Ga naar inhoud

nieuwe pc: tips?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb, met dank aan de C!T-forums, de volgende pc samengesteld: Cooler Coolermaster HSC-V62 copper Cpu Amd Athlon XP 2200+ 1,80 GHz Memory DDR 512MB 333 PC-2700 Asus A7V8X moederbord Soundcard Soundblaster Audigy Player Retail. Speakers Labtec APX-4620 ATX Miditower 300 watt VGA Leadtek Geforce 4 4200 128MB DVI / TVOUT 19 inch Monitor IIyama HM903DT Daarnaast laat ik cd, cd-writer en diskdrive overbouwen. Ontbreekt er nog iets aan dit systeem? Is er nog iets wat (in dezelfde prijsklasse) beter kan? Groet, N.
Link naar reactie
[quote:818d57e431="microchip"]Ik zie dat je videokaart 128 MB geheugen heeft. Ik denk niet dat daar gebruik van wordt gemaakt. Als het qua prijs veel uitmaakt zou ik er gewoon een 64 MB Ti4200 inzetten.[/quote:818d57e431] Niet mee eens, UT2003 heeft al enkele levels die op hooste detail 180Mb innemen. Met toekomstige spellen (DOOM III) gaat dat nog erger worden. 64Mb is dan gewoon te weinig.
Link naar reactie
ja hoor, je KAN wel je diskdrive houden, maar persoonlijk zal ik gaan voor een snelle harddisk bijvoorbeeld WD800JB (vind hem pers. SUPER) Ik weet niet wat voor een diskdrive je bedoeld, maar als het zo'n oude 8GB disk is zou ik zeker een nieuwe kopen en bijvoorbeeld besparen op je geluidskaart (SB16 / SBLIVE werken ook perfect) zelf ben ik pas overgegaan van een maxtor 40GB naar een WD800JB (WOW, Kwist niet dat het zo veel uitmaakten) Maar dat is mijn mening, je kan het natuurlijk altijd eerst ff proberen en als het tegenvalt alsnog een nieuwe hdd kopen. nogmaals.. verder ziet het er goed uit!!
Link naar reactie
[quote:696b32a590="Geomatrix"]ja hoor, je KAN wel je diskdrive houden, maar persoonlijk zal ik gaan voor een snelle harddisk bijvoorbeeld WD800JB (vind hem pers. SUPER) Ik weet niet wat voor een diskdrive je bedoeld, maar als het zo'n oude 8GB disk is zou ik zeker een nieuwe kopen en bijvoorbeeld besparen op je geluidskaart (SB16 / SBLIVE werken ook perfect) zelf ben ik pas overgegaan van een maxtor 40GB naar een WD800JB (WOW, Kwist niet dat het zo veel uitmaakten) Maar dat is mijn mening, je kan het natuurlijk altijd eerst ff proberen en als het tegenvalt alsnog een nieuwe hdd kopen. nogmaals.. verder ziet het er goed uit!![/quote:696b32a590] Ben ik volledig met je eens ik heb hem ook en hij is supersnel :D
Link naar reactie
[quote:25cee316f4="nelizzz"]Ho! Nou zie ik het pas: ik ben de hd vergeten in het lijstje te zetten!! Ik dacht aan een 80 GB Western Digital 7200 RPM, met diskdrive bedoelde ik het diskettestation! over die Audigy: wat zit er bij de retail dat er bij de OEM niet zit? N[/quote:25cee316f4] meestal een mooi doosje erom heen :wink: btw: zoals ook al gezegd, let goed op wat voor kast met voeding je koopt... met de el cheapo voedingen die geleverd worden in een standaard kast zit je al heel gauw aan de max, zeker als er veel randapparatuur op zit, videokaart, etc....
Link naar reactie
De Audigy Oem is een Zakje met een Audigy kaart, cd en snoertje erin meer niet. de Retail Audigy heeft een doos met met wat meer cd's e.d erin. 2e verschil is dat Alle uitgangen van de Audigy Retail verguld zijn (ja echt goud) en de Oem niet. Ik zou gewoon voor de Oem gaan scheelt een hoop geld. ps. als je wel genoeg geld heb en je het leuk vind, De Audigy II Retail heeft de volledige versie van Soldier of Fortune II en Hitman II erbij zitten. dat zijn wel 2 nieuwe titels die in de winkel zo'n 40 euro per stuk zijn. voor sommige mensen dus wel itteressant. Audigy II Oem is er nog niet.
Link naar reactie
[quote:ccad04dc21="nelizzz"]Ho! Nou zie ik het pas: ik ben de hd vergeten in het lijstje te zetten!! Ik dacht aan een 80 GB Western Digital 7200 RPM, met diskdrive bedoelde ik het diskettestation! N[/quote:ccad04dc21] Ok dan, dan had ik het verkeerd begrepen. 80 GB WesternD is idd een hele goeie keus!!!! neem dan wel het type WD800JB!! deze heeft 8MB buffer (De WD800BB 2MB)
Link naar reactie
2 vragen nog: * is een Aopen voeding beter dan een merkloze? Ik kan nl ook een Aopen H500A of H600A aanschaffen * zit er over te denken om ook een DVD/ROM in te laten bouwen. Heb een goeie Philips breedbeeld met surround enzo. Met de huidige config kan ik dan toch gewoon een antennekabeltje tussen de TV-OUT en de tv hangen en DVD's genieten? Is de kwaliteit dan net zo goed als bij een stand-alone dvd-speler? N
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...