Ga naar inhoud

Overzetten hardware


Aanbevolen berichten

Mischien heel erg voor de hand maar zit de kabel van de aan/uit knop wel op het goede plekje en zit er achter op de voeding (tussen de twee aansluitingen) geen kleine schakelaar die nog uit staat? Heeft mij ook eens een uurtje beziggehouden... begin verder eigenlik het beste met alleen je moederbord en dan de videokaart vandaar uit langzaam opbouwen en proberen als het goed gaat heb je in een keer een werkend systeem maar anders weet je wel gelijk waar het probleem zit.
Link naar reactie
oei! gewoon even alles loskoppelen en dan alleen je moerdrbord en videokaart overhouden (je kunt van de schijven gewoon even de kabels van het bord halen en de stekkers van de voeding uit de drives. Let ook op dat je de cpu goed geplaats heb en alle geheugen modules helemaal in de voetjes zitten en de klemmen aan de zijkant dus in de nokjes zitten. dan moet in elk geval de computer starten. als er nu al wat verkeerd zit en ook de fan niet gaat draaien dan heb je een wat grooter probleem. Er zijn mensen die een atx stekker on kunnen draaien ik hoop niet dat jij dat ook kan en gedaan heb????
Link naar reactie
Wat nogal eens voorkomt: in je kast bevinden zich afstandsbusjes waarop je het moederbord vastschroeft. Soms staat er zo eentje op een plaats waar het helemaal niet moet, en maakt dan kortsluiting op het moederbord, hierdoor gaat de voeding even opstarten (daarvan dat zacht gepiep) om daarna onmiddellijk in veiligheid te gaan. Check dit even; eventueel MB volledig losmaken van de kast. Eddy
Link naar reactie
Wat Eddy X zei moet je eff nakijken ja, als dat zo is dan is het vrij logisch dat hij niet meer opstart. Mijn antwoord/vraag: Hoe heb je het overgezet?? Gewoon losschroeven en overzetten?? Gewoon met de blote handen vast gepakt, en een mooie (statische) vloerbedekking met sportschoenen, das ook leuk voor dat soort apparatuur. Je moet als je dat soort grei aanraakt altijd opletten dat je geaard bent. Zo heb ik een Moederbord na de *piep* geholpen. (het was welliswaar een 486 maar ja :wink: )
Link naar reactie
Je hoeft noet geaard te zijn want dan loopt er juist een stroom via jou naar de aarde, Je moet zorgen dat je hetzelfde geladen ben dan de computer dus is het voldoende even de kast aan te raken waardoor er een gelijk veld ontstaat (desnoods even een bandje om je pols aan de kast) Ik loopt regelmatig rond met een dimm of zo en nooit een pleem gehad alleen moet je wel zorgen dat je niet te gek doet. Een harde schijf of een CP gaat niet zomaar stuk door hetm vast te paken, laten vallen is veel erger zelfs voor een CPU die scheurt dan van binnen. Het omt vaak voor dat er na ombouw een schroefje of zo nog ergens ligt op een plekje waar dat niet echt wenselijk is, dat kan ook een hoop ellende geven. Zolang er geen rook te zien is of er een brandlucht de bespeuren valt valt het meestal nog wel mee.
Link naar reactie
Ik sleutel altijd aan mijn PC als de stekker in het stopcontact zit. Er zit namelijk een verdeeldoos tussen dus als ik met mijn bandje geaard ben en mijn pc zit op aarde aangesloten is er geen spanningsverschil :wink: Het is aan te raden zo te werken. Er is geen gevaar dat je PC naar de *piep* helpt en je bent samen met je PC geaard en dus vrij van statische schokken. Je kunt die dimms best vast pakken maar dan is het ZEER aan te raden de koperen connectoren niet aan te raken. Dan zou het namelijk best es kunne dat je pech hebt :wink: (als je begrijpt wat ik bedoel)
Link naar reactie
Dan hoop ik dat de verdeeldoos een schakelaar heeft want een ATX bord staat altijd onderspanning of de computer nu uit staat of niet ! Alleen waneer de verbinding met het net verbroken is dan gaat alle spanning eraf (eerst even aanzetten dan trekken ook de elco's leeg) wel kan natuurlijk de randaarde aangeloten blijven en de meeste contacktdozen hebben een tweepolige schakelaar dus blijft de aarde verbonden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...