Ga naar inhoud

Computer hangt een paar seconden


Aanbevolen berichten

:-? Ik heb net een nieuwe computer: MSI KT3 ultra 2 -BR moederbord, MSI TI4200 videokaart, 512 mb DDR Mijn probleem is dat de muis soms een paar seconden hangt. Dit geld tevens ook als ik een CD of DVD speel. De winkelier kan mij niet helpen heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Bij voorbaat dank. Hans
Link naar reactie
[quote:a0a15b4248="hans12345"]:-? Ik heb net een nieuwe computer: MSI KT3 ultra 2 -BR moederbord, MSI TI4200 videokaart, 512 mb DDR Mijn probleem is dat de muis soms een paar seconden hangt. Dit geld tevens ook als ik een CD of DVD speel. De winkelier kan mij niet helpen heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Bij voorbaat dank. Hans[/quote:a0a15b4248] Nieuwe PC, hooguit een setting (software matig veranderen). Dus niet aan de hardware komen. Dit is heel simpel, terug naar de winkelier. Hij moet je garantie verlenen. Hij kan zich niet verstoppen achter : de fabrikant in ... Wil ie niet, geld terug. :evil: Zou leuk zijn : koop je een nieuwe auto, maar die wil niet starten. en de Garage zegt, we weten niet wat het is Sorry.
Link naar reactie
Ben ik helemaal met je eens dat de winkelier dit hoort op te lossen. Alleen hij moet het wel kunnen. De computer hangs zo nu en dan een seconde of 3 / 4 . Ik gebruik windows XP home en heb deze opnieuw geinstaleerd met alle updates maar dit heeft niet geholpen. Ik kwam op een ander forum iets tegen over de PCI latency en deze van 32 naar 96 verhoogd maar ook dit helpt niet. Heeft iemand anders een oplossing voor mij. bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Hangt je muis als je 'm beweegt soms even, of als je 'm even niet gebruikt hebt? Ik had dit probleem met mijn muis en heb dat kunnen oplossen door de muis in een andere USB-poort te pluggen (Logitech wheelmouse USB met Asus A7M266 mobo). Toen had ik me overigens al een jaar (sinds de aankoop dus) aan dat probleem zitten ergeren. :lol:
Link naar reactie
[quote:7253b38f10="hans12345"]Ik heb het zelfde probleem als ik een CD of DVD draai. De computer hangt even maar gaat naar een paar seconden verder.[/quote:7253b38f10] Hmm, maar dat is toch niet abnormaal? Dat van die muis is wel vreemd. Mijn moeder had met haar PC ook een dergelijk probleem alleen Win98. Na een virus, de kans benu om haar systeem opnieuw te installeren (en Word Perfect er niet op terug te plaatsen). Een aantal foutmeldingen kwamen uit die hoek, maar of dat kwam door het virus of WP, heb ik in het nadeel van WP beslist. In ieder geval was het probleem daarna weg. Is het een optische muis of is het er eentje met een balletje? De optische is soms wat traag. Een muis met zo'n balletje kan best wel eens niet goed werken. Of vuil, of ondeugdelijk.
Link naar reactie
Verspil toch uw energie hier niet aan...Terug naar winkel en tussenkomst EISEN!!! Daarbij stel ik me dan wel vragen: Dozen over de toonbank schuiven kan iedereen, maar degelijke en vakkundige service leveren? Dag Jan. 't Is toch overal hetzelfde, zogauw ze onze centen in hun schuif hebben willen ze ons zo gauw mogelijk weg en kennen ze ons niet meer. Zeker wanneer er problemen zijn.
Link naar reactie
[quote:df0e4122fd="DLiekens"] 't Is toch overal hetzelfde, zogauw ze onze centen in hun schuif hebben willen ze ons zo gauw mogelijk weg en kennen ze ons niet meer. Zeker wanneer er problemen zijn.[/quote:df0e4122fd] dikke onzin!!! tuurlijk zijn er altijd handelaartjes op de markt die het verpesten voor anderen, maar je scheert nu iedere shop over 1 kam... zolang je een beetje op ervaringen van anderen afgaat, kom je veel verder dan zomaar een joepietoepie winkeltje op te zoeken.... kijk maar eens op de shopsurvey van Tweakers.net, daar kun je echt wel op vertrouwen, en er zitten zat shops tussen die zich wel inzetten voor de klant, en mochten ze wat steken laten vallen, dan zal er wel een reden voor zijn....
Link naar reactie
