Ga naar inhoud

INTEL versus AMD


Aanbevolen berichten

als je wil gamen moet je blijkbaar toch een Pentium 4 processor gaan aankopen ...hier is een link van xbit ,waarin beide 2.8 GHz cpu's van AMD en INTEL worden getest --> "Summing up the results obtained in viewports, we can conclude that in case of multiple light sources and massive geometry (in Smooth+ Highlights as well as in Wireframe mode) the leadership belongs to Intel Pentium 4, which manages to outperform the rival from AMD by 15-20%. In texturing benchmarks both racers run equally fast. " http://www.xbitlabs.com/cpu/3dmax5-p4-xp2800/ :wink:
Link naar reactie
(1) 3DSMax is een 3D cad applicatie ... da's heel wat anders dan een spelletje waar het grafische werk tegenwoordig voor 90% door de grafische kaart wordt overgenomen ... (2) de Intel CPU mag dan maar 10-20% sneller zijn, de (absurd) hoge prijs maakt dat wel heel erg veel geld voor een beetje extra snelheid. ipv 60 fps zou je 66 - 72 fps halen (in het ideale geval dat de P4 echt precies zoveel sneller is). btw : Q3A is m.i. geen goede vergelijkingsmateriaal aangezien (of je nu 300 of 400 fps haalt je ziet het verschil m.i. toch nooit). Een modern spel als UT'03 is dat wel http://www.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-14.html En wie staat daar bovenaan ... precies AMD. Het ligt er dus maar net aan welk programma je hebt en zelfs in het gunstigste geval is het niet bepaald een performance verschil waardoor ik voor de een of ander zou kiezen. Ik kies in zo'n geval liever voor de underdog dan dat ik de monopolist nog een handje help de prijzen van een volgende generatie nog hoger te leggen.
Link naar reactie
Is het niet een heel klein beetje zo dat alles vanaf een 1800 Mhz meer dan snelgenoeg is voor normaal gebruik? Wanneer je een vierde deel van Jurrassic Park wilt gaan maken dan kan je niet genoeg rekenkracht hebben maar voor de rest denk ik dat het gebruik van een hele snelle (en dure) cpu/geheugen combinatie geen waar voor je geld bied. Zoals boven aangegeven de videokaart doet voor spellen het meeste werk en hoewel een office programma altijd te traag opstart naar mijn mening gaat dat er ook niet sneller door. Als het je hobby is en je kunt het betalen kan het leuk zijn waneer je altijd het snelste van het snelste heb maar dan praat je denk ik niet meer over gezond verstand. Buiten dat als je echt het snelste wilt hebben valt een pc natuurlijk altijd al af.......... maar helaas is een mainframe wat aan de dure kant
Link naar reactie
[quote:296661acea="Long John"]Is het niet een heel klein beetje zo dat alles vanaf een 1800 Mhz meer dan snelgenoeg is voor normaal gebruik?[/quote:296661acea] Mee eens, zeker wat betreft prijs/prestatie. Ach en het mag van mij best nog wel een beetje minder zijn. Tja, de snellere CPU's zijn op dit moment nog maar 1,5 maal sneller. Lijkt best wel veel, maar ja wat is 1,5 maal snel? De halve tijd staat mijn computer toch al niks te doen. Als het verschil wat groter is geworden (factor 2, 3) en de prijs te betalen is, dan zal ik maar weer eens gaan rondkijken. De ontwikkelingen gaan vrij snel. Als ik mijn volgende CPU koop, dan is er vast weer een nieuw mobo, geheugen ... enz nodig. Dus dat vertraagt de koop voor mij alleen maar.
Link naar reactie
[quote:bc9d8c5157="..::T-DeX::.."]ER WORDT HIER DE INDIVIDUELE SNELHEID VAN DE CPU BEREKEND!!!!!!! niet hoe goed het systeem is in samenwerking met bijv. VIDEOKAART!!! ****************AMD BEATS P4******************** Otherwise: Wait till tha HAMMER shows up[/quote:bc9d8c5157] Dit hele topic is weer zo goed als nutteloos, ze blijven terugkomen. Feit is gewoon dat P4 nog steeds de snelste CPU's [b:bc9d8c5157]verkoopt[/b:bc9d8c5157] De snelste te kopen AMD is een AXP 2400+ (laat ik die nou in me systeem hebben zitten ;)). "Wait till tha HAMMER shows up" is al helemaal een 'leuke' opmerking, we moeten eerst maar is zien dat de 2800+ straks [b:bc9d8c5157]te koop is[/b:bc9d8c5157]. Een ander feit is dat AMD een betere prijs/kwaliteits verhouding heeft dan de P4. Ook al 10000 keer gezegd. Iets anders wat al 1000 keer veronderstelt (en 1000 keer de grond in getrapt ;)) is, is dat de P4 stabieler zo zijn, onzin dus. Dan heb je nog applicaties die (bijvoorbeeld) geoptimaliseerd zijn voor SSE2, en daar wint de P4 het natuurlijk dik van een AMD processor. In ieder geval: P4 is goed en duur. AMD is goed en goedkoop. De snelste te kopen cpu's zijn P4's. Ta.
