Ga naar inhoud

Wat is zinvol??


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Pentium 3, 500MHz upgraden. Er zit nu een msi moederbord in, en een slot 1 processor. Ik heb 320MB SDram. Videokaart is een ATI Rage 128Pro Ik wil met de computer in ieder geval dvd kunnen kijken zonder afhankelijk te zijn van mn DXR3 kaart van Creative. Ook is het wel prettig als winXP een beetje beter gaat lopen. Het gaat nu wel, maar het houd niet over. Ook wil ik er af en toe spelletjes op kunnen spelen, maar niet al te veel. Ik ga hem voorlopig niet gebruiken voor videobewerking, maar wie weet in de toekomst wel. Nu hooguit wat DivX films beetje bijknippen en ondertitels invoegen enzo. Als eerste zou ik graag een nieuw moederbord kopen met nieuwe processor. Ik zag dat de Celeron´s het goedkoopst waren, maar is dat ook naar de kwaliteit?? Is het echt aan te raden om DDR-ram erbij te kopen of kan ik net zo goed gaan zoeken naar een moederbord met mogelijkheden voor mijn oude SDram? (combinatie misschien?) Ik weet dat ook mijn videokaart een keer aan de beurt is, maar daar wil ik heel even mee wachten. Of gaat t niet goed als ik DVD wil kijken op een 16MB kaart? Ik wil de upgrade wel zo goedkoop mogelijk houden, omdat het spul sowieso toch snel weer veroudert is. Geluidskaart, cd-brander, dvd-speler e.d. heb ik nog. Wat kan ik het beste kopen aan moederbord-processor combinatie?? Of raden jullie mij aan om eerst andere onderdelen te upgraden, zoals de videokaart??
Link naar reactie
Ik zou het volgende doen: ECS K7S5A AMD Athlon XP 1800+ Hercules Radeon 9000 Reden: Je kunt je oude SDR mem nog gewoon gebruiken en later nog eens upgraden naar DDR, het bord ondersteund namelijk beide. Verder is het bord erg stabiel en heel goedkoop, het kost maar 70 euro. De Athlon 1800+ is gewoon niet erg duur en een behoorlijke verbetering tov je huidige proc. Ik zou zeker voor DVD en al helemaal met evnetueel bewerken een nieuwe videokaart kopen. Dit is een goede kaart en maar 100 euro.
Link naar reactie
Om DVD's te kunnen kijken hoef je die videokaart zeker niet te vervangen. De hoeveelheid geheugen, evenals het type kaart, is nauwelijks relevant bij DVD kijken. Ook voor videobewerking is het nog maar de vraag of vervanging nodig is. In dat geval kun je altijd later nog een kaart kopen. Als je niet gamet kun je je vast die centen besparen. :wink:
Link naar reactie
[quote:f8fb6cdb73="Marcel de Reus"]Je kunt je oude SDR mem nog gewoon gebruiken en later nog eens upgraden naar DDR, het bord ondersteund namelijk beide. Verder is het bord erg stabiel en heel goedkoop, het kost maar 70 euro. [/quote:f8fb6cdb73] Dat zou heel mooi zijn als ik voorlopig dit geheugen kan blijven gebruiken. Wat zijn nog meer redelijk goedkope moederborden met deze mogelijkheid? Ik moet namelijk even kijken wat ik via mijn werk allemaal kan bestellen, dus vandaar dat ik ook graag een alternatief heb. Een AMD processor en koeler is geen probleem, die kan ik zo bestellen.
Link naar reactie
[quote:accfc4c5ac="spiderned"][quote:accfc4c5ac="jeroentje1983"] Ook is het wel prettig als winXP een beetje beter gaat lopen. Het gaat nu wel, maar het houd niet over. [/quote:accfc4c5ac] Ik heb hier oa een 533 mhz staan, maar het loopt als een speer :roll: :roll:[/quote:accfc4c5ac] Het loopt ook wel, maar als ik CD´s wil branden zitten in de meeste wel foutjes. Dat is niet het geval bij win98. Maargoed, dat is niet de enige rede dat ik een sneller systeem wil. Ook voor spellen begint het wel heel minimaal te worden.
Link naar reactie
[quote:13dce2a3c5="Long John"]Een andere videokaart kan wel degelijk wat uitmaken bij een dergelijke CPU vooral de ATI kaarten bieden veel meer hadware ondersteuning voor het kijken van dvd. [/quote:13dce2a3c5] O, dat is interessant. Welke hardwareondersteuning dan ? Zelfs al heb je geen enkele hardwareondersteuning dan is een PIII500 voor DVD kijken meer dan genoeg.
Link naar reactie
[quote:e11e8b912f="jeroentje1983"][quote:e11e8b912f="spiderned"][quote:e11e8b912f="jeroentje1983"] Ook is het wel prettig als winXP een beetje beter gaat lopen. Het gaat nu wel, maar het houd niet over. [/quote:e11e8b912f] Ik heb hier oa een 533 mhz staan, maar het loopt als een speer :roll: :roll:[/quote:e11e8b912f] Het loopt ook wel, maar als ik CD´s wil branden zitten in de meeste wel foutjes. Dat is niet het geval bij win98. Maargoed, dat is niet de enige rede dat ik een sneller systeem wil. Ook voor spellen begint het wel heel minimaal te worden.[/quote:e11e8b912f] Nog nooit fouten in CD's gehad na het branden.
Link naar reactie
[quote:83b7cf964c="Long John"] maar het lijkt met verder niet al te slim te veel aan een dergelijk systeem te verbeteren al doet extra geheugen wonderen voor Xp...[/quote:83b7cf964c] Waarom lijkt dit je niet slim?? Ik speel niet veel spellen, maar tegenwoordig is 500MHz al bijna het minimum dat vereist wordt. Ik wil er gewoon weer een tijdje tegenaan kunnen zonder dat de kosten al te hoog worden. Vandaar ook dat ik de kast, cd-brander, dvd-speler en harddisk (voorlopig wil houden) al zal die harddisk wel snel vervangen worden door een snellere en grotere. Het liefst zou ik mn geheugen ook even zo houden, maar ik hoorde van een collega van mij dat die moederborden met mogelijkheid voor DDR EN SDram erg traag zijn. Klopt dit??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...