Ga naar inhoud

Asus P4S8X moederbord -> geluidskaart nodig?


Aanbevolen berichten

ALs je veel spelletjes speelt zou ik zeker een Audigy kopen. niet alleen voor EAX geluid wat de Audigy heeft en in games de boel een stuk mooier maakt maar ook omdat On-board sound een veel grotere CPU Usage heeft dan een Audigy. je games zullen dus ook sneller lopen met een Audigy omdat deze de CPU veel minder belast. je kan zelfs gaan denken aan een Audigy II, deze heeft nog weer scherper geluid voor als je veel muziek luisterd. maar dan moet je geen simpele boxen hebben anders haal je er niet uit wat er in zit. Ik ben wel van mening dat als je een Audigy of Audigy II koopt dat je goeie boxen moet hebben. ps. ik Krijg volgende week me Audigy II binnen als alles naar plan veloopt. dan kan ik meteen testen of ie beter klinkt als de Audigy die ik nu heb
Link naar reactie
[quote:5530533024="Marcel de Reus"]Hmm, iki zou dat juist niet doen. Met 2 boxen is het effect van EAX maar heel beperkt[/quote:5530533024] Ik zeg dan ook dat je voor een Audigy het beste goeie boxen moet kopen wil je alles eruit halen Overigens als je een goed 2.1 setje koop dan hoor je EAX zeker wel. EAX is namelijk niet afhankelijk van het aantal boxen. maar meer van de kwaliteit van de Boxen BTW, Ik heb me Audigy II binnen 8) 8) , hij ligt nu voor me neus. zitten 2 complete games bij overigens Hitman II en SOF II, niet dat me dat wat boeit maar sommige mensen die deze games cool vinden zullen dat wel leuk vinden. Helaas geen tijd om de Audigy II vanavond te testen. :(
Link naar reactie
toch weer genieten met die ouwe rotten :wink: hebben natuurlijk gelijk maar om wat spelletjes en muziek over twee speakers te spelen is on-board geluid toch voldoende denk ik, met twee goede speakers. wil je het gelijk goed doen, doe het dan volgens de ouwe rotten, helemaal mee eens, ga denk ik me SB live 5.1 maar eens uit me kast rukken....
Link naar reactie
[quote:7a2fd168d0="Marcel de Reus"]Ik zag hem vandaag liggen bij de Mediamrkt, verschild qua uiterlijk niet gek veel van de Audigy 1, qua prijs?[/quote:7a2fd168d0] Ik heb zelf een Audigy en een Audigy II hier liggen. de Audigy II ziet er fysiek toch anders uit. de layout is groter. en heeft 6 aansluitingen ipv 5 + SB1394E die op beiden zit.. maar voor de echte verschillen moet je de review maar lezen die Fr4ggie net heeft gepost. Ik verwacht zelf dat ik niet veel verschil zal merken omdat ik geen High-end boxen heb maar een middenklasse 4.1 setje (om het zo maar te noemen). een beter setje moet nog komen :)
Link naar reactie
[quote:8c48ed140b="Long John"]een hoger cpu belasting??? Ik heb sound onboard maar gewoon een losse chip die werkt geheel los van de cpu! Alleen als je AC97 geluid heb gebruik je een beetje van je cpu en dan praat je over een paar procent die mis je echt niet met de huidige snelheden of je moet nog met een PI 133 werken..[/quote:8c48ed140b] Verschilt uiteraard per On-board Sound chippie. zoals je zelf al aangeeft is de AC97 die in Via chipsets zit er een die de cpu wel het werk laat doen. vooral als je games op High Quality sound speelt 44khz16-bit dan is er toch zeker sprake van CPU belasting. Helaas kan ik dit niet bewijzen met reviews en testen e.d. , die heb ik even niet voorhanden. als ik die heb zal ik het posten.
Link naar reactie
[quote:b559174bdd="Red Dragon"][quote:b559174bdd="Marcel de Reus"]Ik zag hem vandaag liggen bij de Mediamrkt, verschild qua uiterlijk niet gek veel van de Audigy 1, qua prijs?[/quote:b559174bdd] Ik heb zelf een Audigy en een Audigy II hier liggen. de Audigy II ziet er fysiek toch anders uit. de layout is groter. en heeft 6 aansluitingen ipv 5 + SB1394E die op beiden zit.. maar voor de echte verschillen moet je de review maar lezen die Fr4ggie net heeft gepost. Ik verwacht zelf dat ik niet veel verschil zal merken omdat ik geen High-end boxen heb maar een middenklasse 4.1 setje (om het zo maar te noemen). een beter setje moet nog komen :)[/quote:b559174bdd] middeklasse 4.1? Jij hebt tocjh ook de Logitech Z540? Deze heb ik ook en ze waren best duur voor middeklasse dan :D
Link naar reactie
nee ik heb een Labtec setje (ben even de naam kwijt) komt op het zelfde neer als de Z-540 (iets mindere kwaliteit) dat noem ik een midden klasse setje. Ik heb net de Audigy II getest op DVD-Audio en Hot Persuit 2. klinkt heel erg goed. Advanced EAX (EAX3) word goed ondersteund in NFS HP2. die Audigy II is een aanrader voor een Die-hard gamer met goeie boxen 8)
Link naar reactie
Ahh eindelijk een topic om mijn hart uit te storten over onboard sound :D Gatverdamme wat kots ik toch over die AC'97 onbaord chippies :P Enkele ervaringen; AC'97 sound onboard op de MSI K7T266 Pro: RUIS in muziek, GEKRAAK in games (directsound), en bah. Na driverupdates nog steeds niets en nu ruim een jaar later nog steeds af en toe last. Deze pc is gelukkig niet van mij :) AC'97 sound onboard op de MSI K7T266 PRO2: Af en toe hakkelend geluid in muziek en/ of games. Ook niet te repareren. Gelukkig geen veeleisende gebruiker dus hem boeide het niet. AC'97 5-channel sound onbaord op mijn eigen EP-8K3A+. Nou, met 2 gare kleine boxjes werkte alles naar behoren hoor, niks op aan te merken eigenlijk. Leuke drivers voor te vinden ook. En toen met mijn inspire 5.1 setje. 5.1 geluid onbaord my-ass. Met DVD's ja! Nou feest, daar koop ik geen 5.1 setje voor :P Dat die subwoofer het nou ook met games en muziek deed was wel leuk, maar 'geluid om je heen' DUS NIET. Drivers van realtek geprobeerd enz. Niks te veranderen. Lekker cheap dus weer. Uiteindelijk heb ik mezelf verlost door gewoon een OEM versie van de Soundblaster Live 5.1 player te kopen. Mijn achterste speakers doen het nu lekker wel en ik heb ook EAX geluid in games. De drivers van Creative ownen gewoon, alles is in te stellen! Dat is mijn betoog over onboard geluid. Ik heb mezelf overtuigd van de gaarheid door een SB Live te kopen. Verder is het wel zo dat de onboard chippies van tegenwoordig goed geschikt zijn voor gamen en muziek luisteren met 2 simpele boxen. Maar, there is more to explore!
Link naar reactie
[quote:943d83018e="Marcel de Reus"]En de redelijk rijke gamer :D[/quote:943d83018e] De Audigy II retail heb je al voor 140 Euro, goeie 5.1 set voor 400 Euro. zo duur is dat toch niet? een Die-hard gamer heeft ook een monitor van +/- 400 Euro en een videokaart van +/- 400 Euro. ik vind als je een game speelt moet je naast goed beeld ook goed geluid hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...