Link naar reactie
[quote:4d674538c0="S0epkip"] In ieder geval: P4 is goed en duur. AMD is goed en goedkoop. De snelste te kopen cpu's zijn P4's. Ta.[/quote:4d674538c0] Erg goed samengevat. ben ik het volledig mee eens. 8) Als ik genoeg geld had dan zou ik de "Upcomming" Pentium 4 3,066Ghz (Hyper Threading) kopen. incl Mobo met i850E chipset en PC1066 geheugen. echter dat is veel te duur. daarom ben ik blij en tevreden met me Axp 2200+ draait snel zat vind ik.
Link naar reactie
[quote:96c35a95d2="..::T-DeX::.."]ER WORDT HIER DE INDIVIDUELE SNELHEID VAN DE CPU BEREKEND!!!!!!![/quote:96c35a95d2] Deze opmerking is onjuist. Je kunt onmogelijk [i:96c35a95d2]de[/i:96c35a95d2] snelheid van een CPU meten, alleen hoe goed een bepaalde CPU op een bepaald platform in een bepaalde test presteert. In een andere test zullen de prestaties waarschijnlijk heel anders zijn. Uitgaande van de architectuur van een CPU kun je benchmarks ontwikkelen die daar juist heel goed of helemaal niet op presteren. Het is mogelijk een benchmark te ontwikkelen die een AXP1800/PC133 beter laat presteren dan een 2,8GHz P4/RDRAM. Die test heeft dan natuurlijk vrijwel geen enkele relevantie voor normaal gebruik en is dus waardeloos, behalve voor marketing. Als je naar benchmarks kijkt, vraag je dus altijd af in hoeverre die test relevant is voor [i:96c35a95d2]jouw[/i:96c35a95d2] dagelijks gebruik en of de leverancier van de test betrouwbaar is. Benchmarks die door CPU fabrikanten worden geleverd zijn bedoeld om hun CPU als snelste te demonstreren, niet om de CPU met de beste prestaties te vinden.
Link naar reactie
Helemaal mee eens! Ik vraag me dan ook wel eens af hoeveel mensen eerst een plaatje maken van het geen ze met de pc gaan doen en dan een systeem bouwen of kopen. Ik ken een aantal mensen die alleen met video bezig zijn en wel een dikke Gforce hebben zitten.... Het beeld van een Gforce is niet bepaald goed te noemen als je het vergelijkt met een Matrox bijvoorbeeld wel is een Gforce veel sneller. En de beste CPU is toch gewoon degene die je betalen kan :wink: Als het om het verschil tussen Intel en AMD gaat wil ik even Ruud van de eerste Big Brother citeren "laat je niet gek maken" !!
Link naar reactie
De discussie AMD vs Intel zal pas voorbij zijn als 1 van beide over de kop gaat en niet eerder. (hopelijk nooit dus) Intel is toch nog steeds de grootste en de meest bekende, vooral omdat nog het overgrote deel van de OEM PC's gewoon een Pentium processor heeft (of Celeron). Op de server markt is Intel zoiezo te groot voor AMD, maar daar komt misschien verandering in met de Sledgehammer. Ik vind geen van beide de beste, ik koop gewoon de proc die het beste ligt qua prijs/kwaliteit en dat is meestal AMD. Win ik morgen een miljoen dan bestel ik dezelfde dag nog een P4 3.06ghz. Je moet gewoon telkens goed afwegen, van wat er aangeboden wordt, wat voor budget jij hebt en wat je wilt met je PC en dan een keuze maken. Ook belamgrijk zijn de moederborden en chipsets die voor het platform worden aangeboden.
Link naar reactie
Hoezo niets meer met je pc doen? Ik wil wel zo'n leuke virtual reality 3d hal om in te UT'en :P Dat hadden ze ergens op een universiteit ook, dat kon je dan huren, voor eh duizend piek per uur ofzo ;) Ik zou ook een vet aso dual cpu pc kopen met blablablabla. Wat me ook een leuke optie lijkt is om 'sponsor' of whatever van NVidia, Intel, AMD of Ati te worden, zodat je de nieuwste producten 'krijgt' om eh uit te proberen :) Ook zou ik met het hele forum hier een recordpoging gaan doen om de snelste kloksnelheid/ hoogste 3dmark te halen. Nou, laten we maar hopen dat ik een flinke berg geld win :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...