Ga naar inhoud

Unknown flashtype


Aanbevolen berichten

uhmm, doet je computer het nu nog wel???? :o meestal na een verkeerd gelopen biosflash doet je computer het meestal niet meer... ff wat anders; is het nodig om je bios te flashen????? waarom flash je het bios??? edit:// weet je zeker dat je de goeie versie voor jouw mobo te pakken hebt???? als ie deze foutmelding geeft, dan is het waarschijnlijk de verkeerde versie voor jouw mobo... wat voor mobo heb je????
Link naar reactie
ja hoor m'n comp. doet het nog prima. De reden dat ik het bios wil flashen is dat ik al tijden het idee heb dat myn systeem eigenlijk veel te traag is ,gezien zijn specs. Heb al van alles geprobeerd maar kom er niet achter waar het in zit. Heb gehoord dat een biosupgrade weleens zou kunnen helpen. Mijn Mobo is een AX34 Pro van Aopen. Weet zeker dat ik het met het goede Bios probeer (34p114).
Link naar reactie
Ik heb het ook wel eens gehad met een gigabye gw nogwat..... Ik had de goede versie, maar kreeg hem niet geflashed. Ook van dat soort foutmeldingen, maar opstarten deed hij gewoon. Ik heb me rot gezocht................... en wat was het uiteindelijk........... Ik weet het nog steeds niet :lol: :lol: Het bios liet zichzelf gwoon niet flashen.
Link naar reactie
Lijkt toch op een verkeerde flash of de file en of het flash programma is corrupt geraakt bij het downloaden. Als in de beschrijving van de flash staat dat je PC er sneller van wordt dan kan je hem flashen. Anders moet je je houden aan het advies van de fabrikant : NIET FLASHEN als je geen Problemen hebt (zie note van turbulence). Wat men in het algemeen vaak vergeet is het boekje van de mobo lezen (RTFM). Uit mijn hoofd ken ik 3 mobo's waar je om succesvol te kunnen flashen eerst een functie in het BIOS moet enablen of een jumper op de mobo aanzetten. Na de flash terugzetten. Logischerwijs zou dit voor alle mobo's moeten gelden . Stel je voor een virus gaat je BIOS flashen.
Link naar reactie
Heb het precies gedaan volgens de aanwijzingen van de fabrikant, dus inclusief uitpakken enzo. Dat is trouwens exact zoals het ook in de topic: Bios upgraden hoe? van 30 okt. beschreven staat. Het lastige met het manual van m'n Mobo is dat het allemaal erg summier beschreven staat, ik bedoel hier mee niet alleen het upgraden van het bios. Er staat b.v. dat je de PCI dynamic bursting kan activeren en deactiveren, maar ja wat is in hemelsnaam de PCI dynamic bursting??? Dit is zomaar een voorbeeld. Ik heb ook het Sandra systeem analyse prog. gedraaid en die geeft allerlei suggesties voor instellingswijzigingen in het bios, die ik uberhaupt niet kan vinden.(IOQD????PCI latency????) Iedereen die hier nog iets zinnigs over kan zeggen ben ik uiterst dankbaar.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Mijn P3 700 leeft al 2 jaar met dit probleem, bij het opstarten komt de meldimg "unknown flashtype" langs. Ikheb het idee dat het systeem steeds instabieler wordtdaarom recent alles maar een keer schoongemaakt en (98SE) opnieuw geinstalleerd. De computer werd destijds door de leverancier geinstalleerd, waarschijnlijk met een image cd (van een ander type computer misschien?) Het moederbord is een GA-6VXE7+ van Gigabyte. In de handleiding wordt verwezen naar AWDFlash.exe of Amiflash. Ik heb een Award bios, maar geen van beide exe bestandenzijn te te vinden op de bijgeleverde CD. Nu kan ik bij gigabyte een flahprogramma ophalen en gebruiken, maar zal dat wel goed aflopen? Is de kans dat ik een nieuw moederbord aan moet schaffen erg groot?
Link naar reactie
[quote:6279034e75="Bosje"]Volgens mij is dit al lang opgelost. Deze post was het laatst bewerkt op 12 nov 2002 enop 28-01-2002 weer naar boven gehaald. SLotje of zo[/quote:6279034e75] Tsja, mijn idee. Over het kicken is al eens een discussie gevoerd in feedback. Het zal wel een pb worden naar de kicker en een slot denk ik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...