Ga naar inhoud

advies nieuw moederbord+processor+intern geheugen


Aanbevolen berichten

wie kan mij advies geven over genoemde zaken ik wil mijn oude AMD 800 gaan upgraden, moederbord hoeft geen topmerk te zijn, bestaan er klonen of goedkopere versies van bekende merken? geldt dit ook voor het intern geheugen? ik wil overstappen naar een AMD XP + intern DDR geheugen zou ik op de HCC beurs mijn slag kunnen slaan of ga je qua prijzen de mist in?
Link naar reactie
Het setje wat brown_qteyez hierboven noemt: 256MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston) € 82,- of 512MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston) € 178,- + Epox EP-8K3A € 95,- + AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz, Boxed) € 94,- of AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz, Boxed) € 195,- Dit is dan nog een redelijk goedkopere variant van zo'n upgrade. Je kunt als je wilt ook nog de standaard AXP kopen (dus niet Boxed) en dan kun je aparta (vaak betere koeler) bijkopen maar dat is bij gewoon gebruik vaak niet nodig. Wil je nog iets anders kijk dan zelf even op: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url] Succes, Michel.
Link naar reactie
Prijzen op HCC beurs zijn net zo hoog als op inet winkels dus dat maakt niet zoveel uit. Ik zou niet voor de 2100+ gaan omdat dat ding nogal warm wordt en dus zwaarder gekoeld moet worden wat leidt tot of meer herrie of meer geld voor dure en stille koeling. Kijk liever naar een 1800+ of een 2200+. Dat Epox mobo is verder erg goed
Link naar reactie
je kan best een 2100+ kopen als het maar een Thoroughbred is en dat zijn ze tegenwoordig allemaal, de 1700+ t/m de 2600+ (en hoger) De palamino's worden niet meer gemaakt en ook zo goed als niet meer geleverd dus het warmte verhaal van Marcel gaat niet op als het een Throughbred 2100+ is. het verschil kan je erg duidelijk zien: [img:42a49106ce]http://www.hardinfo.dk/artikler/391/thoroughbred.jpg[/img:42a49106ce] Links Palamino, rechts Thoroughbred
Link naar reactie
[quote:4edac796a0="S0epkip"]Maar een T-Bred heeft ook van die "zwarte rondjes" erop zitten, om de core te beschermen tegen de druk van de cooler (tijdens het plaatsen).[/quote:4edac796a0] Ja klopt maar die kan je eraf halen. zoals op de foto. het verschil zit zich meer in het feit dat de CPU info op de zwarte sticker op de zijkant zit ipv op de core zoals bij de palamino
Link naar reactie
Ja, maar daar zie ik het nut niet van in. 8) Dat die info niet meer op de core staat is erg handig, heb je er geen last van als er nog koelprut op je core zit.. kan je alles gewoon lezen enz. Een ander duidelijk verschil is dat er meer 'chips' (IC'tjes? Cache?) aan de bovenkant van de cpu zitten, bij een T-Bred. Bij de Palamino's zitten die aan de onderkant van de cpu (onder de core).
Link naar reactie
De Throughbred lijkt eigenlijk meer qua uiterlijk op de Thunderbird dan op de Palamino vind ik. Ik heb nog een 1ghz thunderbird (defect) voor me neus liggen, die heeft ook zoveel weerstandjes aan de bovenkant, echter de Thunderbird is weer van keramiek gemaakt en heeft daardoor een paars/grijze package ipv bruin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...