Ga naar inhoud

Moederbord overleden????


Aanbevolen berichten

Geachte mede Forum gebruikers, Ik heb jullie hulp nodig bij iets waar ik denk ik al van weet wat het probleem is maar ik wil toch even jullie mening hierover. Het zit zo: Gisteren was ik wat spellen op mijn computer aan het installeren. Een hiervan was GTA3. Hiervoor heb moest ik de nieuwste drivers van mijn video kaart installeren (wis ik nog van de vorige keer). Dus deze gedownload en geinstalleerd. Verder nog even de nieuwste VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben even getest of alles het deed. Dit was het geval. O.K. nu het probleem. Na een paar minuten sprong mijn beeldscherm op zwart en gingen alle lampjes op mijn computer branden. Geprobeerd te resetten, werkte niet. Computer uitgezet en weer aangezet, niets. Nu zitten er van die diagnostic LEDs op mijn moederbord (MSI K7Tpro) die allemaal op rood stonden (alle 4). Volgens de handleiding wil dit zeggen dat mijn processor kapot is of niet goed geinstalleerd. (ik dacht f**k). Dus ik de processor eruit gehaald en even getest op een ander moederbord (ook een MSI K7Tpro) en die deed het gewoon. Toen dacht ik “videokaart” (Hercules 3D Prophet 4500 64Mb). Deze verwisseld voor een 3Dfx 16mb en niets. De Hercules even getest op dat andere moederbord en deze deed het ook gewoon. Alle onderdelen getest met dat andere moederbord en niets aan de hand. Nu lijkt het er dus op dat mijn moederbord overleden is. Nu is mijn vraag, hoe kan dat zomaar ineens gebeuren zonder enige waarschuwing vooraf (computer liep als een zonnetje) en hoeveel garantie zit er op MSI moederborden?
Link naar reactie
Grantie is in elk geval een jaar.... Maar normaal gesproken kan een bord niet bij normaal gebruik "zomaar" overlijden. Het kan zijn dat er in de driver een foutje zit of dat de via driver niet goed is geinstaleerd (zeker waneer niet erst de oude drivers zijn verwijderd maar de nieuwe er overheen gezet zijn.) ik zou eerst even met een minimale configuratie kijken of het probleem blijft zo ja dan gewoon even met het bord terugt naar je verkoper en hem het probleem voorleggen, neem desnoods je systeem mee en laat hem het zien...
Link naar reactie
Nou heb de leverancier even gebeld en die zou kijken wat hij kon doen. O.k. nu even iets heel raars. Zoals jullie hebben kunnen lezen stopte dus ineens mijn meoderbord ermee. Ik heb toen alle onderdelen getest op een ander moederbord (het zelfde type) en daar werkte alles. Dus ik besloten om dat oude kapote moederbord eruit te halen en die andere erin te doen, alles weer aangesloten en alles werkte goed. Dit was dus maandag avond. Dinsdag kwam ik om 17.30 thuis van mijn werk, deed de computer aan om email te checken en nog steeds deed alles het. Heb toen de hele avond van alles gedaan, beetje gedownload, spelletje gespeeld en een stukje film gekeken. Toen, om een uur of 11:30 het spel Fifa2002 ging installeren ging alles nog steeds goed. Maar toen ik het spel wilde gaan spelen kreeg ik eerst niets te zien, wat wel vaker gebeurt wanneer de video instellingen niet goed staan. De computer liep niet vast kon met ctrl-alt-del het spel afsluiten. Heb de video instellingen goed gezet en het spel starte op. Wel kon ik zien dat de computer het er nog wel moeilijk mee had, het beeld was namelijk erg blokkerig en streeperig. Op het moment dat ik het spel wilde afsluiten sprong mijn beeld weer op zwarte en was het zelfde aan de hand als met die andere. Nu wil ik weten: Kan het zo zijn dat bijvoorbeeld een videokaart je moederbord om zeep helpt? en zo ja is er iemand die ik daar aansprakelijk voor kan stellen.
Link naar reactie