[quote:d52eeb7938="DLiekens"]Verspil toch uw energie hier niet aan...Terug naar winkel en tussenkomst EISEN!!! Daarbij stel ik me dan wel vragen: Dozen over de toonbank schuiven kan iedereen, maar degelijke en vakkundige service leveren? Dag Jan. 't Is toch overal hetzelfde, zogauw ze onze centen in hun schuif hebben willen ze ons zo gauw mogelijk weg en kennen ze ons niet meer. Zeker wanneer er problemen zijn.[/quote:d52eeb7938] Als je een compleet, voorgeïnstalleerd systeem hebt aangeschaft zou dit inderdaad de juiste handelswijze zijn, maar als het probleem in de software zit die je zelf geïnstalleerd hebt dan lacht de winkelier je - terecht - vierkant uit wanneer je tussenkomst eist. En brengt vervolgens flinke reparatiekosten in rekening. In een dergelijk geval kun je het beste een clean install doen en kijken of je - zonder programma's te installeren - nog steeds last van het probleem hebt. Is dat het geval dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de hardware en kun je inderdaad terug naar de winkel. Hoewel meestal geldt: "Mensen met verstand van computers verkopen ze niet" zijn er wel degelijk winkels waar men wel verstand van zaken heeft en behulpzaam is. Dat is ook logisch, want klanten die door een dergelijke zaak worden geholpen komen terug en nemen nieuwe mensen mee.
Link naar reactie
Dliekens wou volgens mij meer aangeven dat het niet alleen in NL voorkomt maar ook in BE en dan ook in algemene zin. Hij heeft het over dozenschuivers en niet over echte winkels. Volgens mij. De starter geeft aan dat het een recente pc is en dat hij die problemen heeft geconstateerd. Als die zijn ontstaan nadat hij allerlei software heft geinstalleerd, dan ben ik het eens dat je een clean install kan doen om te kijken of het probleem daarna weg is. Hij kan wel effe checken als hij alle kabels goed heeft aangedrukt, want die heeft ie neem ik aan zelf aangesloten. In alle andere gevallen behoort de winkel het op te lossen. Hij heeft het verkocht en is ook verantwoordelijk om een degelijk product af te leveren. Als hij daarvoro mensen moet inhuren is dat zijn probleem, dat is een ondernemers risico. Ik zeg nog steeds na bovengenoemde checks, breng PC er naar toe sluit aan en laat zien dat je een muis probleem hebt en DVD probleem. Toch maar weer het voorbeeld van een nieuwe auto hoor. Hij wil niet starten en dan moet ik eerst gaan uitzoeken waarom ?
Link naar reactie
Wat DLiekens' commentaar betreft ben ik het niet met je eens. Wat hij zegt is heel gemakkelijk voor een intepretatie vatbaar die voor verscheidene computerzaken een onterechte beschuldiging en een belediging is. Verder heb je gelijk: Eerst alles wat je zelf hebt gedaan - kabels aansluiten, software installeren, BIOS instellingen - nalopen en overdoen. Dán kun je terug naar de winkel en met recht zeggen dat het hun probleem is.
Link naar reactie
Ik blijf bij mijn bewering, en het zal mij een worst wezen hoe wie dan ook het interpreteert. Het is een proefondervindelijke harde waarheid en eigen ervaring dat 70% van de Computerzaken "dozenschuivers" zijn. Zeer dikwijls krijg je trouwens ook totaal verkeerde informatie en raad. Qua verkoop zal hetzelfde percentage niet ten dienste staan van de consument, maar ten dienste van hunzelf of de zaakvoerder, en verkopen wat HUN het beste uitkomt. Alleen nog maar om van hun oude stock af te komen. Vooral de grote verkoopscentra of ketens scoren zéér laag. De eerste de beste kwiet kan daar komen verkopen. Kennis telt daar zeker niet, want indien wel liggen de looneisen te hoog en dat mag niet: zo veel mogelijk verkopen en zo weinig mogelijk betalen is hun streefdoel.
Link naar reactie
90% van mijn computerinkopen doe ik bij Norrod en al mijn ervaringen daar met betrekking tot de service waren goed. Een verkoper daar heeft me zelfs eens [i:dcb20524c6]afgeraden[/i:dcb20524c6] om geheugen bij te kopen, omdat ik volgens hem het prestatieverschil niet zou merken. Met als gevolg dat ik die zaak vertrouw en er dus het merendeel van m'n inkopen doe = meer handel voor hen. Het blijven ten slotte zaken. Wanneer je een pc aanschaft bij een winkel waar de computers naast of op de wasmachines staan vraag je natuurlijk om problemen. Als consument heb je hersens en is het verstandig ze ook te gebruiken in de zoektocht naar een betrouwbare computerzaak. Dan zijn die echt niet moeilijk te vinden, zelfs als je weinig of niets van computers weet. Generaliseren alsof elke computerzaak slechte service levert is onterecht en een belediging voor alle zaken die wel hun best doen klanten te trekken door goede service te verlenen.
Link naar reactie
Het systeem dat ik gekocht had was met windows voor geinstaleerd. Ik heb gisteren het BIOS geflashed, maar het probleem blijft. Ik heb in mijn taskmanager gekeken en daar staan allerlij processen maar die lijken niets te doen er staat bij een paar 2. Onderaan staat Niet actieve systeemprocessen 97 is dit normaal, betekent dit dat hij 97% vrij of bezet houd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...