Ga naar inhoud

CMos Faild & Keyboard Error!!!


Aanbevolen berichten

Hallo,, Ik ben bezig met een wat ouder Pctje Pentium 120 Mhz bij het opstarten krijg ik deze melding: [b:eebd134c47]CMos Faild & Keyboard Error!!![/b:eebd134c47] Keyboard zit goed en is goed maar ik kan nu niet in de Bios komen en de PC start ook niet verder op.!! kan ik hier nog wat aan doen? of kan ik beter de hele zooi wegdoen? mvg JC
Link naar reactie
Ik zou voor je het weg gaat gooien nog even de hele bios wissen. Dan zijn alle gegevens die er nog stonden weg en ook eventuele niet meer kloppende. Het is mogelijk dat de batterij te leeg is (dan hoef je hem ook niet te wissen), een aantal moederborden geven dan ook een foutmelding. Ik ga er vanuit dat je al een ander toetsenbord heb geprobeerd maar de melding op zich is een algemene melding en slaat niet op je toetsenbord Beroemd is de melding "keybord not found press F2 to continu" Overgins met wissen bedoel ik natuurlijk niet de hele Eprom maar even met de jumper of de bat. verwijderen!!!
Link naar reactie
De pc2 poort is op je moeder bord door een zekerig beveiligd dit omdat een paar apparaten ook stroon van de ps2 poort gebruiken. het gaat om een paar honderd miliAmpere en geen 16 A :roll: omdat een muis en een toetsenbord een andere bedrading in de plug heeft kan de zekering daardoor doorbranden als je deve verwisselt. Sommige goedkope borden hebben niet eens de aanduiding op de connector staan en als je dan vergeet de handleidingn te lezen en ze verwisselt heb je een probleem. Je kunt dezze zekering, als je een beetje ervaring heb echter wel zelf vervangen maar pas wel heel goed op voor wat er omheenzit..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...