Nu heb ik denk ik iets vergeten. Als je een bestaande installatie gebruikt dan loop je natuurljk de jans dat er vreemde dingen gebeuren. Zeker waar het om drivers voor de chipset gaat. Als je die niet allemaal eerst verwijderd heb dan lopen die elkaar aardig in de weg of zijn ze gewoon niet goed. ik zou eerst eens een hele versie installatie proberen voordat je weer verder gaat met proberen de kans is heel groot dat je dan gelijk van alles af bent.
Link naar reactie
[quote:46a9855e0a="Long John"]Nu heb ik denk ik iets vergeten. Als je een bestaande installatie gebruikt dan loop je natuurljk de jans dat er vreemde dingen gebeuren. Zeker waar het om drivers voor de chipset gaat. Als je die niet allemaal eerst verwijderd heb dan lopen die elkaar aardig in de weg of zijn ze gewoon niet goed. ik zou eerst eens een hele versie installatie proberen voordat je weer verder gaat met proberen de kans is heel groot dat je dan gelijk van alles af bent.[/quote:46a9855e0a] Zou ik best willen doen alleen start hij niet eens mijn BIOS op. Ik blijf zitten met die 4 rode lampjes op mijn moederbord en verder doet hij helemaal niets.
Link naar reactie
Dan is het denk ik over en uit met hem.. Je kunt altijd een slechte bebben tussen de vele goede moederborden. Ik zal nooit vegeten dat ik mijn erste computer bouwden (een 486) Voor een beg geld onderdelen bij elkaar vezameld en langzaamde berg zien groeien tot ik alles had en gaan monteren. Heel zorgvuldig geweerkt maar niets werkte. Bleek later bij controlle door de winkel waar ik de onderdelen gekocht had het moederbord defect te wezen... En toen had je zelfs nog geen lampjes of zo was er dan ook niet blij mee maar werd netjes geholpen en kreeg zonder probelemen een ander bord wat zo ook nog eens monteerden en testen (Bakker Dijk in Alkmaar) maar ja bijna 10 jaar geleden deed men dat nog en dat bordje kosten toen ook 450 gulden.....
Link naar reactie
Ik ben dus ook bang dat et over is :( . Nu even mijn tweede vraag, ik heb nadat hij dus stopte alle onderdelen getest om te kijken of het niet daar aan lag. Die deden het dus allemaal. Ik had nog een tweede moederbord liggen (ook een MSI K7T pro) en heb die in mijn kast gestopt en alles weer aangesloten. Dit heeft een dag gewerkt totdat met dit moederbord precies hetzelfde gebeurde als met die eerste. Mijn leverancier had het over kortsluiting in een van die onderdelen. Dit vind ik vreemd want hij heeft wel eerst een hele dag gedraait, heb er een film op gekeken en een spelletje gespeeld en alles deed het prima. Wat denk jij? kan kortsluiting de oorzaak zijn en kan dat dan opeens gebeuren?
Link naar reactie
Alles kan maar kortsluiting treed meestal direct op wanneer je er spanning op zet. Het zou zomaar ook eens je voedig kunnen zijn die niet goed meer is en pieken af geeft en daardoor de boel sloopt!! Als je alles netjs ingebouwd heb en er geen delen van het bord contact maken met de behuizig op platsen die daar niet voor bedoeld zijn dan sluit ik kortsluiting een beetje uit, meestal gaat dit ook gepaard met stank en verkleurde onderdelen op de plaats van de sluiting en zou je dit moeten kunnen zien of ruiken. Ik zou nog eens een andere voeding proberen voor je nog meer bordjes naar hogere sfeeren help.. Kijk ook even goed de ATX connector na of daar geen vreemde dingen aan te zien zijn.
Link naar reactie
Nee, dat geloof ik ook niet (of je moet mr Murphy zijn) Als er geen echte oplossing komt zou ik eens bij een computerboer de boel laten opbouwen. Kost wel wat maar op die manier kun je ermee terug wanneer het niet goed gaat en is het hun probleem. Een andere oplossing kan ik ook niet meer bedenken.. laat even horen als er nog wat uitkomt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...