Ga naar inhoud

Beste Upgrade Game PC?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. ik heb een vraag over hoe ik mijn systeem het beste kan upgraden zodat ik de spellen toch nog redelijk goed kan spelen. (zoals BF1942 & UT2003 & NOLF2) (ik weet niet zo veel van computers af..) Op het moment heb ik: P3 700 Mhz :oops: (dat zou ik bijvoorbeel willen upgraden) 256 MB RAM (dit ook) Geforce 256 nogwat. Moederbord: iets van ASUS Er zijn geen extras nodig, zoals geluid, toetsenbord, muis, DVD, Brander enz. Er is een budget van €750,- zijn er nog dingen die je moet weten dan kun je dat gewoon vragen. Vriendelijke Groet T.N.T.
Link naar reactie
jij hebt volgens mij 4 belangrijke nieuwe dingen nodig: -moederbord -processor -geheugen -videokaart -voeding en aangezien het om een vrij oude computer gaat misschien ook een nieuwe harde schijf als we onder het budget zitten. ik raad je het volgende aan: - EPoX 8K5A,SockA,KT333,3xDDR,Audio,2xUSB2.0, 115 euro - AMD Athlon XP 2200+, 266Mhz, SocketA, Box, 220 euro - Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz, 200 euro - Leadtek Winfast A250 TD, GF4 Ti4400,128Mb,DVI,ViVo, 250 euro - Q-Tec Voeding 400W Dual Fan Gold, 30 euro ik ben niet goed in rekenen, maar volgens mij zitten we al lekker over het budget, dus als je niet meer wilt uitgeven zul je het met je oude hardeschijf moeten doen. succes
Link naar reactie
Voor 750 euro kun je een helehoop upgraden. Je wilt een nieuwe proc. Als je een beetje bij wilt blijven moet je dan ook op een nieuw mobo en geheugen uit. Videokaart is ook wel verstandig. 1: wat voor voeding heb je?? (300watt, staat op de buitenkant van de voeding) 2: wat geeft jou voorkeur: Pentium4 of Athlon XP?? een voorbeeld systeempje: AMD AthlonXP1800 +/-120euro Epox MOBO +/- 120euro Samsung PC2700 512MB +/- 150 Geforce 4TI 4200 +/- 180/200 Dan zou je nog een HDD erbij kunnen pakken. Het is niet het nieuwste maar je kunt er zeker mee vooruit. (en je zit binnen je budget) Zoals Kanertw al zei, misschien kun je de rest in een nieuwe HDD stoppen of zo.
Link naar reactie
Grappig, heb een p3 733 en kan zonder problemen UT2003 spelen, wel niet op de hoogste resolutie maar toch. En een andere p3 processor kan ik je niet aanraden want die zijn behoorlijk duur, kun je idd beter een van bovenstaande systemen bouwen. En zou een goede videokaart alleen niet al genoeg moeten zijn???? Icm met een p3 700 en 256mb ram.
Link naar reactie
Vergeten jullie niet de koeler voor de CPU ? Of zit ie standaard bij de cpu tegenwoordig ? € 750 is een heel ruim budget. Ik zit zelf namelijk ook aan een upgrade te denken (vanuit een AMD 800MHz) en dan tel ik (zonder grafische kaart) op iets van +/- € 500 - 600. Volgens m'n laatste berekening : [code:1:ebe470001e] € 210 Geheugen : 512MB DDR PC2700 € 22 Koeler : 'standard heavy socket A' € 116 Moederbord : Asus A7V333 ----- € 348 € 177 214 299 (CPU : AMD Athlon XP 2100 / AMD Athlon XP 2200 / AMD Athlon XP 2400 ) --------------- € 525 562 647 totaal [/code:1:ebe470001e] (bij [url=http://www.computer-land.nl/]Computerland[/url] ) Met een ietwat tragere cpu heb je volgens mij dan ruimte genoeg voor een grafische kaart (Ati R8500 of een goedkope GF4-serie)
Link naar reactie
Je zit bij een veel te dure shop man. Koeler zit bij een boxed proc erbij maar is brak, je moet er een Zalman CNPS6000 opzetten goed en stil en ook iig 1 a 2 casefans. Wat voor DDR is dat? Mag wel Samsung Original zijn voor die prijs :o Mobo ben ik niet zo over te sprekn door de vele jumpers en dipswitches en matige OC prestaties. Je hebt voor hetzelfde geld een Epox 8K3A+ en als je niet wilt OC'en en niet veel van hte bord eist kun je net zo goed de KT400 van ECS kopen voor 80 euro.
Link naar reactie
die gasten hier kijken daarvoor op tweakers.net bij de shopdinges: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url] je komt dan waarschijnlijk wel bij allemaal verschillende zaken terecht, misschien vind je het makkelijker om alles in één keer te kopen bij een zaak die een beetje bij je in de buurt ligt, maar dan betaal je waarschijnlijk iets meer...
Link naar reactie
[quote:8dc2b1701a="Marcel de Reus"]Je zit bij een veel te dure shop man.[/quote:8dc2b1701a] tja, vergeleken met de winkels op pricewatch idd duur. Maar daar staat tegenover dat ze kennis van zaken lijken te hebben (ze moeten de spullen verkopen, dus echt verstand verwacht ik niet), de service in orde is (voor zover ik die mee heb gemaakt) en ik er ff na m'n werk langs kan lopen mocht ik problemen hebben. [quote:8dc2b1701a] Koeler zit bij een boxed proc erbij maar is brak, je moet er een Zalman CNPS6000 opzetten goed en stil en ook iig 1 a 2 casefans. [/quote:8dc2b1701a] leuk ... maar dat spul is nergens in de buurt te krijgen ... -- edit -- Ik zag toevallig bij MyCom een CNPS5100 staan (43 Euro :o) maar die zou volgens de site maar tot een XP 2100 gaan. [quote:8dc2b1701a] Wat voor DDR is dat? Mag wel Samsung Original zijn voor die prijs :o [/quote:8dc2b1701a] geen idee ... staat niet op de site. Zoiets zie ik zowiezo nauwelijks op een site staan ten zij ik zo'n web-shop te pakken heb. [quote:8dc2b1701a] Mobo ben ik niet zo over te sprekn door de vele jumpers en dipswitches en matige OC prestaties. Je hebt voor hetzelfde geld een Epox 8K3A+ en als je niet wilt OC'en en niet veel van hte bord eist kun je net zo goed de KT400 van ECS kopen voor 80 euro.[/quote:8dc2b1701a] allemaal leuk en aardig ... maar als je daarvoor een paar uur moet reizen of op de service van zo'n webshop moet gokken dan waag ik me daar voorlopig nog niet aan. OC'en interresseert me idd niet ... die paar bitjes snelheidswinst vind ik al die ellende en mogelijke extra problemen/risico's niet waard.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...