Ga naar inhoud

Cooler CPU????


Aanbevolen berichten

Ik ga misschien binnenkort een nieuwere CPU kopen. Nu vraag ik me af of ik daarbij ook een nieuwere cooler moet kopen. Ik heb er nu een van coolermaster die mijn AMD TB1400 (als er 1 casefan uitblaast) op ongeveer 47o graden houdt. Misschien heeft iemand ook nog tips waar ik de CPU het beste kan kopen. (was uit op een AMDXP 1800 of rond de 100euro)
Link naar reactie
Waar je reking mee houden moet is dat je niet zondermeer dezefde koeler op de nieuwe CPU kan zetten. Die moet je helemaal schoon maken en dan weer met een laagje koel pasta op de nieuwe CPU monteren. Doe je dat niet en je zet hem zo over dan mag je er vanuit gaan dat je koeler het werk niet aankan, de reten van de wamtegeleindende pad maakt het dan onmogelijk een goede temische koppeling tussen de CPU en koeler te maken.
Link naar reactie
[quote:b9146852dc="De Geest Van Oirlo"]Ik heb al 5 casefans :lol: Maar ik bedoel, hoef ik nieuwe (betere) cooler te kopen??[/quote:b9146852dc] Je moet gewoon die coolermaster even goed schoonmaken en dan gewoon proberen. Een Tbird 1400 maakt (volgens mij) meer (of anders evenveel) warmte dan een XP1800+. Je CPU zal heus niet ontploffen als je alles goed installeerd, hooguit erg heet worden. Wordt je cpu toch echt te warm dan moet je aan een nieuwe cooler. Maar ik denk dat 'ie het wel trekt hoor, 60 graden stressed bijvoorbeeld, betekend dat er nog geen vuiltje aan de lucht is.
Link naar reactie
Sluit ik me heleaal bij aan. Het is heel mooi als je hem op 40 graden heb draaien maar ook 60 is geen probleem zolang de boel in de kast maar niet te warm word, blijft dat onder de 35 graden geen vuiltje aan de lucht. ik draai nu kast 32 en 1800+ op 52 volle bealasting 59 graden en maak me nergens zorgen over.
Link naar reactie
:lol: :lol: :lol: Noem het zoals het u belieft!! :lol: :lol: :lol: Neemt niet weg dat je wel gelijk heb met het vele malen dezelfde vragen stellen in verschillende topics als onnodig te zien! Ik weet niet hoe een moderator hier geacht wordt te werken maar die zou toch regelmatig onderwerpen kunnen verwijderren of verplaatsen (bv WinXp topic).. ik vind trouwens een beetje humor minder vervelend dan de af toe ronduit verkeerde antwoorden die sommige geven...
Link naar reactie
[quote:44d19f42db="Long John"]ik vind trouwens een beetje humor minder vervelend dan de af toe ronduit verkeerde antwoorden die sommige geven...[/quote:44d19f42db] dat is wel zo, maar er wordt zovaak erg onnozel gereageerd, zodoende mijn rectie, neemt het feit niet weg dat een verkeerd advies ook vervelend is, maar goed, als je iemand wilt helpen, en je denkt het te weten, mag je het wel posten, zit je er naast, dan wordt je al gauw gecorrigeerd door iemand die het wel weet. en daarnaast; je bent toch niet wettelijk aansprakelijk voor de schade die berokkend wordt dankzij je verkeerde advies :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...