op twee PC’s Win XP is boring :wink: ) en voordat ik het ga doen zal ik eerst alles in mijn kast na kijken. Ben bang dat probleem aan het geheugen ligt. Maar ja ... van 700Mb kan ik eentje missen :wink: Trouwens wat ik vreemd vind is dat op IRQ 9 te veel dingen op zit … Mijn VGA en geluidskaart plus nog twee netwerkkaarten, SCSI kaart, VIA USB porten en nog wat … Het is toch niet helemaal normaal ? Op andere PC het is wel door de hele IRQ range verdeeld. Thx 4 reacties !!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...