Ga naar inhoud

PC config. bij de tijd????


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb al een paar jaar dezelfde configuratie PC en ik ben aan het rondkijken of ik hem wat kan updaten, (Een snellere Processor, andere videokaart, andere HD). [b:a55b2fbd8a]Dit is mijn huidige Config:[/b:a55b2fbd8a] -Redelijk uit de tijd maar doet het nog altijd goed. Mobo: Gigabyte VIA Apollo Pro GA-686VXE AGP CPU : Intel Celeron 466 Mhz in a box RAM : 256 Mb PC100 SDRAM HD : Maxtor Dmax VL20 5400RPM 15,3Gb DvD : 8/40 Bios: Award software Video:Diamond StealthIII S540 32Mb (+laatste savage 4 drivers) Geluid: Xitel Storm platinum Gamer Win : Me Ik heb wel een beetje verstand van PC's maar dit soort dingen weet ik niet zo goed. Heeft iemand enige suggesties voor een andere processor en andere Videokaart?? Zelf weet ik ook niet wat er mogelijk is met mijn systeem. Alvast bedankt voor het meedenken!! Steven
Link naar reactie
Met hegeen je al heb kun je oip zich voor vrij weinig geld een veel sneller systeem bouwen. Je kunt altijd beginnen met een ander bordje en bijbehoorende cpu (mag het niet veel kosten begin je bv met een Duron) De rest van de componenten kun je dan vervangen door snellere wanneer je daar aan toe bent. Alleen als je een echt kleine schijf of een videokaart heb die niet aan jou eisen voldoet moet je die eigenlijk ook in de eerste stap vervangen. Een compleet systeem kopen heeft wel het voordeel dat je vaak toch minder geld kwijt bent voor alles bijelkaar opgeteld alleen moet je dat bedrag wel in een keer uigeven! Zelf vervang ik meestal gewoon een moederbord en de cpu en probeer dan een zo groot mogelijk stap naar voren te zetten bv van een Celeron 466 naar een duron 1300 is een enorm veerscjil en kost niet echt veel, hetzelfde bordje kan dan later ook weer een xp 2400 of meer aan als je zorgt dat je een recent bord koopt en niet eentje uit een uitopende serie. Helaas zal in jou geval ook je geheugen niet meer bruikbaar zijn want het is zonde een bordje te kopen wat nog sdram gebruikt en dus zal je naar ddr moeten of in geval van een P4 aan rambus aangezien ddr zonde van het geld is bij een P4 dan komt hij al helemaal niet tot zijn recht.
Link naar reactie
Als je met weinig geld moet beginnen dan zou ik een onwijsdure nforce2 plank kopen die binnenkort te krijgen zijn. Alles zit daarbij onboard en hij zal ook nog de laatste AXP's ondersteunen. Dan zou ik daar heel erg low voor dat bord er een Duron 1200 op zetten ivm budget. Dan kan je rustig doorsparen en kun je later upgraden, waarschijnlijk komen er nog AXP's tot over de 3100+ dus dat zit dan wel goed, kan je nog bijna 200% kloksnelheid bij kopen en dat is een monsterupgrade. Voordeel van deze tactiek is dat je alles onboard hebt wat veel goekoper is en dat je dadelijk je snelle AXP volledig kan benutten. Stel je koopt nu een ECS K7S5A, dan kun je waarschijnlijk je ram nog herbruiken en met een Duron 1200 erbij ben je net iets van 120 euro kwijt, maar je kunt hem niet verder dan 2600+ upgraden waarschijnlijk en dan draai je die 2600+ met een verouderde chipset wat een hoop preformence kost.
Link naar reactie
Helemaal waar! Alleen heb ik persoonlijks iets tegen te veel onboard, je bent dat erg afhangkelijk van hetgeen je hebt maar wanner je verder niet veel aan je systeem wilt veranderen is het een heel goede oplossing. Zelf komt er bij mij alleen af en toe eens een andere brander of schijf bij maar toen ik mijn tft kocht en ik er een videokaart met digitale uitgang bijwilde was ik blij geen onboard video te hebben....
Link naar reactie
[quote:202ca0b58a="Muse"]Er zijn ook nForce2 mobo's zonder video onboard hoor! Dit is trouwens wel een prachtog bordje, want er zit heel veel onboard en het is nog een supersnel bord ook! Perfect voor een snelle Athlon XP :)[/quote:202ca0b58a] Tuurlijk maar een onboard GF4 ti4200 is lekker cheap en dat is handig met een limited busget. Wil je upgraden kun je gewoon die kaart disabelen en er een andere inhangen ze hebben toch allemaal ook nog een AGP slot.
Link naar reactie
Helaas is de on-board video van NForce2 geen Ti4200, maar zit ergens tussen 420MX en 440MX in. Dat is een flink verschil, hoewel het nog steeds de beste on-board video is die je kunt vinden. Alle moderne spellen werken er probleemloos mee. (Niet op de hoogste resolutie) Later kun je inderdaad nog upgraden.
