Ga naar inhoud

Computer loopt telkens vast! (radeloos)


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is dat mijn computer telkens vast loopt. En dan echt vast. Geen foutmelding of iets. Helemaal geen activiteit in de harde schijf muis + toetsenbord ook vast. Enige oplossing is de RESET knop. Dit gebeurd alleen wanneer ik met een 56k6 modem op internet zit. In het begin gaat alles goed surfen + mail ophalen. Maar na verloop van tijd loopt hij altijd vast. De ene keer sneller dan de andere en soms doet hij het een uur goed, soms maar een kwartier ... maar hij looopt altijd vast. Standaard dingen als defragmentatie en schijfcontrole al gedaan. Alles was goed! Bovendien is dit al het derde modem ... Ben echt radeloos ... waar kan het aan liggen? Hij is al verscheidene keren terug geweest naar de fabrikant; deze heeft ook de modems vervangen en het systeem doorgelicht. Volgens hem zou alles goed zijn, maar het probleem heeft hij nog steeds en is er nooit afgeweest. De fabrikant is nu failliet, dus ik kan niet meer terug ... garantie ook niet meer ... HELP! Een AMD athlon XP 1500+ op een soltec moederbord.
Link naar reactie
Ik zou eerst eens gaan volgen wat er binnen komt en uitgaat als je op internet zit. Als dit alleen voorkomt op internet zou je nog wel eens last kunnen hebben van een open achterdeur en er gretig gebruikgemaakt wordt van jou rekenkracht dit kan tot gevolg hebben dat je hele pc vastloopt. Gewoon even je taakbeheer meelaten lopen en dan kiezen voor "always on top" kost je wel een gedeelte van het scherm maar je kunt direct zien wanneer er vreemde porcessen gestart worden of/en waneer je cpu opeens heel veel gebruik laat zien. Je zal weel al een (recente) virusscanner hebben gebruikt dus een virus in de meestvoorkomende zin zal het niet zijn. Van de andere kant is het natuurlijk wel vreemd dat het al zo lang speelt dus zelfs een bezoeker(s) is wat onwaarschijnlijk. probeer eens een ander bestuuringssyteem en kijk of het dan niet gebeurt. of desnoods met een hele kale instalatie geen verdere software als windows en dan eens een dagje surfen.
Link naar reactie
[quote:3039afc37e="ennemaniac"]Mijn probleem is dat mijn computer telkens vast loopt. En dan echt vast. Geen foutmelding of iets. Helemaal geen activiteit in de harde schijf muis + toetsenbord ook vast. Enige oplossing is de RESET knop. Dit gebeurd alleen wanneer ik met een 56k6 modem op internet zit. In het begin gaat alles goed surfen + mail ophalen. Maar na verloop van tijd loopt hij altijd vast. De ene keer sneller dan de andere en soms doet hij het een uur goed, soms maar een kwartier ... maar hij looopt altijd vast. [/quote:3039afc37e] Dit kan op zich van alles zijn. Meestal is dit toch een geheugen probleem. Computer gaat raar doen als echt al het geheugen tegelijkertijd nodig is. ALs niet alles nodig is, gaat het vaak nog een tijdje goed. Controleer voor de zekerheid de bios instellingen, drivers van de moederbord, videokaart. Tja, en heel misschien, de voeding.
Link naar reactie
Desnoods probeer je alle kaarten tegelijk aan te spreken gelijk als je de pc opstart. Even een midi of wave spelen een fake nummer bellen met je modem (of een echte) start wat programma's en kijk of het dan verkeerd gaat . of werk een poosje met zo weinig mogelijk kaarten een geluidskaart kan je wel even verwijderen, videokaart is wat lastiger maar densnoods probeer je voor die ook eens een ander. Je zou ok handmatig alle kaarten een interrupt kunnen geven dat wil wil wel eens helpen maar als ook de leverancier niets kunt vinden zou er best wel eens een bugje in je moederbord kunnen zitten wat af en toe de kopopsteekt. sommige probelemen vind je nooit al lossen ze heel soms weer wel spontaan op! (er is dus een heel klein beetje hoop) :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...