Ga naar inhoud

Luchtverplaatsing: ??? m3/h


Aanbevolen berichten

ik ga nu straks even een XP2400 bestellen, maar moet er ook een goeie cooler bij. nu ben ik erg zinnig wat dat betreft, want hij mag niet teveel lawaai maken, aangezien de PC in de huiskamer staat... heb eerst op mn XP1800 een Volcano 7 gehad, en die maakte veel te veel lawaai.... nu zit ik es ff op de site van [url=http://www.freezinghardware.nl]freezinghardware[/url] te zoeken naar een goeie cpu cooler, en nu vind ik de Alpha PAL8045 met Papst 8412NGM cooler wel lekker stil.. alleen zit ik een beetje met die luchtverplaatsing, wat is een beetje redelijk als luchtverplaatsing??? de papfst doet maar 58 m3 per uur, en neem ik bijvoorbeeld de Alpha met een delta fan, dan doet die een keer zoveel.... komt iig eerst 1 casefan bij.... de Papst 8412N/2GL... zou die Alpha met papfst wel goed genoeg koelen???
Link naar reactie
Niet de fan is het belangrijkste maar het koelblok. Een geweldig koelblok met een matige fan doet het veel beter dan een matig koelblok met een superfan. Dus eigenlijk moet je niet (in eerste instantie) naar m3/h kijken maar naar K/W (thermische weerstand). Alleen staat helaas :-? die waarde nooit vermeld.
Link naar reactie
[quote:c53aafd6fc="diniz"]Met nog een xtra casefan erbij kom je ook wel in de groene zone. Je weet wat mijn blowhole voor goeds presteert ter name van mijn temp.[/quote:c53aafd6fc] jawel, maar ik heb geen zin om te moeten lopen boren enzo, en er is al haast geen plaats in mijn kleine kast... gatver, moet er zeker ook nog weer een nieuwe case komen... :roll:
Link naar reactie
jah, maar die zalmann past alleen op mn mobo als ik een nieuwe kast koop... de cpu slot zit hoog op het mobo net onder de voeding, mn kast is wel ATX, maar het past allemaal net, de fans van die zalmann coolers (ik neem aan dat je de 5000 enzo bedoelt) passen daardoor niet op mn mobo, ze zitten dan tegen de voeding aan... :(
Link naar reactie
In de feedback had je het kunnen vinden, maar we hebben het hiet eigenlijk ergens anders over :) Een nieuwe kast kost natuurlijk ook weer wat centjes maar je moet de waarde van een goede en mooie kast niet onderschatten. Voor de casetemp kan het verschil tussen een noname ding en bijv een Lian-Li tot wel 10 graden oplopen. Bovendien kun je dan toch die mooie Zalman nemen. Kijk gewoon voor een Chieftec DX-01 die heb je al voor rond de 90 euro en ze zijn mooi, praktisch, koelingsgericht
Link naar reactie
jah, een andere case zat ik ook al aan te denken.... zal volgende week zaterdag eens op de HCC dagen kijken.... kon op een ander forum een koolance pc2-c inclusief een cpu-100 waterkoelblok kopen voor 199 euro, is ook wel leuk misschien, maar komt daar nog veel meer bij kijken qua ruimte??? ik bedoel ik neem aan dat het reservoir enzo in de case zit of niet??? ik heb een klein meubeltje staan in de huiskamer, en heb er niet super veel ruimte.... zit alles dan in de case??? of hangt en staat er ook nog spul naast/achter/op de case????
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...