Link naar reactie
Dank voor het meedenken, Ik hoor dus 2 verhalen: 1- Zorg voor een goede en up to date Mobo en pas daar de verdere onderdelen op aan. (uiteindelijk toch duurder??) 2- Stel een nieuw systeem samen. Ik denk -gezien de oersnelle ontwikkelingen- het dus toch beter is een compleet nieuw systeem samen te stellen. Op de diverse links die jullie hebben gegeven zie ik -in vergelijking tot mijn PC- de meest geweldige configs. staan. Ik gebruik zelf veel zware Grafische progs. (Photoshop, Dreamweaver, CorelDraw etc. etc.) en speel veel spellen. Hiervoor is dus een goed systeem nodig. Eigenlijk wil ik veel voor weinig maar dat zal de Hollandse zuinigheid wel zijn. Mochten jullie verder nog tips hebben dan hoor ik die graag. tot zover alvast bedankt!!
Link naar reactie
Bij veel spelen wel eens aan losse gameconsole gedacht? dan blijft de pc een stuk gereedschap en kun je een prima systeem bouwen. Als je serieus met Photoshop aan de gan gaat heb je toch ook een videokaart nodig die het best mogelijke beeld zal geven... Aan een Gforce heb je dan helemaal niets kon je toch in de richting van een Matrox maar ja, die is niet snel. Ik moet wel zeggen het enige actiespel dat ik spee is pinball wat standaard bij win 2000 geleverd wordt dus ik ben bevooroordeeld. En tot slot in stappenopbouwen is dan uiteindelijk we duurder toch ben je op die manier wel in staat een systeem goed up to date te houden. Wanneer je vandaag een compleet systeem koopt loop je na twee maanden weer hopeloos achter (als je de bladen wilt geloven) bouw je je systeem langzaam en butgetgebonden op heb je de kans hetzelfde eigenlijk toch weer voor veel minder te kopen van die dure agp kost over drie maande de helft of voor hetzelfde geld een volgende generatie. Ik vind het moeilijk wat het beste is, denk gewoon een zaak van persoonlijke voorkeur..
Link naar reactie
[quote:f9a0bb8150="Bosje"]je mobo kan alleen celeron-1 aan, de snelste die je evt als je die nog kan vinden is een 500 of 533. Injouw geval, als 2e pc gebruiken of broertje, zusje of zo blij maken. Gewoon nieuwe PC samenstellen.[/quote:f9a0bb8150] Een 2de hands celeron533 en hem flink op de staart trappen! Je hebt niets te verliezen en wie weet hoe snel 'ie wil. (kan je een celeron wel overklokken) :roll:
Link naar reactie
[quote:5f2ea172b7="egslim"]Helaas is de on-board video van NForce2 geen Ti4200, maar zit ergens tussen 420MX en 440MX in. Dat is een flink verschil, hoewel het nog steeds de beste on-board video is die je kunt vinden. Alle moderne spellen werken er probleemloos mee. (Niet op de hoogste resolutie) Later kun je inderdaad nog upgraden.[/quote:5f2ea172b7] :( Ik dacht dat ze die ti4200 nu wel op het board hadden gelast. Lekker dan, wat schiet je nu op met een GF4 MX, die had de Nforce 1 ook al.
Link naar reactie
Zag bij Alternate dit systeem staan: SPECIFICATIES: Midi tower 300 Watt AMD Athlon XP 2000+ Silent socket a koeler 333MHz ATX moederbord 256MB DDRAM PC333 Creative 5.1 Live! 64MB DDR GeForce4 MX-440 met TV-out 60GB 7200rpm harddisk met 2MB cache buffer Floppydisk drive [b:4bbdcdb728]18/48x DVD speler met afspeel software 40/12/48x CD-ReWriter inclusief Nero BurningROM software 56K V.90 V.92 Voice-Fax modem[/b:4bbdcdb728] 10/100Mbps netwerkkaart met RJ-45 aansluiting Windows XP Home NL editie inclusief recovery software. [b:4bbdcdb728]€ 899,- (incl. BTW)[/b:4bbdcdb728] DVD, RW en Modem heb ik zelf dus.... - +/- € 160,- [b:4bbdcdb728]Totaal € 739,-[/b:4bbdcdb728] Stel dat ik dit systeem zou laten samenstellen? Niet slecht dacht ik??
Link naar reactie
[quote:b71f93b20d="gerben"]Aardig systeem, maar er zitten wat zwakke punten in: - lichte videokaart - geluidskaart iets verouderd - onbekend moederbord, zou een budgetmodel kunnen zijn - onbekende kast, zou dus ook een budgetmodel kunnen zijn - de kosten zitten niet in de dingen die je zelf al hebt, levert dus weinig op[/quote:b71f93b20d] Helemaal met deze punten eens. Ik zou dit systeem niet kopen. Wat mij ook nog ff opviel: noname memory en maar 256mb wat best weinig is tegenwoordig
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...