Ga naar inhoud

AMD K6-2/550Mhz Core=2,3 Heb de keuze 2,2 & 2,4.??


Aanbevolen berichten

Ik zou eerst eens de laagste stand proberen, als dat goed werkt dan lekker zo laten staan dat scheelt een hoop warmte. Werkt de cpu niet of niet stabiel op deze spanning zal je voor de hogere moeten kiezen al zal hij wel warmer worden aangezien er dan ook meer stroom door de cpu omgezet zal worden in warmte. Mischien dat een BIOS update wel de mogelijkheid geeft de goede core spanning in te stellen dat is natuurlijk altijd beter....
Link naar reactie
Bedankt voor de Info, Bios Update kan wel, maar heeft geen zin ik moet h'm nl. via Jumpers instellen. Die Dingen worden Toch Behoorlijk[b:ed32d567ae] HEET.!! [/b:ed32d567ae]Had vergeten de FAN van de Processor aan te sluiten. het systeem stond binnen 5 min. te Loeien. dacht eerst dat het door die 2,2 Core kwam dus dacht zal die wel op 2,4 moeten..... maar een Fannetje doet wonderen [b:ed32d567ae]Heb h'm nu draaien op 2,2 en hij doet het (nog) Prima.,[/b:ed32d567ae] Thnxxx JC
Link naar reactie
De K6 heeft de reputatie een heethoofdje te zijn! Je kunt die dingen dan bij mij weten haast niet overklokken. Soms heeft een BIOS update wel degelijk zin omdat een aantal jumpers dan een andere setting geven. Ik weet nog wel dat ik een Chaintech bordje begruikte vroeger en er voor platsing van een PI 233 mmx een veel lagere setting van de multiplyer gekozen moest worden dan die je zou verwachten (de handleiding vermelde alleen snelheden tot 200Mhz) na een BIOS update liep de 233 als een zonnetje en ook die had jumpers. Of dit voor jou probleem met de core een oplossing zal geven weet ik niet maar een recent BIOS is natuurlijk altijd handig.. vergeet je ook niet wat pasta voor de koeler Ze hebben een vrij groot oppervlak dus heb je ook eerder last van kieren tussen cpu en koelblokje. Als je een koeler kan vinden voor een 6x86 moet je die nemen want die dingen werden nog warmer dan een K6 dus weet je zeker een goede in handen te hebben...
Link naar reactie
Gebeurt niet vaak dat ik op zondag zo vroeg wat bijleerd!! :P Moet ook erlijk bekennen gen ervaring te hebben met alles boven K6 II had het geluk van P233 vroeger over te kunnen stappen nar PII 450 en heb toen drie dagen met verrbazing zitten kijken hoe snel dat was, wat waren we toen snel tevreden he......
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...