Ga naar inhoud

Memory Test


Aanbevolen berichten

Mijn Pc begint sinds kort met een memory test. Aangezien er 448 MB in zit duurt dit wel even. Telkens moet ik op ESC drukken om dit te annuleren. Ook moet ik tegenwoordig aangeven waar ik van wil opstarten; harde schijf(ven), floppy, Cd-Rom enz. Waar kan ik dit in de bios uitschakelen?? Ik heb een Asus CUSL2-C met een PIII800@900.
Link naar reactie
Ik zou zeggen geef alleen hd0 op en de rest op none zetten. Gaat het booten toch weer wat sneller. Wil je toch een keertje van een flop booten is dat zo weer aangezet. ik heb zelfs het diskette station op none gezet aangezien ik eigenlijk alleen een duskette gebruik wanneer er een ander BIOS geladen moet worden en dat komt natuurlijk ook maar zelden voor. In elk gevaal is het handig de flopptseek uit te zetten dan hoor je dat rammelende geluid ook niet meer bij het booten en win je ook weer twee seconden. Het is niet veel maat toch... Ook kun jentijdenst het booten op ecape drukken dan wordt het gegeheugen ook niet verder doorgeteld en begint het booten gelijk.
Link naar reactie
Sorry voor de spelfouten... Gistern een heel handig flesje gekocht om de tft schoon te maken en daarbij heel handig met mijn elleboog een volle beker koffie in het toetsenbord laten lopen :-? Nu tik ik op en voor mij vreemd toetens bord tot ik tijd heb de ander weer schoon te krijgen... maar nu wel een streeploos schoon scherm dat is toch ook weer wat waard
Link naar reactie
[quote:087c3a605a="Long John"]Ik zou zeggen geef alleen hd0 op en de rest op none zetten. Gaat het booten toch weer wat sneller. Wil je toch een keertje van een flop booten is dat zo weer aangezet. ik heb zelfs het diskette station op none gezet aangezien ik eigenlijk alleen een duskette gebruik wanneer er een ander BIOS geladen moet worden en dat komt natuurlijk ook maar zelden voor. In elk gevaal is het handig de flopptseek uit te zetten dan hoor je dat rammelende geluid ook niet meer bij het booten en win je ook weer twee seconden. Het is niet veel maat toch... Ook kun jentijdenst het booten op ecape drukken dan wordt het gegeheugen ook niet verder doorgeteld en begint het booten gelijk.[/quote:087c3a605a] mijn floppy staat ook op none, simpelweg omdat hij kapot is :(
Link naar reactie
Tja, Echt nodig heb je hem toch ook weer niet heb als eens een BIOS update gedaan vanaf een cd dus ook daarvoor is het niet echt noodzakelijk een diskettestation te hebben maar som's moet je wel als net die ene driver aleen op dat ene flopje staat en je even zonder internet zit dan mis je hem opeens toch wel erg..
Link naar reactie
[quote:e4c5428333="Long John"]Tja, Echt nodig heb je hem toch ook weer niet heb als eens een BIOS update gedaan vanaf een cd dus ook daarvoor is het niet echt noodzakelijk een diskettestation te hebben maar som's moet je wel als net die ene driver aleen op dat ene flopje staat en je even zonder internet zit dan mis je hem opeens toch wel erg..[/quote:e4c5428333] Och, Linux heeft bijna alle drivers standaard aan boord dus daar zal ik hem niet voor nodig hebben :D Alleen voor BIOS flashen, dat moet bij mij vanaf diskette.
Link naar reactie
Heb een poosje Linux gedraaid en moet zeggen was er erg tevreden over helaas is er niet genoeg echt vergelijkbaar werkende software voorhanden om het werken met de video's goed ondet Linux te doen. Nu draai ik al weer een jaartje of twee Windows 2000 en moet zeggen zo goed als nooit een probleem te hebben met de stabiliteit. Wel moet er er bij zeggen dus niet met het systeem te spelen en elke week weer nieuwe programma's te instaleren en te verwijderen. Ik vind dan ook dat je op zich heel goed kan werken met Windows als je maar in de gaten houd wat je aan het doen bent, de meeste klachten komen van mensen die "spelen" met de pc en mensen die hun computer echt als gereedschap gebruiken hebben zelden of nooit last met vreemde acties van windows......
Link naar reactie
Meestal kun je heel goed onder Linux een (gratis) alternatief vinden Maar helaas geld dit voor het videobewerken een heel stuk minder. Het blijft wat beperkt tot een dvd bekijken en wat eenvoudig werk voor paketten als Premiere en Ulead mediaStudio zijn er geen (mij bekende) alternativen voor Linux. Ook op het gebeid van codecs en vooral van goede coders is het wat minder. Maar ook van belang voor mij is dat ik al een jaartje of vijf nu hiermee werk en als ik van bepaalde programma's af moet stappen weer helemaa bij nul zal moeten beginnen, dit gaat te veel tijd kosten en het er naast gebruiken tot ik ze beide onder de knie heb ik ook niet echt een optie. voor de meeste dingen is Linux gewoon zonder meer een beter bestuuringssyteem dan Windows al is dat ook niet echt een uitdaging..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...