Ga naar inhoud

nieuwe pc samenstellen: hellup!!


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen (doel: gamen, internetten, werk (office). Ik heb tot nu toe het volgende in gedachten: *Cpu Amd Athlon XP 2200+ 1,80 GHz 199.00 *Cooler AMD / Intel, Zwaar Type 19.00 *Memory DDR 512MB 333 PC-2700 189.00 *Asus A7V8X 154.00 *Soundcard Soundblaster Audigy - OEM Versie - 99.00 *HD 80 GB Western Digital 7200 RPM 164.00 Lijkt jullie deze configuratie in orde? Het volgende moet er in ieder geval nog bij: * een videokaart. Ik wil de pc bij Funprice kopen, daar heb ik keus uit modellen van Abit, Aopen, Leadtek, Hercules en Pine. Geforce 4 hebben alle merken, maar welk merk moet ik nemen? Is er iets beters dan Geforce 4 van deze merken? * monitor: 19 inch lijkt me gaaf, maar misschien wil ik mijn huidige 17 inch ook nog wel even houden. Ilyama is wel ok toch? *een kast. Ik wil graag een miditower, en heb keus uit merkloos, Aopen of Chieftec. Design is absoluut onbelangrijk, geruisloosheid zeer belangrijk. Zit er verschil tussen de kasten qua herrie? De rest (cdrom, schrijver, diskettestation) heb ik. Groet, Nelis
Link naar reactie
Config die je neerzet is prima, goed gekozen. Videokaart: Hercules Radeon 9700 Pro, dat is de beste monitor: 17inch Iiyama is prima kast: Chieftec DX-01-?D vraagteken staat voor de kleur, prima kast en vooral het verschil in voeding tussen Chieftec en Aopen is belangrijk, de Aopen voedingen zijn slecht. Als je waarde hecht aan weinig geluid, moet je een proffesionelere koeler kopen en je hebt zoiezo wat casefans nodig. Ik weet niet of ze het hebben maar: Zalman CNPS6000 + 3x Papst 19dba zou ideaal zijn
Link naar reactie
[quote:f004cec437="nelizzz"]vast een heel domme vraag :oops: , maar ik verdiep me pas sinds kort weer een beetje in hardware:wat is een casefan?[/quote:f004cec437] Idd hoe kun je zo dom zijn zeg :P ;) Tuurlijk is dat geen domme vraag, case is het Engelse woord voor behuizing en een fan is een ventilatortje. Een casefan is dus een ventilator voor in je behuizing en dient om koude lucht aan te voeren en warme lucht af te voeren.
Link naar reactie
ohhh, ok dan :lol: . over die radeon: ik vind 448 euro erg veel geld voor een videokaart. wat is het verschil tussen de 9700 en de Ati 9000 Pro 128 MB? Die is wel de helft goedkoper... over de kast: de DX-serie hebben ze natuurlijk net niet bij Funprice :( Wel ax, mx en tx. Errug design en 't kost een paar centen. Is er veel verschil tussen de dx en deze kasten? Over de cooler: Coolermaster HSC-V62 copper, is die beter? N.
Link naar reactie
Altijd leuk, ff een basis config samen gesteld bij eynstein. als je een die-hard overklokker bent moet je een andere koeler en mobo hebben, maar voor normaal gebruik voldoet dit prima. Alleen je hebt dus redelijke sound-onboard en een geluidskaart, beetje dubbel-op. [color=darkred:19fb77735b]Creative Labs SB Audigy SB0092+SB1394 firewire Antec SX630 II EC mini tower Point Of View Ti 4200 XP Western Digital 80Gb JB 7200rpm PC2700 512Mb DDR 333 Coolermaster CP5-7JD1B-OL AMD Athlon Thorougbred 2200+ (1.8Ghz) DFI AD77-Pro Assemblage Basis Totaal te betalen (incl. BTW) 1136.94 [/color:19fb77735b] Snelle ti-4200 videokaart, kleine antec kast met 350 watt voeding, stille koeler, snelle 8mb cache HD, goed en stabiel moederbord (wel onbekend merk, maar ik draai al een jaar met een ouder type zonder problemen)
Link naar reactie
Kijk wellicht voor een kast ook eens naar de Antec Solution Series. Vindt ze persoonlijk heel mooi, en zijn zeker niet duur voor wat ze bieden aan kwaliteit. [img:4c6c8e0bd4]http://www.antec-europe.com/products/enclosures/images/1600.jpg[/img:4c6c8e0bd4] [img:4c6c8e0bd4]http://www.antec-europe.com/products/enclosures/images/2600amb.jpg[/img:4c6c8e0bd4] [img:4c6c8e0bd4]http://www.antec-europe.com/products/enclosures/images/3700amb.jpg[/img:4c6c8e0bd4] http://www.antec-europe.com/
Link naar reactie
Klopt, meerdere fabrikanten "gebruiken" dezelfde kasten met hier en daar een persoonlijke aanpassing. Ik meen dat ze van Chenming afkomstig zijn. Niettemin zijn ze erg degelijk. Houdt er wel rekening mee dat je je een breuk tilt aan die dingen. Maar goed, voor de meeste mensen is dat geen probleem. Sleep je veel met je kast, is aluminium aan te raden. Maar daar betaal je vaak fors voor, zeker als je kwaliteit wil (bv. Lian Li). Is maar net wat je voor een kast bereid bent te betalen natuurlijk. Die Matrix-kasten vind ik ook erg mooi. Ik heb eigenlijk maar 1 nadeel kunnen ontdekken aan mijn huidige Chieftec Dragon en dat is de reset-knop. Die kan ik zonder hulpstukken (lees: schroevendraaier) niet ingedrukt krijgen.
Link naar reactie
[quote:848fd426f5="cupasoup"]Kan je bij de A7V8X nou beter pc2700 of pc3200 RAM nemen???[/quote:848fd426f5] Wil je OC'en dan PC3200 anders zou iki voor PC2700 gaan, dat is goedkoper en dan merk je het verschil amper, bovendien zijn er maar een paar merken PC3200 die op dat bord kunnen en zijn er nog veel probs mee. // Ik zou iig wel voor de Asus A7V8X gaan, die is een stuk smakelijker dan die DFI. Zeker de full-featured versie is om an te kwijlen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...