Ga naar inhoud

keuze RAM


Aanbevolen berichten

Hallo, Zoals de meeste van jullie inmiddels al weten, ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Als mobo heb ik gekozen voor een Asus A7V8X (Audio,LAN,Firewire). Welke processor ik ga nemen weet ik nog niet precies. Iig een AXP zo rond de 2000+. Nu ben ik bezig met het kiezen van het geugen. Als ik zo rondkijk op dit forum en naar [url=http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=30&page=6&action=reviews]deze[/url] test dan kijk, komt het Samsung geheugen het best voor de dag. Ik denk dus ook dat ik voor het Samsung geheugen zal gaan. Alleen toen ik op de pricewatch van tweakers.net keek, zag ik de volgende 2 Samsung geheugens: [list:bc757d13b2][*:bc757d13b2][url=http://www.tweakers.net/pricewatch/35823]256MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung/Samsung)[/url] [*:bc757d13b2][url=http://www.tweakers.net/pricewatch/39937]256MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung Original)[/url][/list:u:bc757d13b2] Wat is het verschil tussen deze twee? :-? En wat is er sneller 2 * 256 MB of 1 * 512 MB? Bvd, Klaas
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Bedankt Long John. Ik heb alle prijzen ff nagegeken en die staan hieronder: (de prijzen van de 2* 256 worden per stuk verkocht, maar ik heb ze met 2 vermenigvuldigd om ook meteen de prijzen van 2* 256 met 512 MB RAM te kunnen vergelijken.) 2 * 256 MB DDR PC3200 = 218,- (original Samsung) 2 * 256 MB DDR PC3200 = 216,- (Samsung) 2 * 256 MB DDR PC3200 = 238,- (Samsung/Samsung cas3) 1 * 512 MB DDR PC3200 = 216,- (Samsung) 2 * 256 MB DDR PC2700 = 190,- (original Samsung) 2 * 256 MB DDR PC2700 = 172,- (Samsung) 1 * 512 MB DDR PC2700 = 185,- (Samsung) 1 * 512 MB DDR PC2700 = 189,- (original Samsung) Wat is er beter 2 * 256 of 1 * 512? Even niet naar de prijs kijken. Klaas
Link naar reactie
Vrijwel altiijd is het wat goedkoper om 1x 512 te nemen en dat heeft ook nog eens het voordeel dat je meer mogelijkheden heb later geheugen bij te plaatsen. Als zal dat met 512 Mb niet snel een probleem zijn. maar nogmaals ik ben niet zeker van mijn eerste antwoord dus wie weet kan iemand daar uitsluitsel over geven.
Link naar reactie
ALs je programma's heel intensief van het geheugen gebruik maken wel dan is hoe sneller hoe beter maar voor "normaal" gebruik zul je geen verschil merken. Een tekst verwerker of een spel gaat er niet merkbaar sneller door lopen wel als je een server of een grootte database draait. kwestie van afwegen een freak wil altijd het snelste een Hollander het goedkoopste :wink:
Link naar reactie
Bedankt Long John. Ik denk dat ik voor PC2700 ga, 'k ben een échte Hollander! ;) Maar misschien dat de prijzen van de PC3200 nog wat omlaag gaan, dan ga ik voor PC3200. Li'l compuguy: de cas is instelbaar, dus dat maakt helemaal niets uit. Het stond er toevallig bij op de pricewatch en aangezien ik heb geplakt en geknipt heb ik de cas ook meegekopieerd. :) Klaas
Link naar reactie
ho ho, Je kunt in je BIOS wel de CAS verandren maar niet elke module is voor CAS 2 geschikt, deze zijn meestal wat duurder dan de CAS 3 modulen.. en of geheugen goedkoper word kun je haast niet zeggen alleen het weer veranderd sneller hier in Nederland... een aarbeving of overstroming in het oosten en we betalen weer drie keer zoveel net als een paar jaar geleden..
Link naar reactie
'k Ga niet weer een nieuw draadje beginnen.... dus ga ik hier weer vrolijk verder. :) Inmiddels weet ik van de volgende onderdelen dat ik ze ga kopen: Moederbord: Asus A7V8X (Audio,LAN,Firewire) Processor: AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) Geheugen: 512 MB PC2700 DDR (Samsung) Videokaart: nVidia GForce 2 MX400 64MB TV-out Ik ben op dit moment aan het kijken voor een goede harde schijf, maar ik kom op de pricewatch 2 vreemde termen tegen die ik niet kan thuisbrengen: "FDB" en "Retail" :-? Bvd, Klaas
Link naar reactie
[quote:65977eef4b="gerben"]Geforce 2 MX? Nie vloeken, he! :wink:[/quote:65977eef4b] :D Haha!! :lol: //Klaasje// Ik weet niet 100% zeker maar meestal is retail echt in de doos met alles er op en er aan en dan is 'bulk' alleen een simpele verpakking en verder niets erbij.. De IBM 120 GPX is een goeie maar ook de Western Digital 7200rpm, 8MB cashe, die is nog iets sneller maar wel wat duurder :(
Link naar reactie
[quote:32c9d593d6="gerben"]Geforce 2 MX? Nie vloeken, he! :wink:[/quote:32c9d593d6] Ja sorry ik zal het niet meer doen. :D :wink: [serieus mode] Ik speel niet veel games, dus heb ik geen écht goede videokaart nodig... maar een Geforce 2 is toch geen slecht kaartje? OK bedankt 2Fast. Ja, ik zag ook dat Western Digital nogal duur is. De IBM 120GPX is idd veel goedkoper. Alleen hoeveel MB cache heeft de 120GPX? Op http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/ds120gxp.htm kon ik dat niet vinden. En de 180GPX, is dat geen betere dan de 120GPX? In prijs schelen die twee vrijwel niets. http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/ds180gxp.htm En de Maxtor hdd's? Zijn die goed? Bvd, Klaas
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...