Ga naar inhoud

Amd te heet en dan ?


Aanbevolen berichten

Mijn Amd athlon xp 1800+ word nu zo'n 47 a 51 graden celsius als ik op het internet zit word enz ... Stressed zo'n 58 a 60 graden . men cooler is een Tt V9 met een 22dBa casefan eropgemoteerd. Nu mijn vraag is als mijn aaxp1800+ echt té heet wordt (meltdown) vooralleer je schade krijgt aan je proc door hitte krijg je eerst dan niet craches enz... ? En als iemand het moge weten wat is de max temp van die proc. ?
Link naar reactie
Ik drai ook met een 1800+ en als hij een uurtje onder volle belasting loopt zit ik ook aan die temp. (in rust tussen de 50 en 55 helemaal rust heeft hij nooit bij mij) Tot een graad of 65 zou ik me inderdaad niet druk maken. Let wel ook een beetje op de temp in de kast als die te hoog word (boven de 36 graden) kan de koeler steeds moeilijker zijn warme lucht lozen en zal de cpu langzaam nog warmer gaan worden. Mijn kast is met alleen de cpu koeler lopend 39 graden maar met 1 casefan loopt dat al terug naar 32 graden ondervolle belasting. De cpu word dan nooit warmer dan 57 graden (uit dus tot 60/61)
Link naar reactie
Als het toerental 97 is dan ligt de temp nog wel een stukkie hoger hoor ;) Ik heb BTW drie Papst 19dba casefans en die hoor je echt niet, terwijl ze wel mijn casetemp op 28 graden houden. Casefans hoeven niet bruut te zijn het gaat puur om de flow, er moet gewoon een lichte flow door je kast gaan om lucht af en aan te voeren.
Link naar reactie
Als de casefans lawaai maken dan help het isoleren van je kast niet. Dan kun je beter grotere en trager draaiende fans gebruiken. Nadeel van grotere fans is dat het geluid van binnen in de kast dan weer makkelijker naar buiten kan. Het geluid van binnenin de kast kan men dempen door in de kast matten of eventueel tapijt aan te brengen. Deze zullen dan enkel de hoge tonen dempen. De lage tonen zijn praktisch niet te dempen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...