Ga naar inhoud

Moederboard 'kapot' ?


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden kwam ik erachter dat mijn diskettestation niet meer werkt. Ik had in de opstartvolgorde eerst de harde schijf gezet en het checken op de aanwezigheid van een diskettestation uitgezet. Toen ik het diskettestation ergens voor wilde gebruiken bleek dat het niet werkte. De BIOS kan het ook niet vinden (als ik de optie om de aanwezigheid te checken tijdens de POST op enabled zet). Ik heb het apparaat zelf en de kabel inmiddels vervangen, maar dit bood geen soelaas. Kan ik hieruit concluderen dat mijn moederboard een defect heeft, of heeft iemand nog een idee over een BIOS-instelling ofzo die ik vergeten kan zijn.
Link naar reactie
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Stom, stom, stom. Toen ik de kabel nog eens bekeek zag ik dat er een gedraaid gedeelte bij een van de stekkers zat. Opeens viel het kwartje en bedacht ik me dat het logisch zou zijn als dat gedeelte op het moederboard moest zitten en niet in de drive. Doet het dus gewoon weer. Moet gebeurd zijn bij het inbouwen mijn nieuwe kast. Excuses voor het onnodige leeswerk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...